    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: "Znowu brzoza ?"
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 11 Feb 2017 21:17:10 +0100

    Dnia Sat, 11 Feb 2017 14:28:00 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello z,
    >
    > Nie do końca zgodnie z prawem. Prawo zezwala pojazdowi
    > uprzywilejowanemu na łamanie części przepisów ale z zachowaniem
    > szczególnej ostrożności. Nie jest nią wyprzedzanie na skrzyżowaniu
    > pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu w lewo.

    Czym nie jest, to przepisy nie pisza.
    Jakbys spojrzal na karetki w miescie, to pewnie by sie sporo takich
    znalazlo. I oni z zasady na skrzyzowaniach omijaja pojazdy, a czesc z
    nich miga w lewo. No ale przygladaja sie, czy inni ich zauwazyli i
    ustepuja. I zwalniaja na skrzyzowaniach.

    > Prawo również nie kasuje art. 3 PoRD i nie pozwala na mordowanie - tym
    > byłoby uderzenie ciężkim samochodem w bok cieniasa.

    Zawsze mozna mowic, ze zajechal tak szybko ze sie nie zdazylo
    zareagowac. Gorzej jak kamera co innego zarejestruje.
    Mozna sie tez zastanowic, czy ryzykowanie zatrzymania 3 (4?) osob na
    drzewie uzasadnia omijanie cieniasa.

    No i oni moga miec inne ustawy, w mysl ktorych chronia wyzsze dobro
    :-)

    > Szukaj polityka - jeśli otwiera gębę, to kłamie.

    Niekoniecznie - przetargi BOR mozna przesledzic.
    http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/515541,
    bor-samochod-przetarg-audi-a8-l-4-0-tfsi-quattro-tip
    tronic-mswia-prezydent-andrzej-duda.html

    Tylko cos mi chodzi po glowie, ze ...o ,
    http://www.rp.pl/Polityka/160419489-BOR-zrezygnowal-
    z-wyboru-Audi-Kupi-jednak-BMW.html

    J.