  • 81. Data: 2018-01-30 08:17:01
    Temat: Re: Znalezienie nabywcy samochodu. Zgłoś na policję.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-30 o 08:03, Jatu pisze:
    > Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    ..

    > Dowód rejestracyjny potwierdza prawo majątkowe.
    >
    > W dowodzie rejestracyjnym jest napisane " C - dane posiadacza pojazdu/
    > właściciela pojazdu ".
    > Nie zgadza sie ani jedno, ani drugie.

    [...]

    > Ten ktos posługuje się dokumentem
    > potwierdzającym, że posiadaczem/właścicielem jest ktoś inny,

    Przeczysz sam sobie - piszesz, że nie zgadzają się dane posiadacza, a
    potem, że DR coś stwierdza.

    Prawda jest taka, że DR niczego nie stwierdza, a już na pewno nie
    stwierdza praw innej osoby, choćby dlatego, że ta inna osoba już tych
    praw nie posiada. Sam właściciel legitymuje się DR oraz umową sprzedaży
    i nie ma w tym niczego karalnego.

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2018-01-30 08:19:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-30 o 07:55, Jatu pisze:
    > wiadomości news:p4ocbf$eu6$1@node2.news.atman.pl...

    > Przeszło by.

    Typowa argumentacja a'la Usenet, gdzie ktoś przeczyta jakiś przepis, i
    nie dość, że go zastosuje literalnie, to jeszcze źle go zrozumie.

    TL;DL: jesteś głupi i zarozumiały.

    Dowód:

    "Dowód rejestracyjny pojazdu stwierdza nie prawo majątkowe osoby
    związane z tym pojazdem, lecz administracyjne dopuszczenie pojazdu do
    ruchu. Jako taki dowód rejestracyjny nie należy do kategorii dokumentów
    stwierdzających prawo majątkowe, dysponowanie którymi stanowi
    przedmiot ochrony wymieniony w opisie strony przedmiotowej przestępstwa
    określonego w art. 275 § 1 k.k."
    (SN WYROK Z DNIA 2 MARCA 2012 R.
    V KK 283/11)

    --
    Liwiusz

  • 83. Data: 2018-01-30 09:05:22
    Od: "Jatu" <f...@u...pl>

    > "Dowód rejestracyjny pojazdu stwierdza nie prawo majątkowe osoby
    >
    > (SN WYROK Z DNIA 2 MARCA 2012 R.
    > V KK 283/11)
    >
    > Liwiusz

    Wyrok z roku 2012.
    Do dnia dzisiejszego mogło być wydane mnóstwo wyroków
    i każdy inny.

    Każda sprawa jest inna i wyrok może być inny.

    Tutaj jest jeszcze sprawa posługiwania się dowodem rejestracyjnym
    z fałszywymi danymi, bo nie zgadza się nazwisko posiadacza.

    W tym przypadku nie chodzi o karanie.
    Chodzi o danie policji podstawy, żeby ruszyli dudę.

  • 84. Data: 2018-01-30 09:11:50
    Od: "Jatu" <f...@u...pl>

    > Prawda jest taka, że DR niczego nie stwierdza,
    > Liwiusz

    Istotne jest to, żeby dać argument policji (posłużyć się paragrafem)
    żeby zaczeli działać, albo uzyskać od nich odpowiedź NA PIŚMIE.

  • 85. Data: 2018-01-30 09:16:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-30 o 09:05, Jatu pisze:
    > wiadomości news:p4p6am$5lc$2@node2.news.atman.pl...

    > Wyrok z roku 2012.
    > Do dnia dzisiejszego mogło być wydane mnóstwo wyroków
    > i każdy inny.

    To poszukaj, na poziomie SN, i nie ośmieszaj się swoimi radami.

    > Każda sprawa jest inna i wyrok może być inny.

    Wyrok na poziomie SN ma jednak swój ciężar gatunkowy i jest respektowany
    przez niższe sądy.

    > Chodzi o danie policji podstawy, żeby ruszyli dudę.

    Równie dobrze mógłby donieść, że go kupujący zgwałcił, tym bardziej by
    dupę ruszyli.

    > W tym przypadku nie chodzi o karanie.

    Chodzi o to, że udzieliłeś porady, jakoby posługiwanie się starym DR
    jest przestępstwem, co jest nieprawdą - a po wytknięciu tego błędu
    jeszcze się upierałeś.

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2018-01-30 09:18:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-30 o 09:11, Jatu pisze:
    > wiadomości news:p4p65d$5lc$1@node2.news.atman.pl...

    > Istotne jest to, żeby dać argument policji (posłużyć się paragrafem)
    > żeby zaczeli działać, albo uzyskać od nich odpowiedź NA PIŚMIE.

    O tak, upodobanie do kolekcjonowania odpowiedzi na piśmie to znamienna
    cecha pieniaczy :)

    --
    Liwiusz

  • 87. Data: 2018-01-30 09:44:36
    Temat: Re: Znalezienie nabywcy samochodu - realne?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-29 o 08:18, Kris pisze:

    > To nie jego samochód.

    Trudna sprawa.
    Przyjmijmy, że kupujący zapłacił za samochód i go zabrał.
    Sprzedający nie ma na to żadnego potwierdzenia w formie dokumentu - np.
    umowy. Nie wygląda na to, żeby nowy właściciel/niewłaściciel chciał
    zarejestrować samochód na siebie. Świadczą o tym przychodzące mandaty. W
    razie wypadku UFG zgłosi się z regresem do kogo?
    Raczej nie do tego, kto z prawnego punktu widzenia nie ma nic wspólnego
    z tym pojazdem, tylko zgłosi się do człowieka, który jest właścicielem
    pojazdu według CEPIK.
    Okej, można argumentować, że umowa sprzedaży została zawarta, chociaż
    nie ma jej w formie dokumentu papierowego, to przynajmniej ustnie.
    Obawiam się, że w sądzie bardzo trudno będzie się wymigać od tego
    samochodu nie posiadając egzemplarza umowy, ani niczego innego na jej
    poparcie. Każdy może w razie problemów z UFG oświadczyć, że sprzedał
    pojazd dawno temu, umowę zgubił i nie pamięta komu sprzedał.

  • 88. Data: 2018-01-30 09:47:36
    Od: "Jatu" <f...@u...pl>

    Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu wtorek, 30 stycznia 2018 00:40:56 UTC+1 użytkownik Jat> >W dniu
    29-01-2018 o 22:03, Jatu pisze:

    > Posługiwanie sie dokumentem stwierdzającym prawa majatkowe innej osoby.
    > Tutaj - w dowodzie rejestracyjnym nie zgadza się nazwisko właściciela.
    >
    > Kodeks karny.
    > Art. 275. § 1. Kto posługuje się dokumentem stwierdzającym tożsamość innej
    > osoby albo jej prawa majątkowe lub dokument taki kradnie lub go
    > przywłaszcza,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

    > To mnie zaciekawiles o_O. Ciekawy czy by przeszlo takie zgloszenie.

    Może dałoby się wykorzystać taki przepis :

    PoRD
    Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w
    razie:
    7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają
    stanowi faktycznemu.

    Policjant wypisujący mandat musiał widzieć, że nazwisko właściciela jest
    inne
    i musiał widzieć, że umowa kupna sprzedaży jest sprzed wielu lat.

    Jest bardzo prawdopodobne, że policja przyjeła by to do wyjaśnienia.

  • 89. Data: 2018-01-30 09:49:12
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-01-30 o 08:17, Liwiusz pisze:
> [...]
    > stwierdza praw innej osoby, choćby dlatego, że ta inna osoba już tych
    > praw nie posiada. Sam właściciel legitymuje się DR oraz umową sprzedaży

    To ja trochę potrolluję o komorniku.
    Załóżmy, że mam samochód kupiony od Kowalskiego, nieprzerejestrowany.
    Kowalskiego gania komornik. Pewnego dnia przychodzi do mnie i chce
    zabrać samochód, bo w DR jest wpisany Kowalski jako właściciel.
    Czy może to zrobić? Czy przedstawienie umowy kupna mnie przed tym ochroni?

    Pozdrawiam

  • 90. Data: 2018-01-30 09:55:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-30 o 09:49, Miroo pisze:

> [...]
    > Kowalskiego gania komornik. Pewnego dnia przychodzi do mnie i chce
    > zabrać samochód, bo w DR jest wpisany Kowalski jako właściciel.

    Komornik nie zabiera samochodu, tylko dokonuje zajęcia. W większości
    przypadków po zajęciu samochód pozostaje we władaniu dłużnika/posiadacza.

    > Czy może to zrobić? Czy przedstawienie umowy kupna mnie przed tym ochroni?

    Zależy od determinacji komornika i wierzyciela. Ponadto w czasie
    dokonywania zajęcia trudno badać prawdziwość umów prywatnych - od tego
    jest sąd w toku wytoczonego przez ciebie powództwa przeciwegzekucyjnego,
    jeśli do zajęcia jednak dojdzie.

    --
    Liwiusz