  • 51. Data: 2017-02-11 19:54:56
    Temat: Re: "Znowu brzoza ?"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2017 07:11:15 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Bezpieczniej by jej sie jechalo jak by z lotniska taksowke wzieli.
    > Przy okazji. Chlopak sie tlumaczy ze przepuscil uprzywilejowany.
    > Nie postawil bym zadnej kasy ze samochod z pania Premier byl do
    > konca uprzywilejowany. Jakies swiatla mogl miec wlaczone. Ale
    > sygnalow dzwiekowych mogl nie miec wlaczonych.taki sygnal wkurwia
    > tych co w srodku.

    I tu sie mylisz. Jesli pierwszy pojazd i ostatni miga na czerwono
    (i niebiesko i halasuje) to mamy kolumne uprzywilejowana.
    Srodkowe pojazdy nawet blyskac nie musza :-)

    J.

  • 52. Data: 2017-02-11 20:14:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2017 19:35:08 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

    > Gdyby wyprzedzali sejcza nieuprzywilejowanym pojazdem na skrzyżowaniu
    > przez podwójną ciągłą, to byłby winien tylko i wyłącznie wyprzedzający.
    > Nikt chyba nie myśli inaczej?

    Oj.

    To dluga dyskusja prawnicza byla, i o ile pamietam szczegoly, to jedna
    z izb SN uwazala inaczej - ze skrecajacy tez jest winny.
    Druga izba mniej wiecej w tym samym czasie uznala ze niewinny.

    Tu przypadek z 2006 - policja, prokurator i dwa sady myslaly inaczej,
    dopiero SN uznal jak Ty
    http://www.sn.pl/orzecznictwo/Biuletyn_Prawa_Karnego
    /Biuletyn_Prawa_Karnego_01_2006.pdf

    Co do podwojnej ciaglej - przepis zabrania przezdzania przez i
    najezdzania na, jak sie zaczelo wyprzedzanie na przerywanej ... to
    chyba trzeba jechac lewym pasem do konca ciaglej :-)

    J.

  • 53. Data: 2017-02-11 20:43:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze zle szukam ale w prawie o ruchu drogowym nie znalazlem nic o kolumnach
    samochodow uprzywilejowanych w ktorych pierwszy i ostatni miga i trabi. Znalazlem ze
    moga byc takie kolumny ale nic wiecej.

  • 54. Data: 2017-02-11 20:51:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2017 11:43:38 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Moze zle szukam ale w prawie o ruchu drogowym nie znalazlem nic o
    > kolumnach samochodow uprzywilejowanych w ktorych pierwszy i ostatni
    > miga i trabi. Znalazlem ze moga byc takie kolumny ale nic wiecej.

    38) pojazd uprzywilejowany - pojazd wysyłający sygnały świetlne w
    postaci niebieskich świateł błyskowych i jednocześnie sygnały
    dźwiękowe o zmiennym tonie, jadący z włączonymi światłami mijania lub
    drogowymi; określenie to obejmuje również pojazdy jadące w kolumnie,
    na której początku i na końcu znajdują się pojazdy uprzywilejowane
    wysyłające dodatkowo sygnały świetlne w postaci czerwonego światła
    błyskowego

    Wiec mozna, ale potem sa takie wypadki.
    Przy czym zaloze sie ze audi pani premier niebieskie lampki mialo ...
    ale pewnie ukryte gdzies w chlodnicy i umiarkowanie widoczne.

    J.

  • 55. Data: 2017-02-11 21:17:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2017 14:28:00 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello z,
    >
    > Nie do końca zgodnie z prawem. Prawo zezwala pojazdowi
    > uprzywilejowanemu na łamanie części przepisów ale z zachowaniem
    > szczególnej ostrożności. Nie jest nią wyprzedzanie na skrzyżowaniu
    > pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu w lewo.

    Czym nie jest, to przepisy nie pisza.
    Jakbys spojrzal na karetki w miescie, to pewnie by sie sporo takich
    znalazlo. I oni z zasady na skrzyzowaniach omijaja pojazdy, a czesc z
    nich miga w lewo. No ale przygladaja sie, czy inni ich zauwazyli i
    ustepuja. I zwalniaja na skrzyzowaniach.

    > Prawo również nie kasuje art. 3 PoRD i nie pozwala na mordowanie - tym
    > byłoby uderzenie ciężkim samochodem w bok cieniasa.

    Zawsze mozna mowic, ze zajechal tak szybko ze sie nie zdazylo
    zareagowac. Gorzej jak kamera co innego zarejestruje.
    Mozna sie tez zastanowic, czy ryzykowanie zatrzymania 3 (4?) osob na
    drzewie uzasadnia omijanie cieniasa.

    No i oni moga miec inne ustawy, w mysl ktorych chronia wyzsze dobro
    :-)

    > Szukaj polityka - jeśli otwiera gębę, to kłamie.

    Niekoniecznie - przetargi BOR mozna przesledzic.
    http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/515541,
    bor-samochod-przetarg-audi-a8-l-4-0-tfsi-quattro-tip
    tronic-mswia-prezydent-andrzej-duda.html

    Tylko cos mi chodzi po glowie, ze ...o ,
    http://www.rp.pl/Polityka/160419489-BOR-zrezygnowal-
    z-wyboru-Audi-Kupi-jednak-BMW.html

    J.

  • 56. Data: 2017-02-11 21:24:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie zebym nie wierzyl. Ktory to artykul?

  • 57. Data: 2017-02-11 21:27:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2017 10:11:05 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Cos tam jest nie ten teges bo przed chwila gadal rzecznik rzadu i
    > jak dziennikarze pytali o swiatlo i dzwiek oraz o kierowce seicento
    > to udzielal odpowiedzi wymijajacych.

    Premier - czy pani premier byla trzezwa :-)

    > Masz racje ze jak by nie bylo
    > czy byli uprzywilejowani czy nie byli to kierowca limuzyny jest
    > winny. Nie zastosowal sie do zasady ograniczonego zaufania.

    Czy tak nie zastosowal ... jedziesz sobie na sygnale, i myslisz, ze
    cie widza i slysza i pod kola nie wjada. Migacz tego nie zmienia..

    > Jak byl uprzywilejowany to nie zachowal
    > szczegolnej ostroznosci przed i w czasie wyprzedzania na
    > skrzyzowaniu o nie regulowanym ruchu.

    A skad wniosek, ze nie zachowal ?

    J.

  • 58. Data: 2017-02-11 21:34:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znalazlem

  • 59. Data: 2017-02-11 21:35:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2017 12:24:00 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Nie zebym nie wierzyl. Ktory to artykul?

    Ctrl-F :-)

    2, okreslenia.

    J.

  • 60. Data: 2017-02-11 21:38:35
    Temat: Re: "Znowu brzoza ?" do Du y.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Związki zawodowe pilotów się sprzeciwiają kamerom.
    Serio.

    -----
    > Dlaczego?
    > Moze w razie "w" wiecej idzie odczytać z danych i parametrów lotu nizby mozna było
    z obrazu?