  • 471. Data: 2011-09-28 23:51:19
    Temat: Re: Z?omowisko europy?
    Od: z <z...@g...pl>

    kamil pisze:

    > Ja myślę, że na świecie powinien panować pokój, radość i dobrobyt.
    > Równie realne i równie niewarte poświęcania czasu i energii.

    Napisz co jest dla Ciebie ważne i jakimi działaniami chcesz to osiągnąć.
    Przecież coś w tej głowie musi siedzieć i nie piszesz tych wszystkich
    postów dla jaj.

  • 472. Data: 2011-09-28 23:57:15
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    ki-blog/134-kuchenk-gazowe-trujp.html
    > Czego nie rozumiesz? Czytac nie umiesz?
    > Chociazby to:
    > "W porównaniu z masą tlenku węgla powstającą w procesach naturalnych,
    > emisja spowodowana działalnością człowieka jest raczej niewielka."

    GLOBALNIE!

    > Wiec, co daje zmniejszenie emisji CO wymogiem EuroX?

    CO był problemem w centrach miast. Obecnie już nie jest.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 473. Data: 2011-09-28 23:59:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Sep 2011 23:17:15 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Komu? Przewoźnikom>

    tak

    >Nie "Cię", a ewentualnie "Ciebie", ale tutaj nadal chodzi o kwestie
    >transportu, a nie poglądów "potrzebę" i "opłacalność". Ty widzisz
    >tylko opłacalność w dość ograniczonej formie. Typowe.

    możliwe, że typowe; wyjaśniłem moje rozumienie tego pojęcia w tym
    kontekście.
    A co do zaimków to IMHO się mylisz.

    >Ekhem - takiej, która jest społecznie opłacalna/uzasadniona.

    tego się nie da zmierzyć. Ty potrafisz zmierzyć przy ilu złotych z
    podatków linia np. Łódź-Poddębice zaczyna być "społecznie opłacalna"?

    >Otóż to. Autobus za 20zł na 20km. Tak jak pisałem - komunikacji nie
    >ma i ludzie pokupowali najtańsze szroty.

    i to jest słuszne. Woleli to niż np. zrzutkę na taxi albo wynajęcie
    autobusu codziennie (przecież mogą, czyż nie?).

    >za to co oni musieli dopłacić. Wiesz, mam świadomość, że
    >mój "dobrobyt" się pojawił, ponieważ stałem się atrakcyjniejszy
    >finansowo niż ubogi krewny z prowincji. To jest właśnie Twoje

    przyznam się, że mi nie wydajesz się atrakcyjny ani finansowo ani w
    żadnym innym sensie. A tak dokładniej to co masz na myśli używając
    pojęcia "atrakcyjności finansowej"? Czy ma to jakiś związek z "rwaniem
    lachonów" (żeby trochę mniej off-topic było :-)?

    >Co tak?

    "ignorowanie rachunku ekonomicznego jest gorsze niż (często rzekome)
    zabieranie szans komukolwiek" (chyba trzeci raz to piszę, a drugi -
    powtarzam).

    >Ty tak aby przy zdrowych zmysłach jesteś? Proponuję zlikwiduj
    >KM w DC i przedstaw kalkulację kosztów.

    62% z 1745 mln zostaje w kieszeniach mieszkańców.
    I wcale nie chcę "likwidować KM", a jedynie doprowadzić do stanu, gdy
    nie jest dotowana z podatków.

    >Jak Ci już napisałem, nikt nie ignoruje rachunku ekonomicznego.

    a czymże innym jest stawianie "opłacalności społecznej" ponad
    rachunkiem ekonomicznym?

    >Mam pełną tego świadomość. Miasto również.

    czy miasto jasno komunikuje, ile pobiera w podatkach od mieszkańców?
    Jeśli tak - chwała im za to.

    >Wiesz, ten wolny rynek już dawno to zweryfikował. Wyszło na to, że
    >nikt przy zdrowych zmysłach takiej komunikacji nie uruchomi. Owszem,
    >uruchomi, jak miasto będzie za to płaciło.

    a gdzie jest ten wolny rynek w KM? Bo w podmiejskiej - widzę liczne
    busiki prywatnych linii i dużo mniej - państwowych.

    >Parę stówek - Ty naprawdę robisz się zabawny. Kto mnie przewiezie
    >za 4zł od Zalesia do Pruszkowa w obie strony? Nawet niech będzie
    >Piaseczno-Ursynów?

    Do Płocka (110km) bilet kosztuje 20 zł. Około 40 km z Łodzi do
    Poddębic - 6,50 chyba.

    Kto za 4 złote teraz wozi na tej trasie w obie strony?
    Rozumiem, że 4 zł to jednorazowy bilet ZTM "dla każdego" (nie znam tej
    trasy)?

  • 474. Data: 2011-09-28 23:59:17
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-09-2011 23:49, AZ pisze:

    > "W porównaniu z masą tlenku węgla powstającą w procesach naturalnych,
    > emisja spowodowana działalnością człowieka jest raczej niewielka."
    > Wiec, co daje zmniejszenie emisji CO wymogiem EuroX?

    Zmniejsza jego stężenie przy dużym natężeniu ruchu np. w miejskich
    aglomeracjach? W życiu byś na to nie wpadł, co?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 475. Data: 2011-09-29 00:02:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-28, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Zobacz jednoślady...

    No i wyszlo ze te skurwysyny na motocyklach malo tego ze terroryzuja to
    jeszcze truja!

    --
    Artur

  • 476. Data: 2011-09-29 00:03:06
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Sep 2011 23:26:18 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >Dlaczego? Skoro twierdzisz, że nie zmarnujesz głosu, to postaw na to
    >pieniądze.

    nie zmarnuję głosu, nawet jeśli nie przekroczą progu.
    Ale to wcale nie znaczy, że uważam, że przekroczą z
    prawdopodobieństwem > 50% albo że chcę w ten sposób zarobić Twoim
    kosztem.

    Podobnie jak bardzo chciałbym, żeby Tusk spełnił swoje obietnice, choć
    wcale w to nie wierzę :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 477. Data: 2011-09-29 00:06:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > GLOBALNIE!
    > CO był problemem w centrach miast. Obecnie już nie jest.

    Zaraz się dowiemy, że CO eliminuje możliwość wystąpienia hiperwentylacji
    - musi więc być pożyteczny.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 478. Data: 2011-09-29 00:11:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    Thursday, September 29, 2011, 12:02:25 AM, you wrote:

    > No i wyszlo ze te skurwysyny na motocyklach malo tego ze terroryzuja to
    > jeszcze truja!

    Nowe już nie mogą. Na szczęście.

    Tobie nie przeszkadzał smród z dwusuwów?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 479. Data: 2011-09-29 00:12:07
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-28, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Zmniejsza jego stężenie przy dużym natężeniu ruchu np. w miejskich
    > aglomeracjach? W życiu byś na to nie wpadł, co?

    To samochody jezdza tylko po miastach? Czemu wszystkie nowoprodukowane
    musza miec odpowiednie Euro? Niech produkuja rozne a do miast wpuszczaja
    Euro2 jak np. Berlin.

    --
    Artur

  • 480. Data: 2011-09-29 00:12:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-28, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > CO był problemem w centrach miast. Obecnie już nie jest.

    No dobra, co szkodzi produkowac o dowolnej normie a do miast wpuszczac
    np z Euro2?

    --
    Artur