  • Data: 2024-03-13 13:57:09
    Temat: Re: Zmiana podejścia do elektryków
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Mar 2024 07:38:57 +0100, Mirek Ptak wrote:

    > No właśnie, dlatego myślę bardziej o PHEV, ale mam wątpliwości (nie
    > krytyczne, ale jednak) otóż miałem ostatnio okazję pojeździć trochę (po
    > kilka tygodni) hybrydami HEV Tucsonem i Camry i mam dziwne odczucia
    > dotyczące mocy -
    > Tucson ma 222 KM z zespołu napędowego, a Camry 218 bodaj. Moja Insignia
    > ma 174 KM i odczucia z jazdy nią są znacznie przyjemniejsze jeśli chodzi
    > o dynamikę a nawet hałas w stosunku do Camry przy większych prędkościach.
    > Gdzie są te konie?
    > Znikają w automacie?

    Kiedys dawno, a zwykłym spaliniaku, bym napisał "znikają w automacie".
    Ale potem zrobili DSG i chyba przestały znikac.

    Ale to zwykłe spaliniaki - hybrydy mają to jeszcze inaczej zrobione.

    Nie wiem jak w/w, ale outlander Myjka w ogole nie ma skrzyni biegów.
    Gdzies powyzej 80km/h silnik spalinowy jest spięty z kołami (przez
    przekładnie w dyfrze). Co mu daje przy tych 80 nie za duże obroty,
    i pewien niedostatek mocy ... ale przy przyspieszaniu może się
    dołożyc silnik elekryczny, i mogłby przyspieszac pięknie.

    Camry ma pewnie HSD
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

    Koncepcyjnie jest to bardzo skomplikowane, bo możliwosci są rozległe,
    a nie wiadomo jak komputer silnikami steruje.

    Ale zasada powinna byc podobna - silniki elekryczne mogą wspomóc
    spalinowe i przyspieszać powinno żwawo.
    Coś skopali, że nie przyspiesza ?

    Jechalem jakims hybrydowym bmw, tam nie było powodu do narzekania,
    tylko wybór trybu pracy jakis skomplikowany :-)

    J.