  • Data: 2009-05-01 20:31:19
    Temat: Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > absolutnie nie to miałem na mysli.
    > Po prostu troche czepiasz sie słówek, gdybys rzeczywiscie chciał pomóc
    > odpowiedziec, to jestem pewien ze bez problemu zrozumiałes to o czym
    > mowie.
    Problem w tym, że ktoś kto zna się choć trochę na elektronice a dokładniej w
    przypadku twoich pytań na metrologii to dostrzega róznicę między pobranym
    pradem a zużytą mocą. Ty te pojęcia mylisz.
    Dokładność a rozdzielczość to również dwie różne sprawy.
    Mam miernik poboru mocy kupiony w jakimś dyskoncie - identyczny jak na
    allegro sprzedają.
    Mam dwa identyczne modele - jeden z allegro a drugi z w/w dyskontu. Jeden
    pokazuje moc ponieraną 85W, drugi 105.
    Jeden w gniazdu mokazuje 228V a drugi 219.
    Obydwa pomiary w tym samym czasie - więc dokładne.
    W jego instrukcji podają że mierzy pobór powyżej 5W (albo15W).
    Dlatego twój może pokazywać 0 bo ładowarka może brać 4W .

    Jeżeli chcesz oszczędzać faktycznie energię ( z powodów ekologicznych lub
    finansowych) to przemyśl co możesz wyciągnąć z gniazdka. Głupotą jest
    oszczędność producentów sprzętu rtv likwidacja wyłącznika sieciowego.
    Większość urządzeń tego nie ma - ma natomiast stan standby czyli czuwanie -
    urządzenie możeszwłączyż z pilota.

    Podam ci wyliczenia mojego domu jeżeli chodzi o niepotrzebne zużycie
    energii.-czyli w stanie czuwania

    drukarka 6W
    zestaw komp. (komputer celeron 533+monitor crt 17''+głośniki) - 17W
    zestaw komp (komuter amd 1800+monitor lcd 19''+głośniki) - 14W.
    Switche, routery, modemy - 13W
    Odtwarzacz dvd, wieża, tv lcd 20'' - 19W
    Odtwarzacz dvd, odbiornik tv sat, tv lcd 32'' - 22W
    TV 21" crt - 7W
    Radio/wieża - 5W
    Ładowarka do laptopa 6W
    4 ładowarki po 1W każda - 4W

    To z grubsza tyle.
    Mieszkam w domu jednorodzinnym . Mam dwoje dzieci. Mieszkam z rodzicami. Jak
    widać w domu jest 4 korki i 3 tv.
    Dwa komputery plus laptop.
    Każde z nich bierze pomijalnie mało energii. Bo kto by się przejmował tym,
    że drukarka bierze 6W. to przecież mało
    Tyle, że w sumie to ciarachajstwo bierze ponad 110W - i to oczywiście w
    czasie kiedy mogłoby być wyłączone z prądu gdyby miało wyłącznik sieciowy.

    Pomiary dokonywałem kiedyś miernikami z allegro plus jakiś cudaczny miernik
    pożyczony od elektryka który to miał wskazywać dokładnie w zakresie od 1W.

    Wydaje mi się że jeżeli ktoś jest ekologiczny/oszczędny to wyłączy ładowarkę
    z gniazdka czy wyciągnie wtyczkę komputera z gniazdka. I dla oszczędności
    prądu i dla.... sportu

    --
    PawełJ