  • 21. Data: 2016-04-22 09:31:41
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Apr 2016 02:26:19 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    > dowiedziałem, że te pastuchy na konie są szczególnie mocne, bo koń
    > wyjątkowo uparte zwierzę.

    A to jakąś bzdura, mnie uczono na wsi że konie są bardzo wrażliwe ma
    przepływ prądu ze względu na mniejszą rezystancję skóry niż
    człowieka. Bezpieczny prąd dla konia jest zdaje się 5x mniejszy niż
    dla człowieka.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2016-04-22 09:35:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Apr 2016 02:37:46 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    > Natomiast jest to wyzwanie dla konstruktorów, bo trolejbus,
    normalnie

    Bo kombinują zamiast zmniejszyć mapiecie do wartości bezpiecznych i
    stosować lepsze przewodniki ;).

    --
    Marek

  • 23. Data: 2016-04-22 10:18:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > normalnie
    >
    > Bo kombinują zamiast zmniejszyć mapiecie do wartości bezpiecznych i
    > stosować lepsze przewodniki ;).

    Już to widzę, trakcja 24V i i srebrne druty, długo by to nie wisiało,
    złodzieje by ściągali na żywca nawet jakby to była miedź. :)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 24. Data: 2016-04-22 11:40:01
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-04-22 o 09:31, Marek pisze:

    > A to jakąś bzdura, mnie uczono na wsi że konie są bardzo wrażliwe ma
    > przepływ prądu ze względu na mniejszą rezystancję skóry niż człowieka.
    > Bezpieczny prąd dla konia jest zdaje się 5x mniejszy niż dla człowieka.

    W każdym razie, kopnęło mnie ostro.

  • 25. Data: 2016-04-22 11:45:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości

    >W każdym razie, kopnęło mnie ostro.

    Byles spocony ganianien za konmi :-)

    Ja tam nie wiem, ale zwacam uwage, ze konie oprocz skory maja jeszcze
    siersc, a na bezpieczny prad rezystancja skory nie powinna miec
    wplywu - skoro plynie ile mA, to plynie.
    Moga miec jakies wrazliwe serce ... albo z powodu wysokiej rezystancji
    skory/siersci groza oparzenia w miejscu przylozenia ...

    J.

  • 26. Data: 2016-04-22 12:00:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > W każdym razie, kopnęło mnie ostro.

    A może to był koń? One też kopią. I to ostro. Zanim się człowiek pozbiera,
    to może już nie pamiętać.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2016-04-22 12:47:41
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Już to widzę, trakcja 24V i i srebrne druty, długo by to nie wisiało,
    > złodzieje by ściągali na żywca nawet jakby to była miedź. :)

    Złodzieje złodziejami, ale łuk by to wypalił, zanim by z podstacji spadek
    napięcia doleciał.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu

  • 28. Data: 2016-04-22 17:05:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Apr 2016 11:40:01 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    > W każdym razie, kopnęło mnie ostro.

    Btw. Kiedyś dawno temu w pewnej stajni były konie i krowy przypięte
    łańcuchami na sa swoich stanowiskach do takiej stalowej konstrukcji
    biegnącej wzdłuż całej stajni. W jakimś końcu budynku postanowiono
    coś przyspawać elektrycznie do tej konstrukcji. Jak tylko spawacz
    "podłączył" spawarkę do tej konstrukcji i zaczął spawać wszystkie
    konie nagle dostały szału, krowy nie. Afera była na maxa

    --
    Marek

  • 29. Data: 2016-04-22 17:05:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Apr 2016 09:18:21 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Już to widzę, trakcja 24V i i srebrne druty, długo by to nie
    wisiało,
    > złodzieje by ściągali na żywca nawet jakby to była miedź. :)

    Miałem raczej na myśli nadprzewodniki....

    --
    Marek

  • 30. Data: 2016-04-22 17:16:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Miałem raczej na myśli nadprzewodniki....

    To normalne, że trolejbus zasilany jest z nadprzewodników.
    Tramwaj też -- ale tam jest jeden zamiast dwóch. Bywa, że
    w transporcie szynowym, takim jak metro, stosuje się
    podprzewodniki lub obokprzewodniki.

    --
    Jarek