  • Data: 2012-07-26 13:28:28
    Temat: Re: Zmiana położenia dysku HDD
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-07-25 09:53, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Lata temu miałem kontakt z kilkuset komputerami złożonymi przez
    > Optimusa gdzie dyski były mocowane w pozycji "na plecach" w uchwycie na
    > zasilaczu komputera (obudowy typu desktop). Dyski były PATA rzędu
    > 500-850MB. Te komputery miały około 3 razy więcej awarii dysków w
    > stosunku takich samych konfiguracji ale w obudowach mini tower. No ale
    > to było kilkanaście lat temu. Od tego czasu dyski mocowane "na plecach"
    > spotykam sporadycznie i obecnie najczęściej w jakichś ciasnych
    > obudowach nettopów gdzie np. dysk wisi pod napędem CD.

    Tez nie jestem przekonany co do takiego polozenia. Mam Samsunga HD501LJ
    w SFF Lenovo Thincentre gdzie dysk lezy na plecach, trafil do tej budy
    z kieszeni USB i dosc szybko pojawily sie kolejno 2 pending sectory.
    I co jakis czas dochodza kolejne, w ciagu dwoch lat dorobil sie 8 szt.
    Co ciekawe, remapowania nie robi. Ale gdzies wyczytalem jakies niejasne
    pogloski ze te dyski moga miec troche lewo dzialajacy firmware pod tym
    wzgledem. Ogolnie zbieram sie zeby zrobic zerowanie i skanowanie MHDD.

    I mam wlasnie wrazenie ze te 'pendingi' maja zwiazek z polozeniem
    dysku - moze w tej pozycji glowica ma relatywnie wieksze problemy
    z odczytem sektorow i stad te markowanie w smarcie. Ale troche
    wiecej wnioskow bedzie mozna wyciagnac po zero/remapie.

    --

    memento lorem ipsum