eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana sposobu jazdy?Re: Zmiana sposobu jazdy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <d...@g...com>
    <p86ooh$vtf$7@node1.news.atman.pl> <p86qgu$qma$1@node1.news.atman.pl>
    <b5wmqdd5e04y$.e5ldi0229if5.dlg@40tude.net>
    <p899gc$65g$1@node1.news.atman.pl> <p899qm$5b7$4@node1.news.atman.pl>
    <p89j8b$i42$2@node2.news.atman.pl> <p8bh1q$a0l$1@node2.news.atman.pl>
    <5aa950e6$0$31372$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8c5ia$scq$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 15 Mar 2018 18:43:32 +0100
    Message-ID: <i...@4...net>
    Lines: 43
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.40.82
    X-Trace: 1521136020 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31359 89.64.40.82:4606
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626637
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 14 Mar 2018 22:52:12 +0100, Cavallino napisał(a):

    > W dniu 14-03-2018 o 17:42, J.F. pisze:
    >
    >>>>>Jak chcesz się ścigać, to masz trzymać
    >>>>> silnik na obrotach gdzie masz największą moc - zwykle w okolicach
    >>>>> odcinki.
    >>>
    >>>> Guzik prawda - zależy od silnika. W dieslu dokładnie odwrotnie.
    >>
    >>> W dużej części turbobenzyn również dokładnie odwrotnie.
    >>> Tak to jest, jak ktoś skończył edukację na wolnossących struclach.
    >>
    >> Ale o czym wy ?
    >
    > O kiepskim przyspieszaniu w turbodoładowanych silnikach w okolicach odcinki.
    > W każdym razie gorszym, niż przy wcześniejszej zmianie biegu na wyższy.

    Tak się dzieje tam gdzie silnik jest odpowiednio elastyczny, a wynika to z
    tego że niskie biegi mają przełożenia daleko od siebie, a wysokie blisko.

    Wtedy odcięcie ustawione pod najwyższe sensowne obroty zmiany biegu 1 na
    drugi, jest za wysokie dla zmiany biegu np. 4 na 5.

    Przykład: (czerwony wykres jest seryjny):
    http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Kia-Ceed-1.6-
    CRDi-128-KM-94-kW.jpg

    Przełożenia: 1-3,77 2-2,04 3-1,19 4-0,84 5-0,70 6-0,60

    Zmieniając z 1 na 2 bieg, warto to zrobić na samym końcu przy 4400rpm (nie
    bez przyczyny czerwone pole obrotomierza jest tam przy 4500), obroty wtedy
    spadną z 4400 do 2380, czyli podczas przyspieszania zostanie wykorzystana w
    każdej chwili najwyższa dostępna moc silnika (nie spadnie poniżej 110KM).

    Ale już zmieniając bieg z 4 na 5, gdzie biegi te są znacznie bliżej siebie
    opłaca się to zrobić wcześniej - około 4100rpm. Wtedy na 5 obroty spadną do
    3420rpm, cały czas utrzymując moc powyżej 123KM.

    Kręcenie silnia wyżej na 4 biegu jest tu bez sensu (moc spada poniżej
    123KM), a przy tej samej prędkości samochodu, na 5 biegu silnik dysponuje
    większą moca, czyli będzie przyspieszał lepiej.

    Z 5 na 6 będzie to jeszcze trochę niżej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: