-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <d...@g...com>
<p86ooh$vtf$7@node1.news.atman.pl> <p86qgu$qma$1@node1.news.atman.pl>
<b5wmqdd5e04y$.e5ldi0229if5.dlg@40tude.net>
<p899gc$65g$1@node1.news.atman.pl> <p899qm$5b7$4@node1.news.atman.pl>
<p89j8b$i42$2@node2.news.atman.pl> <p8bh1q$a0l$1@node2.news.atman.pl>
<5aa950e6$0$31372$65785112@news.neostrada.pl>
<p8c5ia$scq$1@node2.news.atman.pl>
Date: Thu, 15 Mar 2018 18:43:32 +0100
Message-ID: <i...@4...net>
Lines: 43
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.40.82
X-Trace: 1521136020 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31359 89.64.40.82:4606
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626637
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 14 Mar 2018 22:52:12 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 14-03-2018 o 17:42, J.F. pisze:
>
>>>>>Jak chcesz się ścigać, to masz trzymać
>>>>> silnik na obrotach gdzie masz największą moc - zwykle w okolicach
>>>>> odcinki.
>>>
>>>> Guzik prawda - zależy od silnika. W dieslu dokładnie odwrotnie.
>>
>>> W dużej części turbobenzyn również dokładnie odwrotnie.
>>> Tak to jest, jak ktoś skończył edukację na wolnossących struclach.
>>
>> Ale o czym wy ?
>
> O kiepskim przyspieszaniu w turbodoładowanych silnikach w okolicach odcinki.
> W każdym razie gorszym, niż przy wcześniejszej zmianie biegu na wyższy.
Tak się dzieje tam gdzie silnik jest odpowiednio elastyczny, a wynika to z
tego że niskie biegi mają przełożenia daleko od siebie, a wysokie blisko.
Wtedy odcięcie ustawione pod najwyższe sensowne obroty zmiany biegu 1 na
drugi, jest za wysokie dla zmiany biegu np. 4 na 5.
Przykład: (czerwony wykres jest seryjny):
http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Kia-Ceed-1.6-
CRDi-128-KM-94-kW.jpg
Przełożenia: 1-3,77 2-2,04 3-1,19 4-0,84 5-0,70 6-0,60
Zmieniając z 1 na 2 bieg, warto to zrobić na samym końcu przy 4400rpm (nie
bez przyczyny czerwone pole obrotomierza jest tam przy 4500), obroty wtedy
spadną z 4400 do 2380, czyli podczas przyspieszania zostanie wykorzystana w
każdej chwili najwyższa dostępna moc silnika (nie spadnie poniżej 110KM).
Ale już zmieniając bieg z 4 na 5, gdzie biegi te są znacznie bliżej siebie
opłaca się to zrobić wcześniej - około 4100rpm. Wtedy na 5 obroty spadną do
3420rpm, cały czas utrzymując moc powyżej 123KM.
Kręcenie silnia wyżej na 4 biegu jest tu bez sensu (moc spada poniżej
123KM), a przy tej samej prędkości samochodu, na 5 biegu silnik dysponuje
większą moca, czyli będzie przyspieszał lepiej.
Z 5 na 6 będzie to jeszcze trochę niżej.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.18 21:06 mk4
- 15.03.18 21:42 Marek S
- 15.03.18 21:50 Marek S
- 15.03.18 21:58 Marek S
- 15.03.18 22:09 Marek S
- 15.03.18 22:13 Shrek
- 15.03.18 22:15 Shrek
- 15.03.18 23:41 Tomasz Pyra
- 16.03.18 07:50 Shrek
- 16.03.18 10:20 Tomasz Pyra
- 16.03.18 10:32 Shrek
- 17.03.18 23:08 Marek S
- 17.03.18 23:20 Marek S
- 17.03.18 23:27 Tomasz Pyra
- 18.03.18 07:00 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-30 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-12-30 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-30 Moduł BT BLE 5.0
- 2024-12-30 Łódź => Application Security Engineer <=
- 2024-12-30 Lublin => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=