  • 11. Data: 2009-02-07 11:52:33
    Temat: Re: Znalezione w sieci.
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    Użytkownik "swstr" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0fb6.00000041.498ca8c9@newsgate.onet.pl...
    > Predzej spakuje licznik i odesle paczka do zakladu energetycznego :)

    a zapas swieczek juz masz?

    Picasso

  • 12. Data: 2009-02-07 14:11:50
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > a zapas swieczek juz masz?

    Nie, ma kostkę łączeniową, która doskonale zastępuje licznik ;P...

  • 13. Data: 2009-02-07 16:01:30
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > Protest ma polegać na tym aby wyłączyć prąd w gospodarstwach domowych w
    > pewnym dniu i godzinie lutego

    Zalozmy, ze przedsiewziecie sie uda. Po takim 'udanym' skoku na elektrownie
    ludzie obudza sie z reka w nocniku. Np. ziomek mieszkajacy w bloku na 10
    pietrze, perspektywa co najmniej kilku(nastu) dni bez pradu do czasu
    usuniecia niepospolitej awarii go nie ucieszy zbytnio.

    --
    pozdr Z.

  • 14. Data: 2009-02-07 17:51:49
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:gmkb8k$7el$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > bloku na 10 pietrze, perspektywa co najmniej kilku(nastu) dni bez pradu do
    > czasu usuniecia niepospolitej awarii go nie ucieszy zbytnio.

    No dobra jak się idzie na wojne to są straty w cywilach.
    Poszperałem poczytałem i doszedłem do wniosków:
    Jak w takim razie aktywnie zmusić energetyków do zaniechania czysto
    monopolistycznych chamskich zabiegów?
    Jakiś fazio z vattenfala uskarzał się że kupuje 1MWh po 220 zł a sprzedawał
    ostatnio po 156 zł i musi podnieść bo miesięcznie dokłada do
    interesu 700tys zł.
    Ja się pytam w takim razie skąd u mnie na fakturze ta sama 1MWh kosztuje
    ponad 400zł ?
    Niech się dogada z pośrednikami i producentami energii.
    Nauczyli się że nic nie muszą, co się zwali na klienta to zapłaci.
    Jakas pozycja na fakturze co się nazywa opłata przejściowa. Jaka opłata
    przejsciowa za co? Skasowali mnie na 3x6zł.
    Pojawiła się opłata za jakość. Jaka kurna jakość ? U nas ciągle napięcie
    spada poniżej 210V. Żarówki migają, kilka razy dziennie UPS się włącza na
    chwilę bo sa skoki napięcia.
    Oni nabrali pewności że nic nikt im nie zrobi. Co z tego że sobie tam ktoś
    zatrąbi i spali parę gum przed siedzibą ?
    TO na nich nie działa.

    Marko

  • 15. Data: 2009-02-07 18:02:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 7 Feb 2009 18:51:49 +0100, marko1a wrote:
> [...]
    >Jakiś fazio z vattenfala uskarzał się że kupuje 1MWh po 220 zł a sprzedawał
    >ostatnio po 156 zł i musi podnieść bo miesięcznie dokłada do

    A dlaczego kupuje tak drogo ?
    Czyzby jakas "ekologiczna", zmuszony przepisami wyzszymi, uchwalonymi
    przez tych ktorych sobie wybrales ?

    >Ja się pytam w takim razie skąd u mnie na fakturze ta sama 1MWh kosztuje
    >ponad 400zł ?

    Z VAT i oplata przesylowa ?

    >Niech się dogada z pośrednikami i producentami energii.

    Z producentami widac jak sie dogadal, ale jak sobie wyorazasz
    dogadanie z sieciami ?

    >Pojawiła się opłata za jakość. Jaka kurna jakość ? U nas ciągle napięcie
    >spada poniżej 210V. Żarówki migają, kilka razy dziennie UPS się włącza na
    >chwilę bo sa skoki napięcia.

    Log z UPS, reklamacja, i oplata do zwrotu :-)

    J.

  • 16. Data: 2009-02-07 18:36:47
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > A dlaczego kupuje tak drogo ?
    > Czyzby jakas "ekologiczna", zmuszony przepisami wyzszymi, uchwalonymi
    > przez tych ktorych sobie wybrales ?

    Skąd podejrzenia że ja sobie wybrałem?

    > Z VAT i oplata przesylowa ?

    A więc:
    Energia elektryczna = 190zł za 1MWh
    Opłata dystrybucyjna = 154,90zł za 1MWh
    Opłata za jakość 9,70zł za 1MWh
    Wszysto razem netto= 354,60 zł za 1MWh

    Do tego dochodzą jeszcze koszty stałe jak opłata abonamentowa, opłata
    dystrybucyjna stała, oraz jakaś opłata przejściowa
    które razem wynoszą 9,49 zł na miesiąc
    Kto tu gdzie na czym nie zarabia ?

    Marko

  • 17. Data: 2009-02-08 00:12:19
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...pl>

    marko1a <m...@l...de> napisał(a):

    > Chca ludziska zaprotestować przeciw nieuzasadnionym podwyżkom cen energii
    > jakie chcą znowu wprowadzić nam energetycy mimo że ostatnia
    > podwyżka około 20-25% była parę tygodni temu i to wbrew zakazowi URE.
    > Protest ma polegać na tym aby wyłączyć prąd w gospodarstwach domowych w
    > pewnym dniu i godzinie lutego
    >
    > Ciekawi mnie czy takie coś może spowodować jakieś komplikacjie w postaci
    > wysypania się krajowego systemu energetycznego.
    > Albo za sprawą nadwyżki mocy po wyłączeniu odbiorników albo za sprawą skoku
    > obciażenia jak wszyscy włącza swe urządzenia ponownie.

> [...]
    kiedy i o której godzinie. Co domniemywać czy się coś stanie czy nic się nie
    stanie. Wypróbować trzeba i już. A może się uda narobić kłopotów i zwykli
    ludzie dostaną możliwość protestowania w różnych sprawach. Na przykład
    złodziejski ZUS. Nie obniżą to rozwalamy elektrownie bez wychodzenia z domów.

  • 18. Data: 2009-02-08 19:30:33
    Temat: [OT] Znalezione w sieci.
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Kiedys byl reportaz jak to wyglada w UK - jak jest mecz, robi sie
    > przerwa .. i nagle sie wlacza pare mln czajnikow elektrycznych po 2kW
    > kazdy :-)
    > Siec to wytrzymuje, ale tylko dlatego ze w elektrowniach szczytowych
    > czekaja z palcem na guziku :-)

    możesz jakoś opisać źródło tematu, może jakiś namiar

    Andrzej

  • 19. Data: 2009-02-09 08:47:02
    Temat: Re: [OT] Znalezione w sieci.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 08 Feb 2009 20:30:33 +0100, GregZorbaEmmanuelYork wrote:

    >możesz jakoś opisać źródło tematu, może jakiś namiar

    Lecialo to chyba na Discovery.
    Ale znajduje potwierdzenie w innych zrodlach

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/109355.stm
    http://www.nationalgrid.com/uk/Media+Centre/PressRel
    eases/200606pickup.htm
    http://www.nationalgrid.com/uk/Media+Centre/worldcup
    /

    Swoja droga - czy mi sie wydaje czy kibice to raczej piwo pija a nie
    herbate ? Choc z drugiej strony - 2.8 GW to raptem 1.4 mln czajnikow,
    a widzow pewnie ze 20 mln ..

    J.

    P.S. a przy okazji
    http://www.jet.efda.org/pages/focus/flywheels/index.
    html

  • 20. Data: 2009-02-09 10:27:58
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Swoja droga - czy mi sie wydaje czy kibice to raczej piwo pija a nie
    > herbate ? Choc z drugiej strony - 2.8 GW to raptem 1.4 mln czajnikow,
    > a widzow pewnie ze 20 mln ..

    Będąc w Anglii - nie... nie za zarobkiem ja zapewne nie jeden z was
    pomyślał - miałem akurat okazję posiedzieć w pubie przy piwie podczas meczu.
    Tak sądzę po ilości zebranych kibicach w tych pubach że w domach nie
    siedziało nawet te 1,4mln ogladających.

    Co ciekawe i niewiarygodne... Późną porą zabrakło już piwa :)))

    Marek