  • 51. Data: 2009-01-02 23:58:00
    Temat: Re: Zmiana ISO - jak działa?
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Fri, 2 Jan 2009 19:34:50 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > W jakiej cyfrówce? Bo wiesz, częśc robi tylko wzmocnieniem, częśc
    > oszukuje...

    Strasznie jesteś enigmatyczny. Gdybyś tak te części wyliczył? Choćby jedną
    "część". Byle to były aparaty producentów, którzy posiadają
    przedstawicielstwo w USA, a nie jakieś hgwpteki.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 52. Data: 2009-01-03 00:17:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 23:24:07 +0000, "Paweł W." napisał(a):

    > Nikt nie wymaga od dziadka, żeby była babcią. Dyskusja z tobą nie ma sensu.

    No to dałem Ci odpowiedź. Zaś 1 EV na zdjęciu, szczególnie na slajdzie, to
    daleko poza granicą tolerancji.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ gg: 3524356

  • 53. Data: 2009-01-03 00:37:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 00:58:00 +0100, Radio Erewan napisał(a):

    > Strasznie jesteś enigmatyczny. Gdybyś tak te części wyliczył? Choćby jedną
    > "część". Byle to były aparaty producentów, którzy posiadają
    > przedstawicielstwo w USA, a nie jakieś hgwpteki.

    O ile pamiętam, to wychodziły takie cuda na korpusach Canona, wybacz, nie
    będę z pamięci podawał na których, jak sprawdzę dane, to dopiszę.

    W sumie, to jak dla mnie nic dziwnego - migawki szczelinowe w zasadzie nie
    dają niczego dodatkowego dla czasów krótszych niż przelot szczeliny przez
    cały kadr - i tak zniekształcą obraz szybko poruszającego się obiektu (w
    przeciwieństwie do nich migawka centralna tego nie zrobi). Zatem po jaką
    cholerę zmniejszać czas ekspozycji matrycy i potem wzmacniać to, co się
    zarejestrowało razem z szumem, skoro można wydłużyć czas ekspozycji?

  • 54. Data: 2009-01-03 01:27:23
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 01:37:24 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > O ile pamiętam, to wychodziły takie cuda na korpusach Canona, wybacz, nie
    > będę z pamięci podawał na których, jak sprawdzę dane, to dopiszę.

    Nie musisz z pamięci, możesz pomóc sobie googlem. Możesz nawet zerknąć do
    notatek, nie będę się czepiać. Powiedz tylko, kto symuluje zmianę ISO
    zmieniając czas ekspozycji względem wybranej przez użytkownika?
    Czekam na to kuzorium z niecierpliwością.

> [...]
    > cholerę zmniejszać czas ekspozycji matrycy i potem wzmacniać to, co się
    > zarejestrowało razem z szumem, skoro można wydłużyć czas ekspozycji?

    Hmmm, ale migawka hybrydowa nie ma za wiele wspólnego z udawaniem czułości.
    Z Markiem Lewandowskim dowodziliśmy kiedyś, z pomocą monitora, że d70 ma
    migawkę elektroniczną. Jak by co, chyba służę nawet linkiem do mojego
    archiwum.
    http://www.fotosite.pl/cdrom/index.php?title=Migawka
    _elektroniczna_vs_mechaniczna
    (wybacz kulawość skryptu, nie chce mi się go naprawiać).
    Jak chcesz, mogę zrobić tym d70 test, czy w miarę skracania czasu, pasek na
    monitorze jest coraz węższy (zapewne tak właśnie będzie).

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 55. Data: 2009-01-03 10:27:02
    Temat: Re: [OT] Zmiana ISO - jak działa?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Adam Płaszczyca rzecze:

    >>> http://img397.imageshack.us/img397/8343/dscf00151lg6
    .jpg

    > Kot fajny, szum - paskudny.

    Ty o takiej jakości na ISO2500 możesz tylko pomarzyć. Dla ciebie te 2500 to
    co najwyżej forsowany czarno - biały film z przerażającym ziarnem i
    kontrastem tak duzym, że całe zdjęcie to czarne i białe jednolite plamy.

  • 56. Data: 2009-01-03 10:30:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-02 23:14:04 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Hmmm. A na kliszy zauważysz różnicę? Powiedzmy tak 1/1000 a 1/500s ???
    > Śmiem wątpić, tym bardziej, że dynamika negatywu jest duużo większa niż
    > matrycy, tak więc cyfrograf prędzej zauważy niż celuloidograf.

    Błądzisz.
    Na odbitce z negatywu nie zobaczysz, jeżeli naświetlisz negatyw +1EV,
    zobaczysz przy -1EV. Na odbitkach zobaczysz. Na slajdzie +/- 1EV to już
    katastrofa.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2009-01-03 11:40:20
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    Radio Erewan <r...@g...com> w <pz7jq1jv7l1k$.dlg@cdrom.pl>:

    >http://www.fotosite.pl/cdrom/index.php?title=Migawk
    a_elektroniczna_vs_mechaniczna

    Linki do karlsuhe nie fungują już.

    pozdrawiam
    makar
    --
    Kaczka zagłuszaczka a Jaruszek kłamczuszek

    m...@g...pl.gov (best gov is no .gov)

  • 58. Data: 2009-01-03 12:17:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 11:27:02 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Ty o takiej jakości na ISO2500 możesz tylko pomarzyć. Dla ciebie te 2500 to
    > co najwyżej forsowany czarno - biały film z przerażającym ziarnem i

    Provia 400X ma de facto ponad 700, push+2 i masz 2800 bez takich
    artefaktów...

  • 59. Data: 2009-01-03 12:47:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Provia 400X ma de facto ponad 700, push+2 i masz 2800 bez takich
    > artefaktów...

    Hehe - a niedawno mówiłeś, że producenci cyfraków oszukują* z czułościami :D

    *oszukują, ale trochę inaczej niż twierdzisz ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 60. Data: 2009-01-03 13:13:53
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Sat, 03 Jan 2009 12:47:51 +0000, "Paweł W." napisał(a):

    > Hehe - a niedawno mówiłeś, że producenci cyfraków oszukują* z czułościami :D
    >
    > *oszukują, ale trochę inaczej niż twierdzisz ;)

    Przecież on nic nie stwierdził! Chlapnął sobie coś, czego teraz nie potrafi
    podeprzeć choćby jednym przykładem. Tak można sobie fantazjować do woli.
    Np. wielu właścicieli fordów granada znosi jajka, a inni mają grzybice
    stóp. Kiedyś gdzieś o tym pisali w NIE albo w Scientific American. Nie
    wymagaj ode mnie, bym zacytował ci to z pamięci.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl