eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleZmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 31. Data: 2009-03-06 11:38:26
    Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:

    >Jasio napisał(a):
    >> Ergo: demoludów fizyka nie tyka.
    >
    >Heh... Caly ten system dzialal wbrew prawom natury ;)

    Pozwole sobie sie nie zgodzic z oboma Panami.
    Kwestie systemu omine jednakowoz w kwestii motorow... fizyka jest
    wszedzie tylko w zyciu realnym przewaznie jest tak, ze sie naklada na
    siebie kilka prostych jej regul a efekt jest niejako wypadkowy.
    Jak swiat swiatem zas, niezaleznie od tzw, systemu czu sutroju,
    przelozenia dobieralo sie indywidualnie dla jezdzca i maszyny i to
    mniej wiecej na tej zasadzie, ze od przelozenia przy ktorym predkosc
    maksymalna na biegu bezposrednim przestawala rosnac odstepowalo sie na
    krok wstecz i to bylo optimum. Przy wspolczesnych motocyklach
    "przewatowanych" sadze ze mozna by czynic podobnie, tyle ze te
    'predkosci probkowania' beda dosc duze...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10
    http://www.junak.riders.pl/
    http://www.jacot.ath.cx/


  • 32. Data: 2009-03-06 21:39:42
    Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
    Od: "Tadek / Motostore" <t...@N...pl>

    Kuczu wrote:

    > Ke ? Ktory motocykl (nie liczac najnowszych plastikowcow) wie ktory bieg
    > ma zapiety ? No kiedys japonczyki montowali, dawno temu, wyswietlacz
    > biegow ale wtedy to liczniki byly nia linke wiec sie nie liczy.
    [---]

    Glupi jestem i kajam sie, bo oczywiscie masz racje. Po chwili zastanowienia:
    gdyby bylo tak jak proponowalem to jadac moto po wrzuceniu luzu licznik
    wskazywalby predkosc 0 km/h, mimo iz motocykl dalej jedzie. "Sie mnie
    wydawalo" natomiast (na podstawie schematu z serwisowki:
    http://img150.imageshack.us/img150/8531/schematgsxr1
    k.jpg ) , iz w
    najnowszych generacjach plastikow Suzuki predkosc jest wyliczana na
    podstawie odczytu sygnalow CKPS i Gear Position, gdyz nie znalazlem tam
    innego zrodla danych dla predkosciomierza. Moze schemat jest niepelny, lub
    tez (co jest bardziej prawdopodobne) moja wiedza. Na pierwszy rzut oka takie
    rozwiazanie wydawalo sie byc sensowne - bo zastepowaloby czujnik koscia
    elektroniczna z odrobina oprogramowania (a taki jest teraz trynd w
    motoryzacji), lecz z w/w powodu to nie ma racji bytu. Jako ciekawostke
    podam, iz sa akcesoryjne wyswietlacze biegow, dzialajace na podobnej
    zasadzie - pobieraja dane o predkosci i obrotach i na tej podstawie
    wyswietlaja aktualny bieg.

    --
    Pzdr,
    Tadek / Motostore.



  • 33. Data: 2009-03-07 08:41:02
    Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>


    Użytkownik "Jacot" napisał w wiadomości
    news:rd22r49s9m1tgr00n0k3r0hfmasm1r6orr@4ax.com...
    > zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:
    >
    >>Jasio napisał(a):
    >>> Ergo: demoludów fizyka nie tyka.
    >>
    >>Heh... Caly ten system dzialal wbrew prawom natury ;)
    >
    > Pozwole sobie sie nie zgodzic z oboma Panami.
    > Kwestie systemu omine jednakowoz w kwestii motorow... fizyka jest
    > wszedzie tylko w zyciu realnym przewaznie jest tak, ze sie naklada na
    > siebie kilka prostych jej regul a efekt jest niejako wypadkowy.
    > Jak swiat swiatem zas, niezaleznie od tzw, systemu czu sutroju,
    > przelozenia dobieralo sie indywidualnie dla jezdzca i maszyny i to
    > mniej wiecej na tej zasadzie, ze od przelozenia przy ktorym predkosc
    > maksymalna na biegu bezposrednim przestawala rosnac odstepowalo sie na
    > krok wstecz i to bylo optimum.

    Zgadzasz się czy nie zgadzasz, ale za "sutrój" czyli stado sutków masz u
    mnie złotą czcionkę. (:

    Ale fakt faktem, że samo zmienianie wielkości zębatek, według obecnych
    uproszczonych reguł, to dwa nastawienia - na "prędkość max" i "do stuntu". I
    stety czy niestety nikt tego nie liczy indywidualnie.

    --
    Jasio
    vfr vx etz
    Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 34. Data: 2009-05-20 19:09:10
    Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
    Od: MZETZ251 <przemolis1011@_NOSPAM_o2.pl>

    Hej. Mam do was takie małe zapytanko. Jestem początkowym motocyklistą i
    mam rometa ogara 205. chciałbym się zapytać czy kiedy styłu jest duża
    zębatka to mi się wydaje, że motor jest wolny ale silny. Czy mam racje??
    Proszę piszcie Pzdr

    --
    Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: