  • 231. Data: 2011-09-28 14:38:09
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.09.2011 14:20, kamil pisze:

    > Prowadzi do zwiększania świadomości wśród społeczeństwa. Ty niestety nie

    ROTFL

    System zakazowo-nakazowy nie zwiększa świadomości!

    > potrafisz zobaczyć dalej, niż koniec własnej dupy, dlatego polskie
    > społeczeństwo tarza się w gównie i wysprayowanych w penisy murach, a
    > Norwegia pływa w czystych jeziorach.

    Sranie po chodnikach i sprajowanie po murach jest od dawna zakazane.
    Jakoś świadomości to nie zwiększyło.

    Dlaczego?

    [ciach]

    > Oczywiście, w polsce przecież same youngtimery, żaden nie dymi, żaden
    > nie jeździ na opałowym, żaden nie jest z trzech pospawany.

    Widziałem i 5-letnie dymiące. Mój ma 17 i nie dymi, a zużywa 4,9l/100km
    w cyklu lekko-miejskim.

    > Bywasz czasem na planecie ziemia?

    Nie ma takiej. Podobnie jak nie ma miejscowości "warszawa" czy kraju
    "polska".

    > Podaj może więc te koszty utylizacji? Słychać o nich w kazdym wątku i
    > zawsze to samo "są większe". O ile? Podasz jakies badania? wyliczenia?
    > Przykłady? Czy będziesz dalej klepał mantrę "bo jest drożej, bo jest
    > drożej".

    Każdy bardziej złożony produkt jest droższy w wytworzeniu i
    rozmontowaniu na surowce wtórne - to oczywiste dla każdego, kto potrafi
    myśleć.

    > Patrz punkt wyżej.

    Ditto.

    > Ano tak, lobby żydowskie.

    Nie, zwykłe korporacyjne, korzystające z naiwności pseudo-ekologicznych
    głąbów.

  • 232. Data: 2011-09-28 14:41:49
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 13:15, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Stop.
    > Większość ludzi nie trawi wieczorem światła o kolorze "dziennym".
    > Albo jak kto woli: "takiego samego jak dzienne", świecącego wieczorem
    > z lampy.

    START - preferencje są różne i śarówki energooszczędne też. Można nimi
    emulować światło dzienne 6500k, można kupić też świecące przyjemnym,
    ciepłym światłem.

    Biadolenie że bez żarówek żyć się nie da to mocne wyolbrzymianie i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 233. Data: 2011-09-28 14:43:23
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 13:33, AZ wrote:

    > No bo tak mu wpoili :-)

    > Ale czemu nie rozumiesz jednej rzeczy? Edukcje popieram ale nie zakazy.
    > Moze akurat chce miec w jednym miejscu w domu zwykla zarowke a tam gdzie
    > sie oplaca i jest sensowne - energooszczedne. Nikt mi nic nie zabrania i
    > jestem zadowolony.

    Podobnie jak Kowalski po psie sprzątnie, a 99 jego sąsiadów kupę zostawi
    i dlatego właśnie mamy zakazy.

    > Czemu mam placic kilkadziesiat tysiecy za nowy samochod co 5 lat jak mam
    > 15 letni (nie jest trupem) ktory jest mi potrzebny ale uzywam go
    > sporadycznie i nie potrzebuje nowszego?

    I ktoś cię zmusza do zmiany tego samochodu?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 234. Data: 2011-09-28 14:47:05
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 13:38, Andrzej Lawa wrote:

    > ROTFL
    >
    > System zakazowo-nakazowy nie zwiększa świadomości!

    W Polsce nawet przypiekanie pięt nad ogniem niczego nie zmieni, ale na
    szczęście UE to nie tylko polska.

    > Sranie po chodnikach i sprajowanie po murach jest od dawna zakazane.
    > Jakoś świadomości to nie zwiększyło.
    >
    > Dlaczego?

    Zakazane jest we wszystkich krajach i w większości działa dobrze.

    Dlaczego?

    To, że Polacy we krwi mają robienie wszystkiego na przekór władzy,
    przepisom i prządkowi to też żadna tajemnica.

    > Widziałem i 5-letnie dymiące. Mój ma 17 i nie dymi, a zużywa 4,9l/100km
    > w cyklu lekko-miejskim.

    A ja widziałem kulawego biegacza, tylko jak to ma się do ogółu milionów
    samochodów?

    > Nie ma takiej. Podobnie jak nie ma miejscowości "warszawa" czy kraju
    > "polska".

    Ah, teraz będziemy czepiać się gramatyki z braku argumentów. Ot, usenet.

    > Każdy bardziej złożony produkt jest droższy w wytworzeniu i
    > rozmontowaniu na surowce wtórne - to oczywiste dla każdego, kto potrafi
    > myśleć.

