  • Data: 2016-01-13 12:28:13
    Temat: Re: Zwoje kabla na linii telefonicznej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > A jak to sie laczy - tymi zelowymi zlaczkami ?
    >
    > Przekladanie par w takim 5x50x4 jak najbardziej sobie wyobrazam, ale
    > troche miejsca to wymaga.

    Trochę, ale wbrew pozorom nie aż tak wiele. I w sumie dośc porządnie
    wygląda. Kilka miesięcy temu, w lecie, zmieniali koło mnie szafę na
    ulicy i idące do niej kable. Przez kilka godzin nie miałem internetu,
    nie mogłem pracować, więc poszegłem popatrzeć i pogadać trochę z
    monterami. Par w szafie 500 czy 600, a uwinęli się właśnie w małe kilka
    godzin. Aż miło popatrzeć, jak wprawny kablarz śmiga kolejną setkę.
    Nic nie wskazywało na to, by sposób umieszczenia wiązek w kablu miał
    przy tym jakiekolwiek znaczenie. Gościu zdejmował izolację, rozkładał
    w rządku wiązki patrząc przy tym na układ kolorków -- i łączył kostkami.

    --
    Jarek