-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipa
rtners.pl!not-for-mail
From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Złomowisko europy?
Date: Wed, 28 Sep 2011 23:59:07 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 103
Message-ID: <4...@4...com>
References: <j5s8qq$8jf$2@inews.gazeta.pl> <j5u8bd$4s3$2@news.onet.pl>
<j5uep5$nbn$1@news.onet.pl> <j5ufv7$r42$1@news.onet.pl>
<j5ulq9$k2$1@inews.gazeta.pl>
<u...@4...com>
<j5v1ca$9o2$1@inews.gazeta.pl>
<b...@4...com>
<j5vfpf$5j4$1@mx1.internetia.pl>
<6...@4...com>
<j602tc$99n$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.153.148.87
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1317247145 65652 217.153.148.87 (28 Sep 2011 21:59:05
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 28 Sep 2011 21:59:05 GMT
X-Newsreader: Forte Agent 3.3/32.846
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2402449
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 28 Sep 2011 23:17:15 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
wrote:
>> gdyby była potrzeba, to by się opłacało.
>
>Komu? Przewoźnikom>
tak
>Nie "Cię", a ewentualnie "Ciebie", ale tutaj nadal chodzi o kwestie
>transportu, a nie poglądów "potrzebę" i "opłacalność". Ty widzisz
>tylko opłacalność w dość ograniczonej formie. Typowe.
możliwe, że typowe; wyjaśniłem moje rozumienie tego pojęcia w tym
kontekście.
A co do zaimków to IMHO się mylisz.
>>> Nie pisałem o gęstej, a co do opłacalności to zdaje się myślisz
>>> tylko o opłacalności przewozów z punktu widzenia przewoźnika
>>> opłacanego tylko przez pasażerów.
>>
>> a z jakiej innej mam patrzeć?
>
>Ekhem - takiej, która jest społecznie opłacalna/uzasadniona.
tego się nie da zmierzyć. Ty potrafisz zmierzyć przy ilu złotych z
podatków linia np. Łódź-Poddębice zaczyna być "społecznie opłacalna"?
>> Jeśli pasażerowie nie są gotowi zapłacić
>> za usługi przewoźnika więcej, niż go owe usługi kosztują, to oznacza,
>> że nie jest to opłacalne. Gdyby było - z pewnością ktoś by zaoferował
>> swoje usługi.
>
>Otóż to. Autobus za 20zł na 20km. Tak jak pisałem - komunikacji nie
>ma i ludzie pokupowali najtańsze szroty.
i to jest słuszne. Woleli to niż np. zrzutkę na taxi albo wynajęcie
autobusu codziennie (przecież mogą, czyż nie?).
>za to co oni musieli dopłacić. Wiesz, mam świadomość, że
>mój "dobrobyt" się pojawił, ponieważ stałem się atrakcyjniejszy
>finansowo niż ubogi krewny z prowincji. To jest właśnie Twoje
przyznam się, że mi nie wydajesz się atrakcyjny ani finansowo ani w
żadnym innym sensie. A tak dokładniej to co masz na myśli używając
pojęcia "atrakcyjności finansowej"? Czy ma to jakiś związek z "rwaniem
lachonów" (żeby trochę mniej off-topic było :-)?
>>>> Ja uważam, że to gorsze niż (często rzekome) zabieranie szans
>>>> komukolwiek.
>>>
>>> Znaczy co jest gorsze? Twoje wyimaginowane ignorowanie rachunku
>>> ekonomicznego? To co powiesz na stołeczny ZTM, w którego budżecie
>>
>> tak.
>
>Co tak?
"ignorowanie rachunku ekonomicznego jest gorsze niż (często rzekome)
zabieranie szans komukolwiek" (chyba trzeci raz to piszę, a drugi -
powtarzam).
>Ty tak aby przy zdrowych zmysłach jesteś? Proponuję zlikwiduj
>KM w DC i przedstaw kalkulację kosztów.
62% z 1745 mln zostaje w kieszeniach mieszkańców.
I wcale nie chcę "likwidować KM", a jedynie doprowadzić do stanu, gdy
nie jest dotowana z podatków.
>Jak Ci już napisałem, nikt nie ignoruje rachunku ekonomicznego.
a czymże innym jest stawianie "opłacalności społecznej" ponad
rachunkiem ekonomicznym?
>> a ja mam wrażenie, że nie dostrzegasz tego, co się dzieje wskutek np.
>> konieczności uzupełnienia brakujących 60% kosztów ZTM.
>
>Mam pełną tego świadomość. Miasto również.
czy miasto jasno komunikuje, ile pobiera w podatkach od mieszkańców?
Jeśli tak - chwała im za to.
>Wiesz, ten wolny rynek już dawno to zweryfikował. Wyszło na to, że
>nikt przy zdrowych zmysłach takiej komunikacji nie uruchomi. Owszem,
>uruchomi, jak miasto będzie za to płaciło.
a gdzie jest ten wolny rynek w KM? Bo w podmiejskiej - widzę liczne
busiki prywatnych linii i dużo mniej - państwowych.
>> A każdemu warszawianinowi zostanie parę stówek w kieszeni (koszt ZTM
>> to ok. 1,75 mld, a mieszkańców Warszawy jest ok. 1,7mln, więc 60%
>> podzielić przez liczbę mieszkańców daje te "parę stówek")
>
>Parę stówek - Ty naprawdę robisz się zabawny. Kto mnie przewiezie
>za 4zł od Zalesia do Pruszkowa w obie strony? Nawet niech będzie
>Piaseczno-Ursynów?
Do Płocka (110km) bilet kosztuje 20 zł. Około 40 km z Łodzi do
Poddębic - 6,50 chyba.
Kto za 4 złote teraz wozi na tej trasie w obie strony?
Rozumiem, że 4 zł to jednorazowy bilet ZTM "dla każdego" (nie znam tej
trasy)?
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.11 23:59 DoQ
- 29.09.11 00:02 AZ
- 29.09.11 00:03 Jarek Andrzejewski
- 29.09.11 00:06 DoQ
- 29.09.11 00:11 RoMan Mandziejewicz
- 29.09.11 00:12 AZ
- 29.09.11 00:12 AZ
- 29.09.11 00:13 RoMan Mandziejewicz
- 29.09.11 00:14 RoMan Mandziejewicz
- 29.09.11 00:14 AZ
- 29.09.11 00:17 AZ
- 29.09.11 00:23 AZ
- 29.09.11 00:47 DoQ
- 29.09.11 00:59 Gotfryd Smolik news
- 29.09.11 01:19 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=