  • 151. Data: 2014-07-11 12:57:30
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pl>

> [...]
    > znakami. Więcej - ja użytkując ją w ogóle nie wiedziałem, że jest coś
    > takiego jak sms z polskimi znakami. I kiedyś (też już dawno, ale dużo po
    > okresie "regularnego użytkowania") ją uruchomiłem i okazało się, że
    > wyświetla bez problemów "współczesne" sms-y zawierające polskie znaczki.
    > Inna sprawa - nie mam pojęcia, jak były kodowane (UTF-7 czy -8). Myślę, że
    > to wzięło się z możliwości używania tych telefonów na rynku azjatyckim,
    > polskie literki być może zaimplementowano "przy okazji". Już nie pamiętam,
    > ale chyba była możliwość przełączenia menu na japoński, więc powinna też

    O czym Ty gadasz ?

    Komórki podobnie jak wiele innych urządzeń od zawsze mają Unikod. Przejawem
    tego są SMS'y kodowane w UTF-16 a nie żadnym UTF-7 czy 8. Jak chodzi o
    pokazywanie różnych znaków to zapewne nie ma pełnego Unikodu tylko wybrane
    znaki, ale takie mniejsze zbiory znaków Unikodu też są znane od dawna np
    MES.

    http://www.unikod.pl/

  • 152. Data: 2014-07-11 13:01:18
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pl>

    > Tradycja!
    >
    > Ale i tradycje można zmieniać. Może ktoś ze starszych użytkowników
    > pamięta, jak Poczta Polska, Telegraf i Telefon wprowadzała zaliczenie "co
    > 3 minuty" za rozmowy "miejscowe"? Przed tą operacją takie rozmowy
    > zaliczane były tylko raz, niezależnie od czasu trwania. I było tak "od
    > zawsze". I w końcu przeprowadzono taką niepopularną zmianę. (To był
    > początek końca telefonii stacjonarnej wg mnie).

    To pewnie i te SMS'y skończą się :-)

  • 153. Data: 2014-07-11 13:10:43
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > Jednak jak zostalo tutaj wykazane SMSy w swoim standardzie i budowie
    > bazuja na "starozytnych" podstawach ...

    Problemem nie są starożytne podstawy SMS tylko słaba dostępność taniej
    oferty przesyłania SMS'ów. Naprawdę wszystko możnaby spokojnie kodować w
    UTF-16 gdyby nie trzeba było za to płacić kokosów. Jak wysyłasz starożytnego
    SMS'a bez polskich znaków kodowanego 7-bitowo to nadal są to kokosy jak
    porównasz z ceną przesyłania czegokolwiek innego niż SMS.

  • 154. Data: 2014-07-11 13:42:16
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    atm <...@v...pl> wrote:
    > Tyle, ze MMS w smartfonach wymaga wlaczonej transmisji a wiele osob ma
    > ja wylaczona. Szkoda, ze MMSy nie przyjely sie tak dobrze jak SMSy.
    SMS idzie w kanale kontrolnym, przeznaczonym do zarzadzania siecia. MMS
    idzie w kanale transmisji danych, i przez to moze byc dluzszy (np. bo nie
    blokuje wyszukiwania telefonu przez siec, zestawiania polaczen).

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Przeczytałem też, że karty sa najczęsciej dwunapięciowe: 5/3 i 3/1.8V.
    Tez czytalem. Ale ryzykowac niezbyt mam ochote, z kolei zapytac sie pana
    operatora "czy karta o ser# ktora mi daliscie jest dwunapieciowa" to troche
    glupio, przeciez i tak nie odpowie bo nie ma zielonego pojecia, a jak nawet
    odpowie to nie bedzie to wiarygodne :)

  • 155. Data: 2014-07-12 11:15:16
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-09 23:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Nie. Raczej twierdzimy, ze nie ma sensu tego zmieniac, bo coraz czesciej
    > ilosc sms nie ma znaczenia.
    > Programy same sobie dziela, koszty zadne, bo coraz czesciej nielimitowane
    > smsy w jednej cenie. Itp.
    > Jak potrzebujesz bardziej wyrafinowanych srodków komunikacji - tez jest
    > tego sporo.

    To wobec istniejącej sytuacji są tylko środki zastępcze. Tak więc nie
    mów mi że gdy nowe auto mi się zepsuje to zawsze mogę skorzystać z
    autobusu.

  • 156. Data: 2014-07-12 11:15:58
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-10 00:38, MichaelData(R) pisze:
    > Trybun wydumał(a) w news:53bd78a9$0$2238$65785112@news.neostrada.pl :

    > Wiesz co? W realu często idąc ulicą, spotykam nieznane osoby i mam
    > pewność ze NIGDY ich nie zagadnę. Bo są np. brzydkie. Na grupie tego
    > nie widać i czasem trzeba wdać się w dyskusję. Potem okazuje sie że to
    > strata czasu :( Ja dyskutując staram się zgłebić wiedzę a ty starasz
    > się pogłąbić niewiedzę. Nie sprowadzisz mnie do swojego poziomu :]
    > Nara.

    No tak, dyskutant który wrażenia estetyczne związane z adwersarzem
    stawia ponad doznania intelektualne... Powiedz mi czy kiedykolwiek
    wdałeś się w dyskusje z kimkolwiek bez wycieczek ad personam?

  • 157. Data: 2014-07-12 11:16:31
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-10 00:38, J.F. pisze:

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Enigma_machine
    >
    > Sa zdjecia, zobacz sam. Cyferki nawet widac - tylko klawisza Shift nie
    > ma.
    > Co ma nawet sens - lepiej jak sie cyferki slowami podaje, mniejsze
    > prawdopodobienstwo przeklamania.
    >
    > W tekscie co prawda pisza o wojskowych wersjach rozszerzonych.

    > Ale przeciez daja ci mozliwosc i pisania po polsku, i nawet za ta sama
    > cene.
    >
    > J.

    Jednak każą za to sobie ekstra płacić. W czym problem? - ano tylko w
    dobrej lub złej woli operatorów działających na terenie kraju.

  • 158. Data: 2014-07-12 11:17:50
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > Jasne.
    > Kosztuje.
    > Ale mnie tyle samo kosztuje 100 smsów i 5.000 smsów wiec nie ma dla mnie
    > znaczenia ilosc znaków.
    > I dotyczy to coraz wiekszej grupy ludzi.
    > A skoro operatorzy poszli w te strone, to głupota byłoby jednoczesne
    > unowoczesnianie systemu sms. Byłoby wrecz niegospodarnoscia.
    > Zwłaszcza ze dla tych, co mimo wszystko chca płacic za sms i ma to dla nich
    > znaczenie tez sa sposoby na ominiecie problemu.

    Proszę błagam, zacznij wreszcie myśleć samodzielnie!. Mówisz że ktoś coś
    ci daje za darmo, to czy mógłbyś mi podać adres/namiary na tego
    filantropa? Też bym chciał zaznać jego dobroci płynącej z dobrego serca.

  • 159. Data: 2014-07-12 11:19:28
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-10 23:57, Waldek Godel pisze:

    > To nie korzystaj. Gwarantuję ci, że dla przeciętnego człowieka 90% z tego
    > jest niezrozumiałe. Dla takiego Trybuna będzie niezrozumiałe 110%. Dla
    > animki 200%.
    >
    > W zwykłym świecie przyjęło się, że zostało to na 8 bitach. Niezależnie od
    > tego jak bardzo naukowych źródeł nie przytoczysz. A nawet im więcej
    > przytoczysz, tym bardziej będzie to 8 bitów.

    Widzisz Waldek, w Twoim wypadku forma całkowicie przesłania treść. Nie
    wiem czy oglądałeś film w którym klient został oszukany przez
    cwaniaczka, który po oszustwie uciekł/znikł ze sceny. Facet zawiadomił
    odpowiednie organa, jednak oni wykazali się całkowitą bezradnością,
    facet mówi - "no nic, poczekam na niego , wcześniej czy później gdzieś
    wypłynie". Prokurator (Tobie podobny) na to - "po czym pan go pozna, po
    akredytywach?", "nie, po zakazanej mordzie"... Więc z łaski swojej nie
    wznoś się na swoje wyżyny intelektualne i być może autentycznej wiedzy
    w tak prostej sprawie, jak dyskryminacja operatorów telefonii komórkowej
    wobec używania przez klientów języka narodowego.

  • 160. Data: 2014-07-12 11:19:56
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-09 22:34, NetiaAbonent pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Swojego

    Mimo woli utrzymuję całe stado darmozjadów, mieniących się moimi
    rzecznikami ds prawie wszystkiego, ale ich jak widać bardziej interesuje
    polityka, robienie wrażenia że żyjemy w normalnym kraju niż
    reprezentowanie moich interesów.