-
Data: 2024-03-13 13:57:09
Temat: Re: Zmiana podejścia do elektryków
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 13 Mar 2024 07:38:57 +0100, Mirek Ptak wrote:
> W dniu 12.03.2024 o 10:28, Cavallino pisze:
>> Oczywiście, nadal nie ma opcji, żeby dla mieszkańca bloku, który nie ma
>> własnego prądu, to się spinało finansowo (w sensie że da się tak
>> zaoszczędzić) i czasowo, w porównaniu do ice albo jakiejś hybrydy.
>
> No właśnie, dlatego myślę bardziej o PHEV, ale mam wątpliwości (nie
> krytyczne, ale jednak) otóż miałem ostatnio okazję pojeździć trochę (po
> kilka tygodni) hybrydami HEV Tucsonem i Camry i mam dziwne odczucia
> dotyczące mocy -
> Tucson ma 222 KM z zespołu napędowego, a Camry 218 bodaj. Moja Insignia
> ma 174 KM i odczucia z jazdy nią są znacznie przyjemniejsze jeśli chodzi
> o dynamikę a nawet hałas w stosunku do Camry przy większych prędkościach.
> Gdzie są te konie?
> Znikają w automacie?
Kiedys dawno, a zwykłym spaliniaku, bym napisał "znikają w automacie".
Ale potem zrobili DSG i chyba przestały znikac.
Ale to zwykłe spaliniaki - hybrydy mają to jeszcze inaczej zrobione.
Nie wiem jak w/w, ale outlander Myjka w ogole nie ma skrzyni biegów.
Gdzies powyzej 80km/h silnik spalinowy jest spięty z kołami (przez
przekładnie w dyfrze). Co mu daje przy tych 80 nie za duże obroty,
i pewien niedostatek mocy ... ale przy przyspieszaniu może się
dołożyc silnik elekryczny, i mogłby przyspieszac pięknie.
Camry ma pewnie HSD
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
https://pl.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
Koncepcyjnie jest to bardzo skomplikowane, bo możliwosci są rozległe,
a nie wiadomo jak komputer silnikami steruje.
Ale zasada powinna byc podobna - silniki elekryczne mogą wspomóc
spalinowe i przyspieszać powinno żwawo.
Coś skopali, że nie przyspiesza ?
Jechalem jakims hybrydowym bmw, tam nie było powodu do narzekania,
tylko wybór trybu pracy jakis skomplikowany :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.03.24 14:07 io
- 13.03.24 14:08 io
- 13.03.24 14:31 Mirek Ptak
- 13.03.24 14:50 Cavallino
- 13.03.24 16:42 Shrek
- 13.03.24 16:44 Shrek
- 13.03.24 16:48 Shrek
- 13.03.24 17:14 J.F
- 13.03.24 17:15 J.F
- 13.03.24 17:33 Shrek
- 13.03.24 17:35 Shrek
- 14.03.24 01:29 io
- 14.03.24 01:39 io
- 14.03.24 06:29 Cavallino
- 14.03.24 06:31 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=