    I nikt z tych myślących ludzi nie pokusił się o obliczenie tej
    zależności i opublikowanie? Czy też może lobby ich przekupiło?

    > Ditto.

    > Nie, zwykłe korporacyjne, korzystające z naiwności pseudo-ekologicznych
    > głąbów.

    Na szczęście polacy nie są naiwni i spiski przejrzeli. Eh.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 235. Data: 2011-09-28 14:47:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Sep 2011 13:20:07 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    >Prowadzi do zwiększania świadomości wśród społeczeństwa. Ty niestety nie

    socjalizm tak, wypaczenia nie.

    >Oczywiście, w polsce przecież same youngtimery, żaden nie dymi, żaden
    >nie jeździ na opałowym, żaden nie jest z trzech pospawany.

    od wyeliminowania takich przypadków są badania techniczne. Żadnych
    nowych praw nie trzeba.
    BTW: pospawany z trzech chyba nie dymi bardziej?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 236. Data: 2011-09-28 14:48:53
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 12:51, Gotfryd Smolik news wrote:

    > A to jest dość istotne pytanie, starannie omijane w propagandzie.
    > Wliczyć trzeba energię potrzebną na wyprodukowanie.
    > BTW: owszem, używam "energooszczędnych" żeby nie było.
    > W domu, zastąpienie 100W przez 60W daje jaki taki efekt ;)
    > Ale pomysł przymuszania do zastąpienia na strychu, w piwnicy
    > i w garażu uważam za *wyjątkowo* głupi.

    Wylicz więc i obal propagandę, co stoi na przeszkodzie?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 237. Data: 2011-09-28 14:49:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-28, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Podobnie jak Kowalski po psie sprzątnie, a 99 jego sąsiadów kupę zostawi
    > i dlatego właśnie mamy zakazy.

    Przeciez jest zakaz srania psami gdzie popadnie i nawet mandat za to
    mozna dostac. W przypadku zarowek jak ktos uparty to kupi sobie te
    warsztatowe do calego domu. Nie widzisz jakie paranoje tworzy UE? Ze to
    samo mozesz kupic dwie alejki dalej tylko z inna nazwa.

    > I ktoś cię zmusza do zmiany tego samochodu?

    No powoli do tego wszystko dazy - podatek ekologiczny ale nie wiem co z
    nim dalej.

    --
    Artur

  • 238. Data: 2011-09-28 14:51:02
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 13:47, Jarek Andrzejewski wrote:

    > socjalizm tak, wypaczenia nie.

    Socjalizm-srocjalizm, w tej całej "socjalistycznej" europie ludziom żyje
    się generalnie lepiej niż w Polsce, nie sądzisz że to podważa twoją logikę?

    > od wyeliminowania takich przypadków są badania techniczne. Żadnych
    > nowych praw nie trzeba.

    Nie można na przeglądzie wymagać od samochodu spełnienia bardziej
    restrykcyjnych norm, niż te z którymi wyjechał z fabryki.

    > BTW: pospawany z trzech chyba nie dymi bardziej?

    Własciciel pospawanego z trzech kulturę techniczną ma raczej niezbyt
    rozwiniętą. Zużyty katalizator zastąpi kawałkiem rury, przegląd zrobi u
    szwagra za flaszkę, tak wygląda rzeczywistość.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 239. Data: 2011-09-28 14:54:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarek,

    > niestety, chyba będziesz musiał żyć ze świadomością tego strasznego
    > marnotrawstwa :-)

    Masz rację - martwi mnie to. W ten sposób się wyłączasz z decyzji.
    Równie dobrze mógłbyś nie iśc na wybory.

    > No, chyba, że np. PO wpadnie na pomysł,

    To sobie odpuść - nie zamierzam wchodzi w dyskusje. Nikt nie narzuca
    Ci, jak masz głosować. Po prostu stwierdzam fakt marnowania głosu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 240. Data: 2011-09-28 14:56:58
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Sep 2011 13:51:47 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > W domu, zastąpienie 100W przez 60W daje jaki taki efekt ;)
    > Ale pomysł przymuszania do zastąpienia na strychu, w piwnicy

    Ja jeszcze uzupełnię: żarówka jest znacznie mniej "materiałochłonna",
    bo przecież jej bańka zawiera mniej szkła (jest okrągła), a do tego to
    szkło jest "czyste" i da się ponownie użyć bez kłopotliwego
    oczyszczania.
    No i jak się stłucze, to nie trzeba wzywać wojsk chemicznych:
    http://nemesis.lonestar.org/reference/electricity/fl
    uorescent/broken_lamp.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_fluorescent_lam
    p#Human_health

    A przecież zdrowie jest bezcenne, czyż nie?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski