-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmienić na półsyntetyk czy nie?
Date: Mon, 29 Aug 2011 12:08:56 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 20
Message-ID: <j3fofp$lu6$1@news.onet.pl>
References: <j3edlb$a5c$1@news.dialog.net.pl> <j3fd49$alg$1@mx1.internetia.pl>
<j3fdo6$3fa$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: dei230.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1314612537 22470 83.23.112.230 (29 Aug 2011 10:08:57 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 29 Aug 2011 10:08:57 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:6.0) Gecko/20110812 Thunderbird/6.0
In-Reply-To: <j3fdo6$3fa$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2394654
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-08-29 09:05, Cavallino pisze:
> Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości news:
>
>> skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepkość) w szerszym zakresie to
>> niby dlaczego miałby się gorzej zachować w starszym silniku?
>
> Może mieć lepsze właściwości myjące i wypłukać zanieczyszczenia które
> uszczelniają silnik, których brak może spowodować problemy.
> Ale to dotyczy przejścia w drugą stronę, jak był syntetyk to co miał
> wypłukać to już wypłukał.
Z tym wypłukiwaniem to masz legendy z epoki PRL i dużych fiatów i
maluchów, gdzie lało się jakiś syf, a potem po nalaniu lepszego oleju
działy się cuda. Uszczelki mają Ci uszczelniać silnik, a nie nagar. Mam
starutką B3 w garażu, która ma nalatane z grubsza 700 tyś. i chodzi na
syntetyku 5w40 Castrola i jakoś nic się nie rozszczelnia. W swojej A6 V6
koleś lał przede mną minerał (idiota swoją drogą, bo zabił całą
hydraulikę tym olejem), a ja po kupnie pierwsze co to zmiana na
syntetyk. Jak ma się wycieki to się je naprawia, a nie zmienia olej na
gęstszy. Dziękuję do widzenia.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.08.11 12:11 Olo
- 29.08.11 12:25 Olo
- 29.08.11 13:05 Cavallino
- 29.08.11 13:42 Olo
- 29.08.11 13:49 Cavallino
- 29.08.11 14:10 to
- 29.08.11 14:27 Ukaniu
- 29.08.11 14:39 Cavallino
- 29.08.11 15:00 Ukaniu
- 29.08.11 15:07 Cavallino
- 29.08.11 15:07 Olo
- 29.08.11 15:08 Olo
- 29.08.11 15:13 GR001
- 29.08.11 15:16 Cavallino
- 29.08.11 15:18 Olo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=