    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Date: Wed, 09 Jul 2014 22:26:11 +0200

    W dniu 2014-07-09 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Grzexs g...@g...pl ...

    > Ale po co?

    A od kiedy używasz telefonu?
    Pierwsze SMS-y wysyłałem jeszcze z "cegły" Nokii w NMT. Wtedy było to
    zadanie dość karkołomne - ówczesne telefony tego nie obsługiwały wprost.
    Były znaki łacińskie, nieco znaków specjalnych typu @#%:; i kilka liter,
    tak, jak napisał Grzexs.
    Tak więc używano liter, podobnych optycznie do polskich, dla zwiększenia
    czytelności przekazu.
    Taki stan rzeczy (odnośnie liter) utrzymywał się jeszcze przez ładnych
    kilka lat, już w GSM.

    A ja mam przy okazji inne pytanie.

    Swego czasu "odpaliłem" stare telefony, nie obsługujące polskich znaków.
    Jakoś tak z ciekawości wysłałem na nie SMS-a z polskimi znakami (z
    nowego telefonu) i okazało się, że telefony (nie pamiętam, czy
    wszystkie) pokazały tekst prawidłowo.
    Jak to możliwe?

    Myślałem, że one miały stały generator znaków, jak monitory Hercules.
    Wie ktoś coś?
    Te "stare" telefony, to były modele jeszcze z kilku lat przed NK 3210.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam