  • 41. Data: 2013-05-17 11:19:39
    Temat: Re: Znawcy, proszę pomóżcie...
    Od: piaseczosnek <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 May 2013 14:32:49 +0200, dizel napisał(a):

    > W nju natomiast jest trochę inny sposób rozliaczania. Minimalna kwota
    > abonamentu to 9pln. Stawki to 0,19gr/min 9gr/sms. To co odróżnia
    > ofertę od inncyh to progi kwotowe, po których masz nielimitowane:
    > rozmowy to próg 29pln, smsy to próg 9pln i net to 19pln.
    [...]
    > zapłacisz więcej jak 29+9=38pln. Jeśli tych progów nie przekroczysz to
    > zapłacisz za tyle ile wydzwoniłaś/smsowałaś.

    A jak to wygląda w praktyce?
    Tzn. płacę abonament 9 zł.
    Od początku okresu rozliczeniowego tylko rozmawiam i np. przez pierwszy
    tydzień wykorzystuję kwotę 8,95 zł. Na początku drugiego tygodnia wysyłam
    pierwszego SMS-a za 0,09 zł, łącznie skorzystałem z usług za 9,04 zł.
    Czyli tym pierwszym SMS-em przekroczyłem minimalną kwotę rachunku / kwotę
    abonamentu.
    Czy w tej chwili uruchamia mi się pakiet SMS no limit za 9 zł, czy SMS-y
    będą naliczane według cennika, aż _samymi SMS-ami_ nabiję 9 zł?
    Czy po wysłaniu tego SMS-a pierwsza sekunda rozmowy spowoduje uruchomienie
    drugiego pakietu, tym razem na nielimitowane rozmowy za 29 zł, czy rozmowy
    będą nadal naliczane według cennika, aż _samymi rozmowami_ nabiję 29 zł?

    Albo inaczej:

    1)
    Rozmowami za łącznie 5 zł i SMS-ami za łącznie 5zł nabiłem łącznie 10 zł,
    po przekroczeniu abonamentu / opłaty minimalnej (9 zł) rozmawiałem _oraz_
    wysyłałem SMS-y.
    Zapłacę:
    a) 10 zł, bo nie przekroczyłem żadnego z progów dla danego pakietu
    b) 9 zł za pakiet nielimitowych SMS-ów + 29 zł za pakiet nielimitowanych
    rozmów, bo przekroczyłem opłatę minimalną
    ?

    2)
    Rozmowami nabiłem łącznie 40 zł i wysłałem 1 SMS-a.
    Z rozmowami sprawa jest jasna (29 zł), ale ten 1 SMS: rachunek będzie
    łącznie na 29,09 zł czy na 38,00 zł (dwa pakiety: 29 zł + 9 zł)?

    TIA
    p.

  • 42. Data: 2013-05-17 11:34:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "piaseczosnek" napisał w wiadomości
> [...]
    > kwota
    > abonamentu to 9pln. Stawki to 0,19gr/min 9gr/sms.

    Nie, to nie jest "abonament 9zl".
    Ale zakladajac ze masz umowe "abonamentowa" miesieczna:

> [...]
    >SMS-y
    >będą naliczane według cennika, aż _samymi SMS-ami_ nabiję 9 zł?

    sms w/g cennika az do 9zl.
    Minuty w/g cennika az do 29zl.
    Razem nie wiecej niz 38 zl .... plus za internet :-)

    Ale tez nie mniej niz 9 zl w miesiacu

> [...]
    >wysyłałem SMS-y.
    >Zapłacę:
    >a) 10 zł, bo nie przekroczyłem żadnego z progów dla danego pakietu

    tak jest.

> [...]
    >Z rozmowami sprawa jest jasna (29 zł), ale ten 1 SMS: rachunek będzie
    >łącznie na 29,09 zł czy na 38,00 zł (dwa pakiety: 29 zł + 9 zł)?

    29.09

    J.

  • 43. Data: 2013-05-17 13:12:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    piaseczosnek <p...@g...pl> wrote:

    > A jak to wygląda w praktyce?

    Liczysz ODDZIELNIE opłaty za rozmowy, SMS-y i dane. Limity górne znasz.
    Limit dolny to 9 zł.

  • 44. Data: 2013-05-17 15:36:23
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 17 May 2013 11:19:39 +0200, piaseczosnek

    >[...]
    >
    >A jak to wygląda w praktyce?

    Minimalna kwota miesięczna to 9pln, czyli najpierw normalnie z cennika
    pobiera 9gr za sms i 19gr/min, jeśli w miesiącu cennikowo suma
    wszystkiego nie przekroczy 9pln to i tak te 9pln musisz zapłacić na
    miesiąc, bo jest to minimalna kwota, natomiast co do progów to już
    było pisane 9pln sms-29pln rozmowy 19pln net. Więc jeśli w miesiącu
    nie wydzwonisz więcej niż 29pln po stawce 0,19gr czyli 152 minuty to
    zapłacisz za tyle ile dzwoniłeś ale zawsze nie mniej niż 9pln łącznie
    za wszystkie usługi, na przykład wydzwonisz tylko 10 minut co daję
    kwotę 1,9 to za tyle zapłacisz, jeśli łącznie suma wszystkiego nie
    przekroczy 9pln to zapłacisz i tak 9pln

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2013-05-18 05:31:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jeden niby nie, ale jak ich bedzie wiecej ?

    Ale więcej nie będzie - znasz kogoś kto chce trzymać linię 24h/dobę?

    > I w tym celu leca reklamy w TV co chwila ?

    Ale nie ma słów kluczowych typu "orange".
    Ktoś kto nie jest tematyką zainteresowany nawet nie zwróci uwagi
    na kolejną reklamę kolejnej sieci komórkowej - on ma orange i jest
    zadowolony... podjął dawno decyzję, ma kontrakt lub zasiedzianą
    kartę sim prepaid i jest znieczulony na inne sieci... Gdyby była to
    reklama Orange o nowej promocji - o, to by mu się uszy nastawiły.

    > I nie maja znajomych, dzieci, wnukow, konta na fejsbuku ? ;-)
    > Myslicie ze dlugo sie ta tajemnica utrzyma ?

    Wbrew pozorom dużo jest ludzi którzy są zupełnie inni niż ja czy Ty :-)
    Ja na przykład chciałem ofertą nju mobile zainteresować jednego
    kolegę 40-latka w Polsce który ma aktualnie prepaida w Orange
    i co usłyszałem? Przemku, nie chcę abonamentów, kontraktów itp...
    Nawet nie chciał słuchać że to coś nowego i że to ta sama firma,
    te same anteny, ten sam telefon i ta sama technologia co dziś używa.
    I że miesięcznie wydawałby mniej niż dziś za kupowanie prepaida...
    Nie bo nie i już - co mu zrobisz? :-) Mnie wcięło, byłem zaskoczony.
    Ale nie mam zamiaru nikogo uszczęśliwiać na siłę i oszczędzać
    jego własne pieniądze.... Inna rzecz że taryfa której teraz na prepaidzie
    używa daje mu dużo więcej internetu niż te 1GB w nju mobile...
    Ciężko to nazwać nieograniczonym netem bo ten 1GB to śmich po pachy.

  • 46. Data: 2013-05-18 05:35:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "dizel" <x...@x...xx> wrote in message

    > Wiem o 2 osobach którym numery zostały zablokowane, a korzystali
    > zgodnie z regulaminem, zresztą nigdzie nie napisałem że tak będzie w
    > każdym przypadku, ale trzeba mieć świadomość że takie coś istnieje i
    > może się przydarzyć.

    Niestety celowo ukrywasz szczegóły, nie chcesz podać nawet
    w której sieci się to stało i po jakim konkretnie zachowaniu...
    Coś mi tu śmierdzi, sorry.

    > A nielimitowane to one są do jakiejś granicy, pewnie do granicy
    > opłacalności dla operatora.Operator to nie instytucja charytatywna
    > i do interesu dokładać nie będzie.

    Bzdurzysz.

