  • 11. Data: 2009-03-03 23:46:32
    Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Sir Piernik" <d...@p...onet.pl> wrote

    [...]

    Za bardzo ukrylem ironie?

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
    RF900RS2

  • 12. Data: 2009-03-04 06:46:10
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 4 Mar 2009 00:46:32 +0100
    "Spider A.J." <n...@t...gmx.net> wrote:

    > Za bardzo ukrylem ironie?

    Najwyraźniej ;-)

    A co do wątkodawcy: prędkość się MUSI zmienić
    bo takie sa prawa fizyki. Prędkość maksymalna
    na każdym biegu spadnie, ale za to przyspieszenie
    pojdzie w góre ;-)

    A jakie to będą wartości - to już trzeba liczyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 13. Data: 2009-03-04 08:43:47
    Od: n...@s...com

    On Tue, 3 Mar 2009 22:23:53 +0000 (UTC), "koosior"
    <k...@g...pl> wrote:

    >Dzięki za info.
    >Czyli bedzie zawyzał bo mam licznik elektroniczny i bierze predkosc z zebatki
    >zdawczej.Czyli pozostaje zostawic oryginał

    elektroniczny cyfrowy, czy elektroniczny analogowy (w sensie ze ze
    wskazowka)?
    Jesli to drugie to mozesz sobie markerem przeskalowac (pewnie by sie
    tez dalo wydrukowac nowa tarcze). Jesli ten pierwszy to za pare
    zlotych kupic licznik rowerowy i podpiac go pod przednie kolo :)
    Znaczy niema sie zniechecac do zmiany przelozen, jesli maja one sens.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    Kosovo je Srbija!

  • 14. Data: 2009-03-04 09:45:12
    Od: apstryk <apstryk@_NOSPAM_op.pl>

    Kuczunapisal

    > Przy predkosciomierzu napedzanym linka od przedniego kola wskazania nie
    > ulegna zmianie. Przy predkosciomierzu elektronicznym z czujnikiem przy
    > zebatce zdawczej licznik bedzie pokazywac zle. Uklad liczy obroty
    > zebatki i przelicza na predkosc. Skoro zmieni sie przelozenie wtorne to
    > przy tej samej ilosci obrotow zebatki zdawczej zmieni sie ilosc obrotow
    > tylnego kola a wiec i rzeczywista predkosc roznic sie bedzie od
    > wskazywanej przez predkosciomierz.

    To znaczy, że póki zębatka ma 43 zęby, to robi jeden obrót na jeden obrót
    koła, ale przy 46 zębach robi np. 1,1 albo 0,9 obrotu? Zastanówcie się
    wszyscy co piszecie...
    Jeśli rzeczywiście liczone są obroty zębatki tylnej (a więc de facto
    opony), to znaczenie ma tylko rozmiar opony.
    Co innego, jeśli liczone są obroty zębatki przedniej, korbowodu czy czego
    tam jeszcze.

    do zobaczenia na drodze
    Adam

  • 15. Data: 2009-03-04 09:53:35
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-04 10:45:12 +0100, apstryk <apstryk@_NOSPAM_op.pl> said:

    > To znaczy, że póki zębatka ma 43 zęby, to robi jeden obrót na jeden
    > obrót koła, ale przy 46 zębach robi np. 1,1 albo 0,9 obrotu?
    > Zastanówcie się wszyscy co piszecie...

    Zanim Cie koledzy zjedzą - "zdawcza" o której pisał Kuczu, to ta mała,
    z przodu.
    ;-)

    > Jeśli rzeczywiście liczone są obroty zębatki tylnej

    A w którymkolwiek motocyklu są?

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 16. Data: 2009-03-04 10:10:38
    Od: apstryk <apstryk@_NOSPAM_op.pl>

    de Fresznapisal

    > Zanim Cie koledzy zjedzą - "zdawcza" o której pisał Kuczu, to ta mała,
    > z przodu.
    > ;-)

    Ups! Widać, że jeszcze sporo muszę się nauczyć.
    Zasugerowałem się tytułową "tylną". W takim razie zwracam honor i chyba
    wszystko co było na temat zostało już w tym wątku napisane.

    A.

  • 17. Data: 2009-03-04 10:20:04
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Sqeeb" <s...@i...community> wrote

    > Za bardzo ukrylem ironie?

    Najwyraźniej ;-)

    Musze ps.:'y wstawiac jednak przed sigiem
    albo robic odnosnik w formie gwiazdki *

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 18. Data: 2009-03-04 13:40:51
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Sqeeb <s...@i...community> wrote:

    >A co do wątkodawcy: prędkość się MUSI zmienić
    >bo takie sa prawa fizyki. Prędkość maksymalna
    >na każdym biegu spadnie ...

    Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
    (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 19. Data: 2009-03-04 17:44:22
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    Jacot pisze:
    ...>8
    > Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
    > (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)

    No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza
    (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie
    szybciej!

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 20. Data: 2009-03-04 18:55:34
    Temat: [OT] - Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    apstryk pisze:
    <CIACH!>
    >W takim razie zwracam honor i chyba wszystko co było
    > na temat zostało już w tym wątku napisane.
    >
    > A.
    >
    > --

    No cos Ty?! Jeszcze Ci nikt nie wytknal, ze piszesz ze scigacza. Watek
    bez takiego przytyku sie nie liczy.

    Zdrowko

    --
    Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
    "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