  • 151. Data: 2010-09-10 12:27:09
    Temat: Re: Znowu policja doprowdzaiła do wypadku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:4c89ff1c$1@news.home.net.pl...

    > Wyciąłeś kontekst. Mam na myśli takiego, co się wciska
    > i hebel do oporu.

    Jak się sytuacja zmienia już po wciśnięciu, to co mu innego pozostaje?

  • 152. Data: 2010-09-10 12:42:26
    Temat: Re: Znowu kretyni doprowadzili do wypadku
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 10.09.2010 11:37, marjan pisze:
    > Wyliczyłem jedynie, że jak koleś pisze o zachowaniu odstępu większego
    > niż droga hamowania na danej prędkości, to wychodzi że na śniegu jadąc
    > 50 km/h trzyma się 7 sekund za poprzedzającym go pojazdem, co IMO jest
    > absurdem.

    http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Testy_MOTO
    RU_opon_zimowych_w_rozmiarze_195_65R15,1,101,40.html
    Przy 40km/h hamowanie na śniegu zajmowało od 16,9m do 18,8m na Chińskich
    oponach. Myślisz że przy 50km/h droga hamowania wydłużyła by się do 150m
    ? :) Faktycznie absurd.
    http://www.protektor.org.pl/index.php?dzial=porady
    Podają że przy 50km/h i śniegu droga hamowania wynosi 32m. I te 32m
    będziesz jechał 7 sekund z prędkością 50km/h ? To fajne wyliczenia
    zrobiłeś nie ma co.

  • 153. Data: 2010-09-10 12:51:13
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    W dniu 10.09.2010 12:42, Excite pisze:

> [...]
    > Podają że przy 50km/h i śniegu droga hamowania wynosi 32m. I te 32m
    > będziesz jechał 7 sekund z prędkością 50km/h ? To fajne wyliczenia

    Nie wiem skąd wziąłeś 150 m, przypomnę mojego posta:
    <quote>
    Trochę dłuższa, niż droga hamowania?! Chcesz przez to powiedzieć, że
    jadąc 50 km/h na śniegu zostawiasz 100 metrów odstępu przed sobą? Czyli
    tyle, ile przejedziesz przez ponad 7 sekund?
    </quote>

    Wg tej symulacji <http://www.prawko-kwartnik.info/anima/predkosc.html

    całkowita droga zatrzymania z 50 km/h na śniegu wynosi 76 metrów a Ty
    chcesz więcej odstępu, więc założyłem że 100 m będzie w sam raz.

    A 100 metrów z prędkością 50 km/h samochód przejeżdża przez ponad 7 sekund.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 154. Data: 2010-09-10 12:53:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem skąd wziąłeś 150 m,

    Wynik przeliczenia Twoich 7s do prędkości 100 km/h.

  • 155. Data: 2010-09-10 13:04:01
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    W dniu 10.09.2010 12:53, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > Wynik przeliczenia Twoich 7s do prędkości 100 km/h.

    Ale te 7 sekund się wzięło z odstępu jaki deklaruje zachowywać Excite
    jadąc 50 km/h po śniegu. :)

  • 156. Data: 2010-09-10 13:08:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale te 7 sekund się wzięło z odstępu jaki deklaruje zachowywać Excite
    > jadąc 50 km/h po śniegu. :)

    Patrz, to w sumie to jego pomysł. ;-)

  • 157. Data: 2010-09-10 13:41:22
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 10.09.2010 12:51, marjan pisze:
    > Wg tej symulacji <http://www.prawko-kwartnik.info/anima/predkosc.html
    >
    > całkowita droga zatrzymania z 50 km/h na śniegu wynosi 76 metrów

    Mocno naciągane albo przy założeniu hamowania bez ABS co jest na obecne
    czasy archaizmem. Opon zimowych chyba również nie wzięli pod uwagę.
    Wszystkie współczesne testy zakładające auto z ABS i opony zimowe
    wykazują drogę hamowania krótszą od 40m.
    http://4x4.auto-swiat.pl/artykuly,Test-opon-zimowych
    -4x4-Krolowe-sniegu,783,1,Zdjecie,783,1.html
    Na letnich wyhamował od 50 do 0 na odcinku ponad 70m. Na zimówkach
    poniżej 29m. Więc bez przesady z abstrakcyjnymi 100m.

    > a Ty
    > chcesz więcej odstępu, więc założyłem że 100 m będzie w sam raz.

    14m przed przeszkodą nie musisz się zatrzymywać. Wystarczy 0,5m, byle
    nie 0m bo to oznacza kolizje.

  • 158. Data: 2010-09-10 13:45:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Mocno naciągane albo przy założeniu hamowania bez ABS co jest na obecne
    > czasy archaizmem. Opon zimowych chyba również nie wzięli pod uwagę.

    No i prawidłowo, bo nie wszyscy je mają.
    Zobaczysz co się tu będzie działo za miesiąc czy dwa.
    Będzie stado mądrych kapeluszników, twierdzących że opony zimowe w polskim
    klimacie nie są potrzebne.
    A potem spadnie śnieg i kapeluszniki będą jechały 5 km/h, bo nie założyły
    zimówek. ;-)

  • 159. Data: 2010-09-10 13:52:49
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 10.09.2010 13:45, Cavallino pisze:
    > No i prawidłowo, bo nie wszyscy je mają.

    Nie prawidłowo bo nie można zakładać za normę coś co normą nie jest. Jak
    ktoś nie ma ABS'u albo jeździ na letnich w zimie to ma dostosować
    prędkość do możliwości swoich, swojego pojazdu i drogi. Ale niech nie
    twierdzi że tyczy się to każdego bo jednak 100m to nie to samo co 30m.

  • 160. Data: 2010-09-10 14:01:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie prawidłowo bo nie można zakładać za normę coś co normą nie jest.

    Nie jest?
    A skąd ta wiedza, że na większości samochodów są zimą założone zimówki?

    >Jak ktoś nie ma ABS'u albo jeździ na letnich w zimie to ma dostosować
    >prędkość do możliwości swoich, swojego pojazdu i drogi.

    Chrzań się z takim dostosowywaniem.
    Ma nie jeździć bez zimówek po śliskim i już.
    Inaczej dostosuje nie tylko swoją prędkość, ale i połowy miasta przy okazji.