  • 151. Data: 2011-09-28 11:54:46
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kamil"

    > Skąd wiesz, co popierasz i po co normalny człowiek miałby włączać 5
    > świetlówek dających tyle samo światła każda, co jedna żarówka?

    Włączyłem DWIE po 25W i nie dają tyle światła co jedna 100W normalna
    żarówa. Nie wydam kolejnych 100zł na sprawdzenie czy 5x25W da radę, ale
    myślę, że i tak nie - bo jest znacząca różnica w jakości i jasności
    emitowanego światła.

    ps. jedyne rozsądne światło ze świetlówek to chyba dają te rury po
    metrze długości i 5 cm średnicy

  • 152. Data: 2011-09-28 12:01:16
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 10:54, Przemysław Czaja wrote:

> [...]
    > żarówa. Nie wydam kolejnych 100zł na sprawdzenie czy 5x25W da radę, ale
    > myślę, że i tak nie - bo jest znacząca różnica w jakości i jasności

    Podawałem już przykład lamp foto na świetlówkach energooszczędnych. Ale
    widać profesjonalny fotograf to leszcz i zadowoli się tym, co tobie nie
    pozwala książki przeczytać. Szkoda słów na takie bzdury.

    > ps. jedyne rozsądne światło ze świetlówek to chyba dają te rury po
    > metrze długości i 5 cm średnicy

    No, pięknie migoczące, trupiobiałe świało. Ty tak poważnie piszesz, czy
    leków nie wziąłeś?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 153. Data: 2011-09-28 12:05:06
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 10:49, Andrzej Lawa wrote:

    > Uhm... Znaczy się masz oświetlenie na zasadzie perpetuum mobile? Bo
    > inaczej i tak elektrownia będzie potrzebna.

    Znaczy się jeśli milion domów zamiast 500w na oświetlenie zużyje 100, to
    potrzeba... sam sobie policz o ile mniej potrzeba, będziesz mieć zajęcie.

    > Chociażby na "ekologiczne" samochody elektryczne czy "ekologiczne"
    > ogrzewanie elektryczne.

    > Jasne, bo te nowe to tylko zapach lawendy produkują jako spaliny...
    >
    > A mój 17-letni samochodzik jest w dobrym stanie technicznym i nie dymi,
    > jak niektóre rozklekotane 5-letnie.

    I dym jest według ciebie wyznacznikiem czystości spalin? Konkretne
    redukcje emisji NO, NO2 i tlenku węgla z każdą normą Euro to dla ciebie nic?

    W ramach eksperymentu polecam wycieczkę do Los Angeles, a nastepnie do
    pełnej ekooszołomów i idiotów (według tutejszych geniuszy) Norwegii.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 154. Data: 2011-09-28 12:05:44
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 10:45, Przemysław Czaja wrote:

    > Użytkownik "kamil"

    > To czytaj sobie dalej przyjacielu przy 7W a zapewniam, że nawet okulista
    > za kilka lat już nic nie będzie mógł zrobić, czego absolutnie Ci nie
    > życzę...ach ta młodość ;-)

    Wada wzroku nie pogorszyła mi się od 5 lat, a mniej więcej tyle już
    używam wyłącznie energooszczędnych w domu. Ciekawostka.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 155. Data: 2011-09-28 12:11:26
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-28 10:27, Artur Maśląg pisze:
    > Zabrzmiało to delikatnie powiedziawszy śmiesznie - masz 6 samochodów,
    > a jeździsz rowerem, ponieważ szkoda Ci pieniędzy. Ja jeżdżę rowerem
    > i KM nie z racji oszczędności, a ze względu na sytuację i zdrowie.

    Szkoda mi kasy na dojechanie tam, gdzie moge swobodnie dojechac rowerem
    lub skuterem. Szczegolnie tyczy to miasta, gdzie jednoslad porzuce
    gdziekolwiek, a autem musze lawirowac w celu zaparkowania.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 156. Data: 2011-09-28 12:14:33
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Użytkownik "MarcinJM"

    > Ja znam :)
    >
    > Przez 50 lat nie było bezrobocia :)

    I wiemy jak to sie skonczylo.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 157. Data: 2011-09-28 12:16:42
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Sep 2011 10:44:40 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    >Proszę. Podasz to nazwisko, czy też nakrzyczałeś i udajesz, że to nie ty?

    Nazwisko kandydata, którego popieram? Nieodmiennie popieram kandydatów
    z partii wolnorynkowych (UPR, teraz także KNP). Jeszcze nie wiem, kogo
    z listy
    http://expressilustrowany.pl/komitet-wyborczy-nowa-p
    rawica-janusza-korwin-mikke,artykul.html?material_id
    =4e5fd0549a22dd1469000000
    poprę tym razem.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 158. Data: 2011-09-28 12:17:54
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]
    > żarówa. Nie wydam kolejnych 100zł na sprawdzenie czy 5x25W da radę, ale
    > myślę, że i tak nie - bo jest znacząca różnica w jakości i jasności

    Ja natomiast już dawno zapomniałem, czym jest tradycyjna żarówka.
    Od lat korzystamy z energooszczędnych i jeśli chodzi o temp. barwy
    światła to wystarczy kupować markowe Osram czy Philips. Trupio blado
    świeci chińszczyzna i jakieś najtańsze "Polux".

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 159. Data: 2011-09-28 12:22:28
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 11:16, Jarek Andrzejewski wrote:

> [...]
    > z listy
    > http://expressilustrowany.pl/komitet-wyborczy-nowa-p
    rawica-janusza-korwin-mikke,artykul.html?material_id

    I ostawianie na kulawego konia biegnącego na końcu stawki ma być tym
    świetnym rozwiązaniem? Aha.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 160. Data: 2011-09-28 12:23:39
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 11:22, kamil wrote:

    rawica-janusza-korwin-mikke,artykul.html?material_id
    =4e5fd0549a22dd1469000000

    > I ostawianie na kulawego konia biegnącego na końcu stawki ma być tym
    > świetnym rozwiązaniem? Aha.

    Student, muzyk, technik turystyki (?!?) i etnolog, ludzie którym mogłbym
    bez mrugnięcia okiem powierzyć kierowanie państwem.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net