    From: "Ukaniu" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmienić na półsyntetyk czy nie?
    Date: Mon, 29 Aug 2011 18:31:33 +0200

    wiadomości news:j3g5fj$6ks$1@news.onet.pl...

    > Czy stawiasz znak równości między "Ty nie widziałeś" "na pewno nie ma
    > prawa tak się zdarzyć" ?
    > Bo ja tam wolę dmuchać na zimne, nawet powielając jakieś stare przesądy,
    > zazwyczaj w każdym jest kawałek prawdy.

    Pewnie jest - stąd każdy wybiera co mu pasuje :-)
    Seriws dizla w warsztacie rozpoczyna się od zalania do oleju środka do mycia
    wnętrza. To samo robi się z benzynowcami o ile są w środku naprawdę
    usyfione. Takie płukanie niekoniecznie wiąże się z wymianą całych bebechów a
    np czasem trzeba zrobić coś z pompą oleju czy panewkami - nie ruszając np
    tłoków, czy całej góry. Gdyby takie płukanie - zdecydowanie lepsze od
    serwowanego przez syntetyk było szkodliwe ani jeden znany mi serwis by go
    nie stosował. A stosują, wiem bo akurat z warsztatami mam łączność z uwagi
    na zamiłowanie do motoryzacji pomimo, że nie jestem szeregowym mechanikiem.
    Kwestia wpływu oleju na uszczelnienia nie da się oszacować bo - skąd wiadomo
    czy one nie padły by same bez wymiany oleju?. Ogromny wpływ na własności
    oleju w tej kwestii mają dodatki i może się okazać, że dobry minerał o
    genialnych własnościach myjących z jakimś zajazajerem będzie w tej
    szkodliwszy od syntetyka. No ale takich badań fabrycznych na 15 letnich
    uszczelnieniach się nie robi.
    Ja osobiście wolę wymienić jeśli by zaszła taka potrzeba simeringi i mieć
    silnik zalany doskonałym olejem. Z tym, że ja użytkuję/wałem silniki które
    kręcą mechanicznie nawet milion bez zająknięcia (M103, OM603, M117, M104
    Merc) i wymiana simeringów jest jedną z czynności eksploatacyjnych a nie
    krańcem żywotności silnika. Ja się jednak wolę asekurować od uszkodzeń
    mechaniki a nie uszczelek bo te pierwsze są zdecydowanie droższe.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz