-
Data: 2011-09-28 22:38:07
Temat: Re: Złomowisko europy?
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 28 Sep 2011 17:50:54 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
wrote:
>W dniu 2011-09-28 14:36, Jarek Andrzejewski pisze:
>> On Wed, 28 Sep 2011 13:45:12 +0200, Artur Maśląg<f...@p...com>
>> wrote:
>>
>>> PKS, PKP i okazało się, że ludzie by się dostać do pracy itd. musieli
>>> kupić samochody (jak najtańsze) ponieważ prywatni przedsiębiorcy
>>> uruchomili przewozy tylko tam, gdzie im się to opłacało.
>>
>> ... czyli tam, gdzie była taka potrzeba.
>
>Nieprawda. Tam, gdzie im się opłacało. To zasadnicza różnica.
gdyby była potrzeba, to by się opłacało. Widocznie nie ma tylu
chętnych, by za to zapłacić. Ja tak rozumiem potrzebę, ale rozumiem
Cię i nie zamierzam się upierać przy tym, abyśmy doszli do tego samego
poglądu na "potrzebę" i "opłacalność".
>> Ja nie widzę potrzeby uruchamiania gęstej komunikacji do każdego
>> miejsca w Polsce, skoro to się nie opłaca.
>
>Nie pisałem o gęstej, a co do opłacalności to zdaje się myślisz
>tylko o opłacalności przewozów z punktu widzenia przewoźnika
>opłacanego tylko przez pasażerów.
a z jakiej innej mam patrzeć? Jeśli pasażerowie nie są gotowi zapłacić
za usługi przewoźnika więcej, niż go owe usługi kosztują, to oznacza,
że nie jest to opłacalne. Gdyby było - z pewnością ktoś by zaoferował
swoje usługi.
>> Ignorowanie rachunku ekonomicznego powoduje marnotrawienie pieniędzy.
>
>Nigdzie nie pisałem o ignorowaniu rachunku ekonomicznego, za to
>ignorowanie potrzeb społecznych oraz ich kosztów jest zwyczajnie
>mało rozsądne na dłuższą metę. Dodatkowo uzupełnię, że kosztami
>procesu transformacji państwa nie można obciążać tylko części
>ludzi, którzy de facto nie są niczemu winni.
właśnie ich się obciąża: bodaj 95% PIT płaca podatnicy nie
przekraczający pierwszego progu, podatek VAT także jest typowo
konsumpcyjny, a więc obciąża tych, którzy większość swoich dochodów
wydają na konsumpcję (w sensie: na codzienne potrzeby).
>> Ja uważam, że to gorsze niż (często rzekome) zabieranie szans
>> komukolwiek.
>
>Znaczy co jest gorsze? Twoje wyimaginowane ignorowanie rachunku
>ekonomicznego? To co powiesz na stołeczny ZTM, w którego budżecie
tak.
>wpływy z biletów to grubo poniżej 40%, a jednak jeździ i stricte
>rzecz biorąc na siebie nie zarabia.
no i skutki widać: mamy www.zegardlugu.pl, rocznie ponad 1000 zł
samych odsetek. Przecież skądś te 60% musi się znaleźć...
>> Ty oczywiście możesz sądzić inaczej.
>
>Znaczy co inaczej?
że "ignorowanie rachunku ekonomicznego nie jest gorsze niż (często
rzekome) zabieranie szns komukolwiek".
>> http://coin.wne.uw.edu.pl/lhardt/BastiatCoWidac.pdf
>
>ROTFL - jakże się cieszę, że dałeś link do tego materiału :) Mam
>wrażenie, że przejrzałeś to dość pobieżnie i nie zauważasz wielu
>rzeczy, o czym w zasadzie tam była mowa.
a ja mam wrażenie, że nie dostrzegasz tego, co się dzieje wskutek np.
konieczności uzupełnienia brakujących 60% kosztów ZTM.
Na wolnym rynku to byłoby proste: jeśli ZTM sobie nie radzi z
przychodami z biletów, to albo podnosi ich cenę albo znajduje się kto
inny, kto potrafi robić to taniej i uruchamia kolejne linie autobusowe
czy tramwajowe (a nierentowny ZTM traci rynek).
A każdemu warszawianinowi zostanie parę stówek w kieszeni (koszt ZTM
to ok. 1,75 mld, a mieszkańców Warszawy jest ok. 1,7mln, więc 60%
podzielić przez liczbę mieszkańców daje te "parę stówek")
Podobnie jak nie radziły sobie PKSy i pojawili się prywatni
przewoźnicy.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.11 22:42 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 22:49 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 22:52 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 22:57 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:05 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:15 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:17 Artur Maśląg
- 28.09.11 23:17 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:20 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:21 DoQ
- 28.09.11 23:23 RoMan Mandziejewicz
- 28.09.11 23:24 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:25 Jarek Andrzejewski
- 28.09.11 23:26 RoMan Mandziejewicz
- 28.09.11 23:32 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=