  • Data: 2012-07-24 22:45:48
    Temat: Re: Zmiana położenia dysku HDD
    Od: dziobu <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 7/24/2012 9:53 PM, Użytkownik maX napisał:

    > Pamiętam ulotkę do któregoś z moich byłych dysków, dozwolone były pozycje
    > "normalna" i na dłuższych bokach, za to przekreślone były pozycje
    > "elektroniką do góry" oraz położenie na krótszych bokach. Inaczej mówiąc, na
    > 6 możliwych pozycji dysku dozwolone były 3.

    Większość stacji dokujących na USB/esata trzyma dysk właśnie krótszym
    bokiem w dół. Nikt nie wspomina że to zła pozycja. Dodam że część z tych
    stacji ma w założeniach pracować cały czas bądź długo
    (zamykane/zakręcane obudowy z wentylacją).

    Mam kieszeń (usb-sata) w której dysk pracuje..."do góry nogami". Żeby
    było śmieszniej mam drugą obudowe tej firmy (Welland) która wygląda
    identycznie (róznice: jedna to sata-usb, drugi sata-usb/esata), ale w
    niej dysk pracuje w normalnym położeniu.
    W jakimś asusie (laptop) w jakim grzebałem dysk też pracował odwrotnie
    (elektronika na górze).

    Pojęcia nie mam jak to się odbija na żywotności. Kieszeń kłade zawsze
    tak żeby dysk pracował normalnie, a laptop nie mój...

    dziobu
    xyzyk.pl