  • Data: 2016-01-12 19:17:00
    Temat: Re: Zwoje kabla na linii telefonicznej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Maciek napisał:

    > Największym wrogiem jest partactwo kablarzy. Nie znam konkretnych
    > wymagań ale kable są wykonywane ze skręconych par, te pary skręca się
    > w wiązki itd. Całość ma się kręcic w jedną stronę. Jeżeli kablarze
    > wciągają do kanalizacji kablowej odcinki kabla z dwóch końców, nie
    > dbając o kontynuowanie jednolitego skręcenia, to robi sie duże
    > tłumienie dla w.cz. Tego nie potwierdzę, bo nie były moją specjalnością.

    Zaraz, zaraz, czy to znaczy, że panowie kablarze zaczęli poruszać się
    w czwartym wymiarze?! Kabel skręcony lewoskrętnie pozostanie takim
    niezależnie od tego, od której strony nań spojrzeć. Podobnie prawoskrętny
    pozostanie prawoskrętnym bez względu na to, czy się go zacznie wciągać
    od strony studzienki pod lasem, czy tej obok strumirnia. Jedyny sposób,
    by uzyskać dwa odcinki kabla skręcone w odwrotne strony, to oblecieć
    z jednym z nich wszechświat na około i wyjść z drugiej strony. O tepsie
    mówili, że różne cuda się tam dzieją, ale nie wiem czy aż takie.

    --
    Jarek