eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.Re: Zniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.
    From: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.
    Date: Tue, 4 Aug 2009 13:41:47 +0200

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ee5b40f1-8488-4a9d-bf24-852071a19698@b15g2000yq
    d.googlegroups.com...

    > Nieważne jakie obciążenie, komutację zawsze masz na tyrystorach
    > i zawsze będzie siany syf, nieistotne czy podepniesz wirnik maszyny
    > synchronicznej czy piec. Przypuszczalnie przy rezystancji będzie
    > nawet gorzej

    Trochę to mało konkretne, szczególnie to przypuszczenie co do
    rezystancji... Prawdę mówiąc oczekiwałem oświecenia mnie, jakie to
    zjawisko powoduje 100V-owe zapady napięcia na uzwojeniu wtórnym i jak jest
    związane z komutacją tyrystorów (bo że jest związane, to akurat widać, ale
    to samo w sobie niczego nie wyjaśnia). Mimo wszystko podtrzymuję tezę, że
    nie jest prawidłowo zamykany prąd z jakiejś indukcyjności (może z tego
    dławika) i stąd te szopki, a że jest to zsynchronizowane z komutacją to
    chyba oczywiste. Oczekuję, że Autor podeśle schemat stopnia mocy, bo mówił
    o jakiejś diodzie zwrotnej, ale jak ją włączył ?

    e.