-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipa
rtners.pl!not-for-mail
From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Złomowisko europy?
Date: Wed, 28 Sep 2011 22:38:07 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 90
Message-ID: <6...@4...com>
References: <j5s8qq$8jf$2@inews.gazeta.pl> <j5u8bd$4s3$2@news.onet.pl>
<j5uep5$nbn$1@news.onet.pl> <j5ufv7$r42$1@news.onet.pl>
<j5ulq9$k2$1@inews.gazeta.pl>
<u...@4...com>
<j5v1ca$9o2$1@inews.gazeta.pl>
<b...@4...com>
<j5vfpf$5j4$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.153.148.87
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1317242285 63290 217.153.148.87 (28 Sep 2011 20:38:05
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 28 Sep 2011 20:38:05 GMT
X-Newsreader: Forte Agent 3.3/32.846
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2402405
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 28 Sep 2011 17:50:54 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
wrote:
>W dniu 2011-09-28 14:36, Jarek Andrzejewski pisze:
>> On Wed, 28 Sep 2011 13:45:12 +0200, Artur Maśląg<f...@p...com>
>> wrote:
>>
>>> PKS, PKP i okazało się, że ludzie by się dostać do pracy itd. musieli
>>> kupić samochody (jak najtańsze) ponieważ prywatni przedsiębiorcy
>>> uruchomili przewozy tylko tam, gdzie im się to opłacało.
>>
>> ... czyli tam, gdzie była taka potrzeba.
>
>Nieprawda. Tam, gdzie im się opłacało. To zasadnicza różnica.
gdyby była potrzeba, to by się opłacało. Widocznie nie ma tylu
chętnych, by za to zapłacić. Ja tak rozumiem potrzebę, ale rozumiem
Cię i nie zamierzam się upierać przy tym, abyśmy doszli do tego samego
poglądu na "potrzebę" i "opłacalność".
>> Ja nie widzę potrzeby uruchamiania gęstej komunikacji do każdego
>> miejsca w Polsce, skoro to się nie opłaca.
>
>Nie pisałem o gęstej, a co do opłacalności to zdaje się myślisz
>tylko o opłacalności przewozów z punktu widzenia przewoźnika
>opłacanego tylko przez pasażerów.
a z jakiej innej mam patrzeć? Jeśli pasażerowie nie są gotowi zapłacić
za usługi przewoźnika więcej, niż go owe usługi kosztują, to oznacza,
że nie jest to opłacalne. Gdyby było - z pewnością ktoś by zaoferował
swoje usługi.
>> Ignorowanie rachunku ekonomicznego powoduje marnotrawienie pieniędzy.
>
>Nigdzie nie pisałem o ignorowaniu rachunku ekonomicznego, za to
>ignorowanie potrzeb społecznych oraz ich kosztów jest zwyczajnie
>mało rozsądne na dłuższą metę. Dodatkowo uzupełnię, że kosztami
>procesu transformacji państwa nie można obciążać tylko części
>ludzi, którzy de facto nie są niczemu winni.
właśnie ich się obciąża: bodaj 95% PIT płaca podatnicy nie
przekraczający pierwszego progu, podatek VAT także jest typowo
konsumpcyjny, a więc obciąża tych, którzy większość swoich dochodów
wydają na konsumpcję (w sensie: na codzienne potrzeby).
>> Ja uważam, że to gorsze niż (często rzekome) zabieranie szans
>> komukolwiek.
>
>Znaczy co jest gorsze? Twoje wyimaginowane ignorowanie rachunku
>ekonomicznego? To co powiesz na stołeczny ZTM, w którego budżecie
tak.
>wpływy z biletów to grubo poniżej 40%, a jednak jeździ i stricte
>rzecz biorąc na siebie nie zarabia.
no i skutki widać: mamy www.zegardlugu.pl, rocznie ponad 1000 zł
samych odsetek. Przecież skądś te 60% musi się znaleźć...
>> Ty oczywiście możesz sądzić inaczej.
>
>Znaczy co inaczej?
że "ignorowanie rachunku ekonomicznego nie jest gorsze niż (często
rzekome) zabieranie szns komukolwiek".
>> http://coin.wne.uw.edu.pl/lhardt/BastiatCoWidac.pdf
>
>ROTFL - jakże się cieszę, że dałeś link do tego materiału :) Mam
>wrażenie, że przejrzałeś to dość pobieżnie i nie zauważasz wielu
>rzeczy, o czym w zasadzie tam była mowa.
a ja mam wrażenie, że nie dostrzegasz tego, co się dzieje wskutek np.
konieczności uzupełnienia brakujących 60% kosztów ZTM.
Na wolnym rynku to byłoby proste: jeśli ZTM sobie nie radzi z
przychodami z biletów, to albo podnosi ich cenę albo znajduje się kto
inny, kto potrafi robić to taniej i uruchamia kolejne linie autobusowe
czy tramwajowe (a nierentowny ZTM traci rynek).
A każdemu warszawianinowi zostanie parę stówek w kieszeni (koszt ZTM
to ok. 1,75 mld, a mieszkańców Warszawy jest ok. 1,7mln, więc 60%
podzielić przez liczbę mieszkańców daje te "parę stówek")
Podobnie jak nie radziły sobie PKSy i pojawili się prywatni
przewoźnicy.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.11 22:42 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 22:49 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 22:52 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 22:57 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:05 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:15 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:17 Artur Maśląg
- 28.09.11 23:17 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:20 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:21 DoQ
- 28.09.11 23:23 RoMan Mandziejewicz
- 28.09.11 23:24 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:25 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:26 RoMan Mandziejewicz
- 28.09.11 23:32 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=