-
X-Received: by 2002:a25:df87:: with SMTP id w129mr2901921ybg.121.1570028881594; Wed,
02 Oct 2019 08:08:01 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:df87:: with SMTP id w129mr2901921ybg.121.1570028881594; Wed,
02 Oct 2019 08:08:01 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
u!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.iad1
.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!o24no103299
35qtl.0!news-out.google.com!x7ni553qtf.0!nntp.google.com!o24no10329929qtl.0!pos
tnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 2 Oct 2019 08:08:01 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <c...@g...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=83.25.35.186;
posting-account=FEL4ugoAAAAhsV05j1oygHxFWhKp9wAn
NNTP-Posting-Host: 83.25.35.186
References: <qmlo44$vml$1$Janusz@news.chmurka.net> <qmlook$ba6$1@news.icm.edu.pl>
<d...@g...com>
<qmlsve$b2m$1@news.icm.edu.pl> <qn159v$3gf$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<l...@4...net>
<5d945c44$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
<vfw28hnrxsnr$.1u5tu04ngsze3$.dlg@40tude.net>
<c...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <a...@g...com>
Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
From: j...@j...org
Injection-Date: Wed, 02 Oct 2019 15:08:01 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 102
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663229
[ ukryj nagłówki ]On Wednesday, October 2, 2019 at 4:50:22 PM UTC+2, s...@g...com wrote:
> W dniu środa, 2 października 2019 03:36:05 UTC-5 użytkownik Jacek Maciejewski
napisał:
> > Dnia Wed, 2 Oct 2019 10:11:11 +0200, J.F. napisał(a):
> >
> > > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
> > > dyskusyjnych:l...@4...n
et...
> > > Dnia Tue, 1 Oct 2019 21:53:40 -0700 (PDT), CTP napisał(a):
> > >> W dniu środa, 2 października 2019 05:24:48 UTC+2 użytkownik Ejkolt
> > >> napisał:
> > >>> Ja dodam od siebie, że takie zachowanie powoduje mnóstwo
> > >>> niebezpiecznych sytuacji, bo inni kierowcy w dużej części po prostu
> > >>> się tego nie spodziewają. No i mamy dużo wypadków najechania na tył
> > >>> takiego pojazdu, czy też wyprzedzania a cierpią na tym głównie
> > >>> piesi.
> > >>> Ja osobiście uważam, że w PORD powinien być literalnie dodany
> > >>> przepis zakazujący zatrzymywania się przed przejściem, gdy pieszy
> > >>> stoi na chodniku, skoro powoduje to tyle niebezpiecznych sytuacji.
> > >>> Kompletnie, ale to kompletnie nie pojmuję, dlaczego tych wszystkich
> > >>> ekspertów od ruchu na drogach ogarnęła jakaś patologiczna
> > >>> poprawność polityczna. Nie wiem, może uważają, że mamy za dużo
> > >>> ludzi w Polsce i trzeba część w ten sposób eksterminować?
> > >>> CTP
> > >
> > >>Więc proponujesz żeby obecny model zastąpić zatrzymywaniem się przed
> > >>przejściem dla pieszych dopiero gdy pieszy postawi na nim nogę?
> > >
> > > Eee - obecny model wlasnie taki jest.
> > >
> > >>Albo może dwie? Wytłumacz mi, proszę, czym z punktu widzenia kierowcy
> > >>te
> > >>modele się różnią?
> > >
> > > Istotne jest, zeby pieszy poczekal na chodniku i samochod/y
> > > przepuscil.
> > > I obecne zapisy w zasadzie cos takiego mowia.
> > >
> > To jak, ma postawić nogę na jezdni, potem z powrotem na chodniku i tak
> > czekać aż kierowca stanie i dopiero przechodzić? Czy ma postawić nogę na
> > jezdni i w tej pozycji czekać aż kierowca stanie?
> >
>
> Mam wrazenie ze ominely cie zajecia z przechodzenia przez jezdnie w przedszkolu.
> I potem na kursie prawa jazdy to samo zignorowales.
>
> Zacznijmy od prostszego przypadku.
>
> Jak stoisz na ulicy podporzadkowanej to nie masz pierwszenstwa.
> Jak juz sie wlaczysz do ruchu to masz to pierwszenstwo i wzgledem tych z
podporzadkowanych jak i tych jadacych z tylu. Co prawda tego tak nie nazywamy ale ci
z tylu nie moga cie ani poganiac ani wymuszac jakich manewrow.
> Logiczne.
>
> Kluczowe jest przejscie z stanu "bez pierwszenstwa" do stanu "z pierwszenstwem".
>
> I tu zaskakujaco prawie wszyscy powiedza: "trza czekac az sie zrobi odpowiednia
przerwa w potoku samochodow na drodze z pierwszenstwem, tak aby mozna bylo na droge
wjechac i sie rozpedzic tak aby nie wymusic zmiany predkosci czy trajektorii jazdy na
tych z pierwszenstwem"
>
> Kluczowe pojecie: Przerwa w strumieniu samochodow.
>
> Z przechodzeniem na pasach jest dokladnie tak samo.
> Czekasz na przerwe, taka aby albo zmiescic sie miedzy samochodami bez ich zmiany
predkosci albo (i tu odrobine wieksza roznica) taka przerwe zeby ten co jedzie mial
czas cie zobaczyc na przejsciu i zareagowac tak aby cie nie potracic.
>
> Tak mnie uczyli w przedszkolu i tak to dzialalo latami.
>
> Tam gdzie sie tak nie dalo bo strumien aut byl nieprzerwany zakladalo sie i nadal
zaklada przejscia ze swiatlami.
>
> Tam gdzie tego brakuje dzis, alternatywy sa przynajmniej dwie: czekac na milego
kierowce ktory sie zatrzyma albo stanac na przejsciu ale zaraz przy chodniku i czekac
az mniej kulturalni sie zatrzymaja.
Widzę, że potrafi się Pan podzielić zasadami przechodzenia na drugą stronę ulicy z
bardziej cywilizowanych krajów.
A dla niekumatych, bardziej obrazowo:
https://www.youtube.com/watch?v=3CU1PR4d1wM
Następne wpisy z tego wątku
- 02.10.19 17:21 Shrek
- 02.10.19 18:04 s...@g...com
- 02.10.19 18:13 J.F.
- 02.10.19 18:16 Shrek
- 02.10.19 18:45 Shrek
- 02.10.19 19:07 J.F.
- 02.10.19 19:37 Shrek
- 02.10.19 19:48 kk
- 02.10.19 20:37 kk
- 02.10.19 20:40 kk
- 02.10.19 20:47 kk
- 02.10.19 20:50 kk
- 02.10.19 20:51 j...@j...org
- 02.10.19 20:55 Shrek
- 02.10.19 21:06 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?