  • 251. Data: 2011-09-28 15:08:20
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    [...]

    > Pic w tym, że przy słabym oświetleniu większość ludzi akceptuje
    > widmo przesunięte w czerwień. Ja np. nie mogę zrozumieć jak
    > komuś może się podobać oświetlenie oparte o małe halogenki:
    > światła tyle co nic, a "podoba się" (nie mi).

    jak małe halogenki masz na myśli? Bo mi 3 reflektorki 20W świecące na
    stół wystarczają w pokoju, w którym spędzam sporo czasu. Ale one są
    podłączone do transformatora grubą linką. Bo wszelkiego rodzaju
    wynalazki z gołymi halogenkami 5 czy 10W, łączonymi cieniutkimi
    drucikami, które same mają ochotę swiecić jaśniej od żaróweczek też
    uważam za niepowodzenie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 252. Data: 2011-09-28 15:10:06
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Sep 2011 14:23:38 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Statystykę już dostałeś.

    część. Obejmującą tylko tych, co w środku.

    >musi za nie płacić (zamach na wolność wyboru!). Jednak w w 1991 r. na
    >drogach zginęło blisko 8000 osób, natomiast w 2010 r. już tylko 4000,
    >ilość rannych zmniejszyła się o kilkanaście tysięcy.

    ale już od 10 lat nie widać dużego spadku:
    http://ec.europa.eu/transport/road_safety/pdf/observ
    atory/historical_evol_popul.pdf

    lumbia/pdf/lane_width.pdf

    >Czyli co, zwężamy pasy?

    Nie. Przestajemy błędnie sądzić, że zmiana warunków nie wpływa na
    zachowanie kierowców.

  • 253. Data: 2011-09-28 15:10:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    [...]

    > "Jasne stanowisko pracy" zalicza się przy 1000 luksów.
    > 100 razy ciemniej niż w słoneczny dzień za oknem.

    Nie chciałbyś pracować przy biurku oświetlonym 100000 luksów,
    zapewniam.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 254. Data: 2011-09-28 15:11:36
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 14:07, Andrzej Lawa wrote:

    > JESZCZE nie.
    >
    > Poza tym - kto płaci za te dopłaty do nowych samochodów, hmm?

    A kto płaci za leczenie palaczy, alkoholików, utrzymywanie bezrobotnych
    i zasiłki dla samotnych rodziców?

    Żyjesz w społeczeństwie, w zamian za bezpieczne ulice, opiekę medyczną i
    edukację płacisz do wspólnej kasy, z której inni korzystają na swój sposób.

    Alternatywą jest jaskinia bez prądu i leczenie się ziołami.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 255. Data: 2011-09-28 15:12:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    > Niczym się nie różni od pitu-pitu innych polityków.

    Ale jakoś - na szczęście - inni politycy na na grupę swojego spamu nie
    wrzucają.

    > Ale naiwni wierzą jak zwykle...

    Naiwni jak zwykle wierzą, że Mikke cokolwiek wygra.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 256. Data: 2011-09-28 15:13:17
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-09-2011 15:07, SW3 pisze:
    > Ale ofiar śmiertelnych czy rannych?
    > Bo jeśli maleje ilość ofiar śmiertelnych a zwiększa się rannych to chyba
    > jest to najlepszy dowód przeciwko Twoim twierdzeniom.

    1991 r. - 130.000 kolizji, 65.000 rannych, 8000 zabitych
    2010 r. - 416.000 kolizji, 49.000 rannych, 4000 zabitych

    Wystarczy?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 257. Data: 2011-09-28 15:13:57
    Temat: Re: Z?omowisko europy?
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 28-09-2011 o 09:28:47 Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    napisał(a):

    > Hmmm, Pawlaka zbojkotowały jeszcze bardziej, a mimo to ciągle się pcha
    > do koryta...

    Chodzi o coś innego...

    http://www.tvn24.pl/12690,1718029,0,1,pkw-pozew-nowe
    j-prawicy-bez-dalszego-biegu,wiadomosc.html

    --
    SW3
    ----

  • 258. Data: 2011-09-28 15:14:31
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 14:00, Jarek Andrzejewski wrote:

    > nie, ale giną w zderzeniach z samochodami, które są coraz
    > bezpieczniejsze dla pasażerów (czemu nie przeczę).

    Materiały z których wykonuje się samochody i profilowanie elementów są
    coraz bezpieczniejsze dla pasażerów.

    > podasz analogiczne liczby dla okresu i obszaru podanego w przytoczonym
    > przez Ciebie raporcie?

    Wygogluj sobie, ofiar w pieszych też ubywa.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 259. Data: 2011-09-28 15:15:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > ale już od 10 lat nie widać dużego spadku:
    > http://ec.europa.eu/transport/road_safety/pdf/observ
    atory/historical_evol_popul.pdf

    No i? 10lat temu samochody nie miały pasów, a motocykliści kasków?

    > Nie. Przestajemy błędnie sądzić, że zmiana warunków nie wpływa na
    > zachowanie kierowców.

    Polemizujesz z liczbami?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 260. Data: 2011-09-28 15:17:58
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Sep 2011 14:08:55 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >W dniu 2011-09-28 12:55, Jarek Andrzejewski pisze:

    >Wydaje Ci się, że wiesz - wykazała to ostatnio jedna z dyskusji na prw.

    zaciekawiłeś mnie: w jaki sposób jakaś Twoja dyskusja w prywatnym
    gronie, bez mojego udziału dowiodła, że nie mam racji?

    Jako przykład działania wolnego rynku dam Estonię pod rządami Marta
    Laara. Wciągu 10 lat od objęcia przezeń rządów z sowieckiej
    sosjalistycznej republiki bez znaczącego przemysłu i obfitych zasobów
    naturalnych stali się państwem, które - w tym samym momencie, co nasz
    nieszczęśliwy kraj - zostało przyjęte do Wspólnot Europejskich.
    Nie obawiali się wpisać do konstytucji zakazu zadłużania państwa ani
    pozwolić upaść nierentownym przedsiębiorstwom i bankom.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski