    From: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zostan Czakiem Norisem
    Date: Tue, 31 Mar 2009 14:39:14 +0200

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    news:slrngt4234.a6e.wiesiu@argon.zonk.pl...

    > Na początku, to napisałes tak:
    >
    > ,,Większość ludzi żyje złudzeniami, że [...] lepszy sprzęt daje lepsze
    > wyniki. Tymczasem to tylko mity, ale trzeba mieć jaja by to przyznać''.

    Nie wiem po tym uśmieszku, czy poważnie nie rozumiesz, czy tylko udajesz dla
    zabicia czasu. To, że zdanie "lepszy sprzęt daje lepsze wyniki" jest
    fałszywe to chyba jest oczywiste. Takie zdanie bez dodania (zależnie od
    preferencji) "czasami" lub "zwykle" jest bzdurą.

    > Post czy dwa wczesniej przyznales, ze kompakt ze stowe to smiec, ze
    > dopiero
    > G9 się liczy. Wypadałoby się zdecydowac. :-)

    Na co mam się decydować tez zdania sobie nie przeczą. Przy takich
    założeniach jakie podał Janko jakość G9 dorównuje lustrzance. Natomiast
    jakość z kompakta za stówę nie.

    Nie wiem jak z twierdzenia, że droższy sprzęt nie zawsze daje lepsze wyniki
    wyciągnąłeś wniosek, że w takim razie dowolnie tani da wystarczające wyniki.

    > Tylko ze nie wszystkie zdjecia robi się na dworze, gdzie jest 15+EV.

    Dlatego nikt tu nie pisze, że G9 zastąpi lustrzankę zawsze. Czy tak ciężko
    czytać ze zrozumieniem? Nawet odpowiadzasz na zdnaie zawierające słowa
    "wakacyjny widoczek".

    > Wiele pamiatkowych zdjec wakacyjnych (a wiec nie jakas waska i
    > specjalistyczna dziedzina fotografii, zwykle pstrykanctwo) to rowniez
    > wnetrza, gdzie kompakty dostaja po dupie od byle taniego lustra z kitem,
    > nie wspominajac o lustrze z tanim zoomem f/2.8...
    >
    > Wystarczy sobie pojsc do knajpy pamiatkowo pofocic z jakims malym EOSem
    > i np trydziestka sigmy i porownac efekty z efektami z kompakta aby
    > stwierdzic, ze ,,lepszy sprzęt daje lepsze wyniki''.
    > I gonady nie maja tutaj nic do gadania :-)

    Czy ja gdzieś pisałem, że G9 czy g10 zastąpi lustrzankę w zdjęciach przy
    słabym oświetleniu?

    Pozdrawiam
    Winetoo