  • 11. Data: 2010-05-16 18:00:47
    Temat: Re: Znow zamieszanie w sieci -SUPERZOOM
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal:

    >[...]
    > 3-4x maja teraz wszystkie, wiec Super .. to tak co najmniej 8x.

    O ile pamietam pierwszym obiektywem do lustzranki okreslanym jako superzoom
    byl Tamron 28-200 - a wiec krotniosc 7x - wprowadzony do sprzedazy w 1993r.
    W tym samym roku ukazal sie tez Canon 35-350.

    > A swoja droga - czy mi sie wydaje czy kamery video od dawna mialy
    > 10x czy nawet 20x i to nawet te popularne ?

    Zgadza sie - bo zoom do kamery o duzej krotnosci jest duzo latwiej
    skonstruowac. Zauwaz, jaka rozdzielczosc ma obraz telewizyjny - to sie
    przeklada na wymagana jakosc optyczna obiektywu. Obiektywu daj.acego taka
    jakosc obrazu w lustrzance raczej rynek by nie zaakceptowal.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 12. Data: 2010-05-16 23:12:53
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 16 maja 2010 15:52, Bronek Kozicki wyraził następujacą opinię:

    > 2. kamery mają znacznie mniejszą rozdzielczość sensora od aparatów i w
    > związku z tym stawiają mniejsze wymagania optyczne

    Na TV analogowej, w niskiej rozdzielczości i "kwadratowym" ekranie to
    jeszcze jakoś przechodzi, ale w HD wszelkie aberracje widać jak na dłoni.
    Więc bez większych problemów można dostrzec która telewizja inwestuje w
    sprzęt a która w ... co innego ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 13. Data: 2010-05-17 05:38:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net> napisał:

> [...]
    > jeszcze jakoś przechodzi, ale w HD wszelkie aberracje widać jak na dłoni.
    > Więc bez większych problemów można dostrzec która telewizja inwestuje w

    Już telewizja HD popkazuje kiepskość wielu obiektywów do kamer. Ale... to
    jeszcze i tak mizerne wymagania w porównaniu z cyfrowymi lustrzankami.
    Format 'full-HD' to niecałe 2000 pikseli na dłuższym boku - taki obrazek
    można wyciąć ze zdjecia o typowych dla lustzranek cyfrowych proporcjach 3:2
    o rozdzielczości zaledwie 3Mpix.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2010-05-17 05:49:25
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "romek76" <r...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Witam :).
    >
    > Kolejne pytanie po, no, wieloobiektywowym:suprzoom.
    >
    > Moze tu, na grupie, ktos wie, jak go okreslic (od 10x?; do jakich rodzajow
    > aparatow?)
    >
    > Z gory dziekuje za rzetelna informacje :),

    To chyba jest tak: masz krotność i cenę.
    Jeśli jest duża krotność i duża cena za obiektyw to jakość też powinna być
    dobra.
    Janość też powinna być stała.
    I trzeba uważać. Superzoom i supershit na półce wyglądają podobnie.

  • 15. Data: 2010-05-20 07:16:42
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Sat, 15 May 2010 17:44:26 +0200, romek76 napisał(a):

    > Witam :).
    >
    > Kolejne pytanie po, no, wieloobiektywowym:suprzoom.
    >
    > Moze tu, na grupie, ktos wie, jak go okreslic (od 10x?; do jakich rodzajow
    > aparatow?)

    Zoom staje się Superzoomem w tym samym miejscu, gdzie Dużo przechodzi
    w Bardzo Dużo.

    ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 16. Data: 2010-05-20 07:51:36
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 15.05.2010 17:44, romek76 wrote:
> [...]
    > aparatow?)
    >
    > Z gory dziekuje za rzetelna informacje :),

    Raczej chodzi o ekstremalność konstrukcji, nie zawsze o krotność:

    2,5x Sigma 200-500/2.8
    1,4x Nikkor 1200-1700
    2,6x Sigma 300-800
    10x Sigma 50-500

    To wszystko też jest określane jako superzoomy.

    wer

  • 17. Data: 2010-05-20 08:15:52
    Od: John Smith <u...@e...net>

    romek76 napisał(a):
> [...]
    > aparatow?)
    >
    > Z gory dziekuje za rzetelna informacje :),

    Ciekawe, że jeszcze nikt nie dociekał:

    Dlaczego zadałeś to pytanie? Chodzi o jakiś zakład, umowę, obietnicę
    (np: tata mi obiecał, że na gwiazdkę dostanę najlepszego superzooma)?
    Jakie znaczenie ma dla Ciebie, czy dany obiektyw jest superzoomem, czy nie?

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 18. Data: 2010-05-20 08:31:31
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Thu, 20 May 2010 10:15:52 +0200, John Smith napisał(a):

> [...]
    > (np: tata mi obiecał, że na gwiazdkę dostanę najlepszego superzooma)?
    > Jakie znaczenie ma dla Ciebie, czy dany obiektyw jest superzoomem, czy nie?

    A ja czekam na pytanie od kiedy aparaty staja się Pro, dokąd są
    amatorskie i przede wszystkim jaka jest różnica między kolejną, ważną
    grupą aparatów: półprofesjonalne vs "dla zaawansowanych amatorów" :)

    Potem można przejść na kolejny poziom i zapytać o Sztukę - kiedy jest, a
    kiedy nie ;)

    A co do Twojego pytania... Romek wspomniał coś o tym, że jest bardzo
    konkretny. Podejrzewam, że chodzi o zwyczajne zero-jedynkowe
    usystematyzowanie świata.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 19. Data: 2010-05-20 08:49:01
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Grzegorz Góra napisał(a):
    > Podejrzewam, że chodzi o zwyczajne zero-jedynkowe
    > usystematyzowanie świata.

    No to mu trochę zejdzie ...
    :-)

    --
    Mirek

  • 20. Data: 2010-05-20 10:38:09
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 20 May 2010 10:15:52 +0200, John Smith wrote:
> [...]
    > (np: tata mi obiecał, że na gwiazdkę dostanę najlepszego superzooma)?
    > Jakie znaczenie ma dla Ciebie, czy dany obiektyw jest superzoomem, czy nie?

    Ja obstawiam, ze bedzie nowa ksiazka w fotosklepiku ;)

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns