  • 101. Data: 2014-07-09 19:33:47
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-09 00:09, Tomek pisze:

    > Czy istnieje jakiś uzasadniony powód, dla którego od ponad 15 lat
    > dziwnym trafem nie dowiedziałeś się na czym polega kodowanie w SMSach?
    > - to raz.
    > A dwa, czy umiesz w swoim telefonie ustawić w opcjach wiadomości
    > uproszczone kodowanie? To też "hakerski sposób" sprzed 15 lat na
    > pozbycie się ogonków w momencie wysyłania. Dzięki temu sms ma 160
    > znaków i go nie ucina. Chociaż w dobie darmowych smsów dziwią niejako
    > takie pytania, dlatego najpierw sprawdziłem, czy ten wątek nie jest z
    > czasów odległych.

    Ja o niebie a ty o chlebie. Pewnie sobie nawet nie zdajesz sprawy że
    odbiorca takiej wiadomości napisanej w łamanej polszczyźnie może odnieś
    wrażenie że ma do czynienia z jakimś baranem..

    I jeszcze jedno - gdzie są niby te darmowe SMSy?

  • 102. Data: 2014-07-09 19:35:23
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-08 22:51, MichaelData(R) pisze:

    > ...bo jak użytkownik słowo "znak" tłumaczy sobie jako "litera" to ja
    > za takie kretynstwo uzytkownika nie odpowiadam :]...Dobrze że znaków
    > drogowych nie chce wysłac :>

    Oczywiście nie przyjmiesz do wiadomości że litera to znak graficzny, o
    określonym znaczeniu.?

  • 103. Data: 2014-07-09 19:39:16
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-08 20:08, NetiaAbonent pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Do zakodowania pewnych znaków potrzeba szerszego kodowania, którym w
    > SMS'ach jest Unikod w formie któregoś UTF-16 czyli po dwa bajty na
    > jeden znak a normalnie jest jakiś base64 czyli po 7 bitów na znak.
    > Spisek to to nie jest, ale prymitywizm SMSów, że za kilka bajtów płaci
    > się całkiem konkretne kwoty.

    I tu należałoby postawić kropkę - prymitywizm niegodny dzisiejszych
    czasów, XXI wieku. Jednak ta żarliwa obrona istniejącego stanu rzeczy
    przez niektórych, szczególnie tych pozujących na mądrych, jest
    zastanawiająca.

  • 104. Data: 2014-07-09 19:45:58
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:53bd7d54$0$2246$65785112@news.neostrada.pl :
    > Oczywiście nie przyjmiesz do wiadomości że litera to znak graficzny, o
    > określonym znaczeniu.?

    Mam dla Ciebie ZNAK...od Boga, bo widać że dopadł Ciebie ZNAK czasów:
    Grafike wysyłaj MMSem :) a o kodowaniu liter do znaków 7 bitowych nie
    czytaj. Nie jest Ci ta wiedza potrzebna bo i tak jej nie zrozumiesz i nic z
    nią nie zrobisz :)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 105. Data: 2014-07-09 19:56:08
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 09.07.2014 19:33, Trybun wrote:

    > I jeszcze jedno - gdzie są niby te darmowe SMSy?

    Wszedzie.

    Za darmowe SMSy jest oplata ryczaltem, kwota jest rozna.

    ;))

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 106. Data: 2014-07-09 20:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik hiqi h...@a...pl ...

    > Nie sa. 160 literek a 70 literek nie jest tozsame.

    A umawiałes sie z kims na taka ilosc literek?

    > I tak, gofno mnie obchodzi ile bitow zawieraja ilusbitowe literki. To
    > jest problem techniczny, nie moj.

    Mnie w sumie też.
    Wyjasniałem, bo sądziłem, ze cię ten problem frapuje...

  • 107. Data: 2014-07-09 22:17:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 09 Jul 2014 10:12:30 +0200 osobnik zwany hiqi napisał:

    > Ale ja, uzytkownik, piszę literami i cyframi - to sa znaki, ktorych
    > uzywam.Nie piszę "cyfrową bitową reprezentacją znaków w standardzie..."

    zgłoś się do GSMA, że spieprzyli standard

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 108. Data: 2014-07-09 22:26:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-09 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Grzexs g...@g...pl ...

    > Ale po co?

    A od kiedy używasz telefonu?
    Pierwsze SMS-y wysyłałem jeszcze z "cegły" Nokii w NMT. Wtedy było to
    zadanie dość karkołomne - ówczesne telefony tego nie obsługiwały wprost.
    Były znaki łacińskie, nieco znaków specjalnych typu @#%:; i kilka liter,
    tak, jak napisał Grzexs.
    Tak więc używano liter, podobnych optycznie do polskich, dla zwiększenia
    czytelności przekazu.
    Taki stan rzeczy (odnośnie liter) utrzymywał się jeszcze przez ładnych
    kilka lat, już w GSM.

    A ja mam przy okazji inne pytanie.

    Swego czasu "odpaliłem" stare telefony, nie obsługujące polskich znaków.
    Jakoś tak z ciekawości wysłałem na nie SMS-a z polskimi znakami (z
    nowego telefonu) i okazało się, że telefony (nie pamiętam, czy
    wszystkie) pokazały tekst prawidłowo.
    Jak to możliwe?

    Myślałem, że one miały stały generator znaków, jak monitory Hercules.
    Wie ktoś coś?
    Te "stare" telefony, to były modele jeszcze z kilku lat przed NK 3210.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 109. Data: 2014-07-09 22:34:42
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Do czyjego rzecznika?

    Swojego

  • 110. Data: 2014-07-09 22:35:30
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Na dyskryminację Polaka w jego własnym kraju. Kim My Polacy jesteśmy,
    > zgrają bez mózgów żywiącą się resztkami z obcych stołów? Nasze "mądre
    > głowy" wymyślają łaziki marsjańskie dla NASA, ale nie potrafimy wymyślić
    > wygodnego wózka dla naszych ułomnych rodaków. Tu nie potrafimy zaradzić
    > sytuacji że ogonek przy literze w wysyłanej wiadomości tekstowej stawia
    > nas w kłopotliwej sytuacji. Albo sepleń jak idiota albo płać więcej..

    Te wszystkie łaziki i inne to my umiemy zrobić jak murzyni bez decydowania