  • 21. Data: 2009-03-04 19:17:45
    Temat: Re: [OT] - Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Elou!
    KLOSZ wrote:
    > apstryk pisze:
    > <CIACH!>

    > No cos Ty?! Jeszcze Ci nikt nie wytknal, ze piszesz ze scigacza. Watek
    > bez takiego przytyku sie nie liczy.

    Nikt nie wytknal (pewnie poszli po rozum do glowy i filtruja) a Ty i tak
    rozbeczales sie jakby jednak ;) Coz, nie przeszkadzaj sobie, byc moze
    teraz bez tego watek nie bedzie sie liczyl.
    Szerokosci, bajo ;)

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

  • 22. Data: 2009-03-04 22:30:59
    Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    n...@s...com pisze:

    > Jesli to drugie to mozesz sobie markerem przeskalowac (pewnie by sie
    > tez dalo wydrukowac nowa tarcze).

    Madrzy ludzie wymyslili tzw. kalibrator licznika. Da sie tym skalibrowac
    wskazania niemal kazdego licznika elektronicznego.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 23. Data: 2009-03-04 23:49:24
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    Kefir pisze:

    > Nikt nie wytknal (pewnie poszli po rozum do glowy i filtruja) a Ty i tak
    > rozbeczales sie jakby jednak ;)

    Serio, serio...? Moze Kuczu ma jeszcze jeden uzywany rekaw na zbyciu dla
    mua?

    > Coz, nie przeszkadzaj sobie, byc moze
    > teraz bez tego watek nie bedzie sie liczyl.

    Ja sobie nie przeszkadzam, ale dziekuje za wskazowke.

    > Szerokosci, bajo ;)

    No z tym "bajo" to juz troche po bandzie bylo.

    Zdrowko ;)
    KLOSZ
    --
    Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
    "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

  • 24. Data: 2009-03-05 06:44:29
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "KLOSZ" <k...@w...pl> wrote in message

    > Serio, serio...? Moze Kuczu ma jeszcze jeden uzywany rekaw na zbyciu dla
    > mua?

    Jesli nie ma to sie zrzucimy, co tam ;)

    > Ja sobie nie przeszkadzam, ale dziekuje za wskazowke.

    Zatem wskazowka byla zbedna.

    > No z tym "bajo" to juz troche po bandzie bylo.

    Troche sie obawialem ze przesadze ;)

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
    weFAQ&v=qvj

  • 25. Data: 2009-03-05 07:35:44
    Od: n...@s...com

    On Wed, 04 Mar 2009 23:30:59 +0100, Kuczu <p...@j...pl>
    wrote:

    >Madrzy ludzie wymyslili tzw. kalibrator licznika. Da sie tym skalibrowac
    > wskazania niemal kazdego licznika elektronicznego.

    Wot technika!
    Nie wiedzialem, dzieki za info :)

    pozdr
    newrom
    PS. jak se kiedys przeskalowalem licznik rowerowy to detkiem jezdzilem
    dwiesciepindziesiont ;)
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    Kosovo je Srbija!

  • 26. Data: 2009-03-05 15:43:08
    Od: "Tadek / Motostore" <t...@N...pl>

    koosior wrote:

    > Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do
    > 3
    > zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce
    > 43?

    Przy zmianie przelozen napedu przeklamanie wskazan licznika wystapi tylko w
    przypadku gdy predkosc jest wyliczana na podstawie obrotow walu i nr. biegu.
    Przeklamanie wyliczysz ustalajac standartowe przelozenie - co uzyskasz
    dzielac ilosc zebow na zebatce napedzanej przez ilosc zebow na zebatce
    zdawczej, nastepnie podobny wspolczynnik wyliczasz dla nowych przelozen.
    Dzielac wspolczynnik 1 przez wspolczynnik 2 i mnozac wynik przez 100
    uzyskasz przeklamanie wyrazone w procentach. Ufff....

    > Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
    > prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

    Nie.

    --
    Pzdr,
    Tadek / Motostore.

  • 27. Data: 2009-03-05 21:15:53
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Tadek / Motostore pisze:

    > Przy zmianie przelozen napedu przeklamanie wskazan licznika wystapi tylko w
    > przypadku gdy predkosc jest wyliczana na podstawie obrotow walu i nr. biegu.

    Ke ? Ktory motocykl (nie liczac najnowszych plastikowcow) wie ktory bieg
    ma zapiety ? No kiedys japonczyki montowali, dawno temu, wyswietlacz
    biegow ale wtedy to liczniki byly nia linke wiec sie nie liczy.

    Z calym szacunkiem, ale chyba sie lekko zamotales i cos Ci sie jeblo. Bo
    niby co ma licznik do walu i po co ma miec ? Licznik liczy obroty
    zebatki zdawczej (czujnik bezposrednio przy zebatce lub na walku
    zdawczym skrzyni biegow), wie jakie ma przelozenie wtorne i obwod
    tylnego kola i na tej podstawie, za pomoca stalego wzoru ustalonego
    przez fabryke wylicza i wskazuje predkosc. Kazda zmiana dowolnej stalej
    wystepujacej we wzorze ( w omawianym przypadku przelozenie wtorne)
    spowoduje zly wynik.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 28. Data: 2009-03-05 21:29:28
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Sir Piernik napisał(a):
    > Jacot pisze:
    > ...>8
    >
    > No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza
    > (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie
    > szybciej!

    Podobnie jak Jawa 50 :)

  • 29. Data: 2009-03-05 22:13:33
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w
    wiadomości news:gopg7o$414$1@news.onet.pl...

    > Podobnie jak Jawa 50 :)

    Ergo: demoludów fizyka nie tyka.
    I dlatego z fakju nie należy wywalać etz i jaw. (:

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 30. Data: 2009-03-06 06:54:33
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Jasio napisał(a):
    > Użytkownik "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w
    > wiadomości news:gopg7o$414$1@news.onet.pl...

    > Ergo: demoludów fizyka nie tyka.

    Heh... Caly ten system dzialal wbrew prawom natury ;)

    > I dlatego z fakju nie należy wywalać etz i jaw. (:

    Absolutnie!