    Date: Mon, 15 Sep 2014 17:59:39 +0200
    From: aL <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zużycie baterii
    <lurt8k$d0r$1@node2.news.atman.pl> <lusqbf$cbk$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lv0m2m$h9i$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lv3ia2$k4$2@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <541630c9$0$2365$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    W dniu 2014-09-15 05:59, Budzik pisze:

    > Nie mam pojęcia jakiej gwarancji udzielają producenci po pierwsze dlatego,
    > że do butów ta gwarancja praktycznie nie jest dołączana.

    O tym na końcu. Liwiusz słusznie zwrócił Ci uwagę, że bateria jest elementem
    eksploatacyjnym telefonu podlegająca naturalnemu procesowi zużycia podobnie
    jak klocki hamulcowe lub filtry w samochodzie. Nie jest częścią
    składową/podzespołem głównego elementu telefonu. Producent na podstawie
    branżowych norm i własnych
    specyfikacji określa minimalny czas w jakim dany podzespół lub element
    eksploatacyjny zachowa swoje właściwości przy - uwaga - normalnym trybie
    eksploatacji charakterystycznym dla podobnych produktów na rynek
    konsumencki.
    Jedna osoba będzie ładowała baterię co dwa lub trzy dni, inna osoba
    intensywnie
    korzystająca z telefonu co 12 godzin, przy takiej samej ilości
    zadeklarowanych
    cykli ładowania. Od kalkulacji producenta zależy jaką długość gwarancji
    warto
    przyznać konsumentowi na dany element eksploatacyjny.

    > Ale co to ma wspolnego z uprawnieniami konsumenckimi "z ustawy"?

    Ustawa konsumencka po prostu wrzuciła do wspólnego wora produkty,
    które kiedyś uznawano za dobra trwałe (samochody, AGD, elektronikę, itp),
    materiały eksploatacyjne i dobra szybko zużywalne jak na przykład ubrania.
    Wielu konsumentów to ucieszyło, bo spadły ceny na produkty codziennego
    użytku, producentów dóbr szybko zużywalnych zmusiło do obniżenia nakładów
    na produkcję kosztem trwałości produktów (po co robić coś trwałego,
    skoro można
    obniżyć koszty 3 razy i w najgorszym razie wymienić produkt w ciągu
    dwóch lat
    klientowi, który szybciej zużywa buty), a dla producentów dóbr trwałych
    rozpoczęła się era tworzenia sprzętu, który może się zepsuć tuż po
    gwarancji, która
    rzadko wynosi więcej niż dwa lata. Koniec z oczekiwaniem klientów, że
    telewizor
    będzie działał 10 lat,a samochód przejedzie 400 tysięcy kilometórw bez
    remontu silnika. Sam sobie odpowiesz kto na tym najlepiej wyszedł.
    Odnośnie mojego pytania - Nike i obecnie Adidas daje 6 miesięcy
    fabrycznej gwarancji na modele butów do tenisa. W większości przypadków
    trwałość butów dla
    wyczynowych sportowców jest podawana w...godzinach treningu. Oczywiście
    nie dotyczy niemal tych samych produktów kierowanych do konsumentów, które
    w 80% są wykorzystane po prostu do chodzenia.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.