  • Data: 2009-05-02 10:28:08
    Temat: Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Konop napisał:

    > Słowem prąd z reguły zastępujemy określenie natężenie (prądu) i podaje
    > się to w A albo mA (uA, ,nA, kA itp też oczywiście ;P). W jednostkach A
    > (amperach) w elektryce masz określane wartości bezpieczników na przykład
    > ;)... ale w rozliczeniach z zakładem energetycznym płacisz za zużytą moc
    > (czynną). A moc (każdą ;) podaje się właśnie w W. Czyli urządzenie
    > zużywa 1W mocy i tyle.. uwierz mi, że prądu nie zużywa, bo jeśli wpływa
    > do niego 1A, to wypływa też 1A ;)... a moc jakąś traci ;)...

    Dobra dobra. Urządzenie mocy też nie zużywa, bo jak wpływa do niego 1W
    mocy (w postaci prądu właśnie), to wypływa też 1W w postaci ciepła.
    O "zużyciu energii", to już wogóle nie ma co pisać -- dziatwę w szkole
    uczy się o prawie zachowania energii, więc nawet przykładu nie muszę
    podawać.

    "Prąd elektryczny", to *przede wszystkim* nazwa zjawiska fizycznego.
    Używanego na przykład do zasilania urządzeń elektrycznych (a jak się
    go użyje, to się on jako zjawisko zużyje). "Prąd" jako synonim dla
    dla natężenia prądu jest tak samo dobry jak dla określenia procesu
    wykorzystywania energii elektrycznej. Używa się jednego i drugiego.

    > Z tą dokładnością pomiaru jest tak, że im bardziej odkształcony od
    > sinusa przebieg prądu, tym trudniej go zmierzyć :). I niestety przy
    > takich urządzeniach tanie mierniki wysiadają... Urządzeń z zasilaczami
    > impulsowymi jest mnóstwo, m.in. komputery wszystkie, wiele peryferiów
    > komputerowych, ładowarki do telefonów i wiele innych. Takie urządzenia
    > pobierają 100 krótki impulsów prądu w każdej sekundzie. Ciężko się to
    > mierzy, bo trzeba uśredniać... Dlatego ciężko oszacować prawdziwy pobór
    > prądu po wskazaniu takiego miernika :(...

    O, tu na przykład w ostatnim zdaniu widać przykład użycia.

    --
    Jarek