  • 41. Data: 2011-05-26 21:17:52
    Temat: Re: Znowu pytanie o lodówkę
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > To ja już wiedziałem. Znaczy domyślałem się że sinusoida jest poszarpana
    > ale nie wiedziałem że urządzenia typu laptop czy lodówka nie będa na
    > "takim prądzie" działać.

    Mnie tak wszystko czego pobór nie przekracza 150W jak wypisano na
    przetwornicy działa. Choćby tam nawet prostokątny "prąd" wychodził.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2011-05-27 08:27:44
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > Chcę zabrać w jedną stronę zupki dla dziecka zrobione przez babcię :) a
    > w drugą szynkę której u nas nie ma albo jest droga. Aż taka duża to ona
    > nie jest bo ma wymiary zewnątrz ok 50x50x50 i 45 litrów wewnątrz. Poza
    > tym napewno działałaby lepiej podłączona potem poza samochodem przez
    > parę dni bo taka z wiatraczkiem to chyba by się zajeździła.

    Daj sobie chłopie siana z tymi pomysłami.
    Kup zwykłą lodówkę samochodową z Peltierem, wrzuć kilka zamrożonych
    wkładów albo zamrożoną butelkę 1,5l z wodą - i spokojnie 12h i więcej
    zawartość wytrzyma. Ja przewoziłem w ten sposób zamrożone mięso i po 8h
    dalej było zamrożone. Są też takie które mają dodatkowo 230V i można ich
    używać jako chłodziarki stacjonarnej (robiłem tak przez tydzień kiedyś),
    chociaż efekty są mizerne.

    Jeżeli jednak na pewno chcesz prawdziwą lodówkę samochodową, to musi być
    absorbcyjna, przystosowana do zasilania z 12V i nie kosztuje 100 zł
    tylko bardziej 1000.

  • 43. Data: 2011-05-28 16:48:20
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 May 2011 14:11:42 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Nie żartuj, taka na wkłady wystarczy ale na 3-6 godzin.

    Około 12h wytrzyma. Przy dwóch wkładach. Przy czterech trochę więcej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 44. Data: 2011-05-28 23:45:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:jo22u6pmgpiotk1ad9hvb5ppjletn9gvl7@4ax.com...

    > Około 12h wytrzyma. Przy dwóch wkładach.

    Zależy od temperatury.
    Jak będzie tak jak niegdyś w Polanicy to może tak.
    Ale jak za oknem masz 40 stopni, to w życiu.
    Chyba że reszta produktów też zamrożona.

  • 45. Data: 2011-05-29 12:03:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-25 11:52, Agent pisze:
    > To ja już wiedziałem. Znaczy domyślałem się że sinusoida jest poszarpana
    > ale nie wiedziałem że urządzenia typu laptop czy lodówka nie będa na
    > "takim prądzie" działać.
    Laptop może działać bez większych problemów, jak nie ma aktywnego pfc w
    zasilaczu.
    Szlifierka kątowa, wiertarka i inne narzędzia, które mają silnik
    komutatorowy - powinna działać bez problemu, najwyżej regulator obrotów
    może szaleć.
    Lodówka i inne urządzenia z silnikiem indukcyjnym (np pompy wody) mają
    problem, bo wszystkie wyższe harmoniczne przebiegu "nie kręcą wirnikiem
    a go grzeją" - może dojść do przegrzania silnika, który z racji słabszej
    pierwszej harmonicznej (która realnie go napędza) będzie się kręcił
    słabiej=wolniej=z większym uslizgiem, czyli więcej się grzejąc (taki
    urok silników indukcyjnych), a w dodatku jeszcze grzać go będą prądy z
    wyższych harmonicznych. Pomijając wrażenia słuchowe, bo będzie burczeć i
    warczeć, będzie szybciej to zużywało wszystkie łożyska/ślizgi.
    Im bardziej napięcie sinusoidalne, tym silnik indukcyjny działa bardziej
    "gładko"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 46. Data: 2011-05-29 13:48:00
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 May 2011 23:45:38 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Chyba że reszta produktów też zamrożona.

    Nie inaczej. To co się da zamrozić to zamrażam, resztę wkładam z
    lodówki. Daje radę.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 47. Data: 2011-05-29 15:35:38
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-25 12:04, Piotr Czyż pisze:

    > Pytam, bo często na miejscu masz jakąś lodówke i wtedy 12v z peltierem i
    > zamrożonymi wcześniej wkładami spokojnie daję radę w podróży, chyba, że
    > jedziesz paryż-dakar.

    Potwierdzam, mi taka kombinacja utrzymała chłód w lodówce od Wawy do
    Czarnogóry czyli +30 godzin jazdy.

    KJ

  • 48. Data: 2011-05-29 16:24:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam, mi taka kombinacja utrzymała chłód w lodówce od Wawy do
    > Czarnogóry czyli +30 godzin jazdy.

    Mi to utrzymało chłód z Poznania do Czarnogóry z trzema noclegami, czyli
    prawie 3 razy dłużej.