    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Znajdź ziarenko prawdy :)
    Date: Wed, 6 Jul 2011 23:19:52 +0200

    On 2011-07-06 13:52:36 +0200, "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> said:

    > Nie wiem jak z waga ale homo europejskiego nie maja na 100% no i nie
    > maja pinlockow
    >
    > OK, jak kupię w oficjalnej cenie 454 $ z przesyłką, to i na pinlocka
    > mnie będzie stać.

    Całą szybę raczej, bo hamerykanckie nie miały bolców do zaczepenia pinlocka.

    > *** Amerykanin, czy Japończyk to Neandertalczyk z wysuniętą potylicą ?
    >
    > Nie widzisz roznicy w rozmiarach miedzy tzw statystycznym
    > amerykaninem, japoncem a szerokopojetym europejczykiem???
    >
    > No właśnie nie widzę i dlatego pytam. Różnice w budowie mogą występować
    > w obrębie kości długich (wzrost),
    > kości pasów górnego, dolnego, ale w znikomym stopniu kości czaszki.

    Hę? Znaczy kraniometria to dziedzina z pogranicza science-fiction?

    > Producent przewidując to pisze wyraźnie, że np. rozmiar M mieści się
    > między 57-58 cm obwoduu głowy.
    > Skąd zatem takie brednie - strach przed konkurencją ?

    No więc w ramach tych "bredni" hamerykancki Szuj:
    - jest jakieś 50 g cieższy, gdyż ma inaczej zrobioną skorupę celem
    spełenienia normy Snell, która wyżej punktuje skorupy twardsze (wbrew
    wielu nowoczesnym badaniom)
    - ma inny środek, dla mojego łba wygodniejszy, wersja dżapska ma
    jeszcze inny, dla mnie najwygodniejszy (akurat miałem okazję porównać 3
    na raz)
    - nie ma zaczepów do pinlocka i co oczywiste tegoż
    - ma inną nazwę
    - występuje w paru niedostępnych w Europie malowniach

    Ależ ci sprzedający potrafią teraz wpływać swoimi fantazjami na
    rzeczywistość...

    de Fresz