    > Nie zabrania, no to weź sprawdź sam, jak mam taki kaprys to przecież
    > mogę rozmawiać non stop 24 godziny z kimś no bo przecież mam
    > nielimitowane rozmowy. Zobaczymy co będzie.

    Nie widzę problemu, chyba że są jakieś limity na czas jednej rozmowy.

    > Człowieku nikogo nie straszę. Patrz wyżej. Jak nie wierzysz to nie
    > wierz ale wystarczyło popatrzeć jak wprowadzono do ofert prepaid
    > no limit na jakiś czas, jak ludzie dzwoniąc do play z innej sieci
    > nabijali minuty w zbieraj minuty czego nie pochwalam ale numery były
    > blokowane po jakimś czasie, to tak jakby sobie ktoś zadzwonił do
    > znajomego do play i gadał non stop przez długi czas było by to samo.
    > Powtórzę jeszcze raz operator to nie instytucja charytatywna.

    I nikt do sądu nie podał? Może czuł się winny? :-)
    Bo widzisz... dzwonienie tylko w celu nabijania minut to nie jest
    "normalne używanie telefonu". To jest wykorzystywanie luki
    w taryfach i granie w gierki na systemach i dobrze o tym wiesz.

  • 47. Data: 2013-05-18 05:37:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "dizel" <x...@x...xx> wrote in message
    > Czasu rozmowy żaden ale jest punkt odnośnie genreowania sztucznego
    > ruchu i na ten punkt operator może się powołać. Gdyby tak nie było to
    > by w ogóle nie było wzmianki w regulaminach o czymś takim.

    Bo nabijanie minut w playu to generowanie sztucznego ruchu...

    > Zresztą trochę odbiegając skoro tak można sobie dzwonić gdzie się chce
    > to wytułumacz mi dlaczego w nju czy w redbull mobile czy w heyah w
    > tych ofertach no limit nie można wziąć abo na firmę? Można tylko na
    > osobę prywatną. Skoro gadać można do woli to co im za różnica czy
    > osoba prywatna czy firma?

    Bo tu chodzi o statystykę a nie pojedyncze przypadki...

  • 48. Data: 2013-05-18 09:51:13
    Od: "Wiola" <w...@w...pl>

    > "dizel" <x...@x...xx> wrote in message

    > Niestety celowo ukrywasz szczegóły, nie chcesz podać nawet
    > w której sieci się to stało i po jakim konkretnie zachowaniu...
    > Coś mi tu śmierdzi, sorry.

    Np. tutaj: http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=66958
    Czytałam także o kilku podobnych sprawach na innych stronach. Nie wiem po co
    ludzie mieli by o tym pisać i skarżyć się, gdyby faktycznie nabijali komuś
    konto?
    Mocno mnie to sprowadziło na ziemię i zaczynam sie zastanawiać co zrobić.
    Sama mam koleżankę w Playu której się właśnie nabija konto... Więc już z nią
    nie pogadam?
    Nie chcę stracić numeru ani mieć zablokowanej karty. Albo żyć w stresie, że
    może już za chwilę przyjść SMS z informacją o wymówieniu umowy...
    Szkoda, bo to bardzo mi pasująca oferta.
    Pozdrawiam
    Wiola

  • 49. Data: 2013-05-18 10:12:41
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Wiola" <w...@w...pl> wrote:

    > Czytałam także o kilku podobnych sprawach na innych stronach. Nie wiem po
    > co ludzie mieli by o tym pisać i skarżyć się, gdyby faktycznie nabijali komuś
    konto?

    Bo zdaniem niektórych taka oferta oznacza, że masz dzwonić 24/7/365.
    Tymczasem oferta unlimited w niczym się nie różni od oferty knajpki "za 20
    zł zjesz tyle, ile chcesz". I jakoś nie widać nikogo, kto przychodzi do
    takiej knajpy, żre ile może i jeszcze pakuje do słoików żarcie dla żony,
    dzieci, mamusi i teściowej.

  • 50. Data: 2013-05-18 10:35:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 May 2013 22:31:46 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ale więcej nie będzie - znasz kogoś kto chce trzymać linię 24h/dobę?

    Wystarczy ze bedze wiecej takich po 12h. Szczegolnie jak w dzien.
    A tu klienci maja rozne pomysly - np podsluch w pokoju dziecka.

    > Ale nie ma słów kluczowych typu "orange".
    > Ktoś kto nie jest tematyką zainteresowany nawet nie zwróci uwagi
    > na kolejną reklamę kolejnej sieci komórkowej - on ma orange i jest

    No, tych "sieci" zrobilo sie faktycznie duzo.
    Tym niemniej "nieograniczone rozmowy" moga przyciagnac uwage i
    "za 29 zl" dotrze. Do mnie dotarlo (Red Bull), mimo ze reklam
    praktycznie nie slucham.

    > zadowolony... podjął dawno decyzję, ma kontrakt lub zasiedzianą

    Jak ma to ma. To akurat bylo zawsze ze nowe fajne oferty, a ty masz
    cyrograf. Tym niemniej zestawienie "to ja k* place 90zl za
    nielimitowane rozmowy a tu moge miec za 30" moze spowodowac reakcje
    "nigdy wiecej Orange/Plusa/Ery"

    > kartę sim prepaid i jest znieczulony na inne sieci...

    A tu roznie moze byc - moze gada malo i jest znieczulony, moze wiecej
    i nie jest ... a sieci jakby lapaly klienta ktory jednak placi te
    30zl/mc lub wiecej.

    > Gdyby była to
    > reklama Orange o nowej promocji - o, to by mu się uszy nastawiły.

    Ale nadal ma stara umowe, ktorej nie moze zerwac :-)
    I znow moze dwuznacznie wyjsc - albo niedawno zawarl i sie obrazi,
    albo mu sie wkrotce konczy i dobrze aby juz teraz wybral nastepna
    taryfe.
    Moze tez byc z gatunku tych co dzwonia ~25zl/m, i mozna go skusic na
    "nielimitowane" za 29zl. Ale to akurat nie w Orange/nju.

    No dobra - na razie Orange nie rozsyla do swoich klientow sms o nowej
    ofercie. A moze i rozsyla, tylko starannie wybiera komu :-)

    Tak czy inaczej - mamy juz trzy takie oferty, i watpie aby pozostaly
    "niszowe", tylko po prostu reszta ofert bedzie sie musiala dostosowac.
    Moze z niewielkimi pogorszeniami.

    > Wbrew pozorom dużo jest ludzi którzy są zupełnie inni niż ja czy Ty :-)

    Ale ja nie mam dzieci, wnukow i konta na fejsie :-)

    > Ja na przykład chciałem ofertą nju mobile zainteresować jednego
    > kolegę 40-latka w Polsce który ma aktualnie prepaida w Orange
    > i co usłyszałem? Przemku, nie chcę abonamentów, kontraktów itp...

    Nju jest tez w wersji "na karte". Ale gorsze i tak upierdliwe ze
    lepiej pomyslec o abo. O ile maja dobra blokade na uslugi dodatkowo
    platne :-)

    > Nawet nie chciał słuchać że to coś nowego i że to ta sama firma,

    Nie bo nie. Tylko ze to wrazliwy rynek, wystarczy 10% klientow i
    tabelki w danym kwartale beda gorsze od poprzednich.

    Zreszta zobacz - jest maj, poczekamy ile czasu zajmie pojawienie sie
    podobnych ofert w Plusie, a potem w glownym T-mobile i Orange ?
    Obstawiam ze nie dluzej niz 3 miesiace ... choc z drugiej strony warto
    by zdazyc przed wakacjami albo przed pazdziernikiem :-)

> [...]
    > jego własne pieniądze.... Inna rzecz że taryfa której teraz na prepaidzie
    > używa daje mu dużo więcej internetu niż te 1GB w nju mobile...

    No widzisz - on potrzebuje do internetu.

    > Ciężko to nazwać nieograniczonym netem bo ten 1GB to śmich po pachy.

    Sa w nju jakies pakiety, ale nie ogarniam jak to dziala w tej "prostej
    ofercie" :-)

    J.