  • 21. Data: 2010-08-25 10:42:44
    Temat: Re: Zlecenie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 12:14:59 +0200, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    >konieczko <t...@o...pl> nabazgrał:
    >
    >Moze zakładają, że system dotacji unijnych przetrwa dłużej niż satelity
    >GPS;-)

    No wiesz - Unia bedzie musiala kiedys wypromowac Galileo :-)

    J.

  • 22. Data: 2010-08-25 18:25:13
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010, konieczko wrote:

    | Moze i wiedza czego chca ale niewiedza jakich narzedzi
    | najlepiej do tego uzyc.

    Zauwaz jak jest sformulowane zlecenie:

    -=-=-=-=-=-
    "1.2 część elektroniczna odpowiedzialna za nadawanie
    i odbieranie sygnałów w paśmie wifi 2, ..."

    "3.3 określanie położenia w przestrzeni na podstawie
    odbieranych sygnałów z pasma wifi ..."
    -=-=-=-=-=-

    Nie ma tu mowy o standardzie WiFi, tylko o "paśmie wifi 2",
    czyli prawdopodobnie 2.4 GHz.

    Pasmo to jest totalnie zasmiecone (mikrofalki, ..., Bluetooth):
    http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_interfe
    rence_at_2.4_GHz
    ale daje duze mozliwosci projektowe.

    W Zapytaniu ofertowym - Puławy, dnia 10 czerwca 2010 r.,
    tez nie wspomina sie o standardzi WiFi:

    -=-=-=-
    1.Opracowanie technologii lokalizacji o krótkim zasięgu oraz urządzenia
    obsługiwanego przez tą technologię.

    Prowadzone prace badawcze powinny obejmować:
    - część główną urządzenia (działania związane z zaprojektowaniem go
    fizycznie + funkcja nadawania i odbierania pakietów),
    - Interface użytkownika,
    - Dodatkowe oprogramowanie wewnętrzne (związane z interpretacją
    odbieranych-nadawanych danych),
    - Produkcję i testowanie prototypu, w tym testy zgodności z systemami
    jakości i bezpieczeństwa.
    -=-=-=-

    Pzdr.J.P.

  • 23. Data: 2010-08-25 19:40:23
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-25 20:25, Jerzy Pastusiak pisze:

> [...]
    > odbieranych-nadawanych danych),
    > - Produkcję i testowanie prototypu, w tym testy zgodności z systemami

    Fantasci jak dla mnie, samo napisanie drivera ktory bylby w stanie
    mierzyc odleglosc od obiektow to kosmiczna cena juz na etapie licencji
    bo te ktore sa dostepne opensource to nadaja sie tylko do przesylu danych.

  • 24. Data: 2010-08-25 19:45:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 21:40:23 +0200, konieczko wrote:
    >Fantasci jak dla mnie, samo napisanie drivera ktory bylby w stanie
    >mierzyc odleglosc od obiektow to kosmiczna cena juz na etapie licencji
    >bo te ktore sa dostepne opensource to nadaja sie tylko do przesylu danych.

    No wiesz - oni nie musza tego wiedziec. Oglosili przetarg i sie
    dowiedza ile to moze kosztowac.

    A jesli sa ludzie ktorzy takie drivery pisali ... no to tylko kwestia
    dogadania sie, choc stanowiska moga byc mocno rozbiezne :-)

    Niestety - tu w kraju ciezko o fachowca od takich rzeczy. Uciekl nam
    swiat.

    J.

  • 25. Data: 2010-08-25 19:47:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 25.08.2010 21:40, konieczko pisze:

    > Fantasci jak dla mnie, samo napisanie drivera ktory bylby w stanie
    > mierzyc odleglosc od obiektow to kosmiczna cena juz na etapie licencji
    > bo te ktore sa dostepne opensource to nadaja sie tylko do przesylu danych.

    Jakiego drivera? Robisz urządzenie nadawczo-odbiorcze na 2.4GHz i tyle.
    A takiemu wystarczy, że będzie synchronizowało zegar (albo pobierało
    czas z GPS ;) ) i mierzyło opóźnienie w odpowiedzi na ping.

    Michoo

  • 26. Data: 2010-08-25 21:33:41
    Od: "andrzej.adam" <a...@g...com>

    Witam,
    Jestem bardzo zainteresowany współpracą nad tym urządzeniem. Mam
    jednak problemy z wysłaniem maila gdyż moja wiadomość wraca (być może
    jest to problem chwilowy). Jeżeli oferta jest nadal aktualna bardzo
    proszę o kontakt drogą mailową (a...@g...com). Rozumiem że
    ze względu na to iż projekt jest dopiero we wstępnej fazie realizacji
    niemożliwe było podanie pełnego opisu urządzenia i przede wszystkim
    celu w jakim ma być wykorzystywane. Myślę jednak że będziemy mogli
    nawiązać owocną współpracę gdyż mamy jako firma doświadczenie w
    podobnych projektach. Dlatego też jeszcze raz proszę o kontakt pod
    adres a...@g...com

    Andrzej W.

    P.S.
    Drodzy koledzy po fachu wypowiadający się w tym wątku (szczególnie
    zwracam się tu do kolegi konieczko), czytając z jakim zaangażowaniem i
    chęcią pokazania swojego profesjonalizmu piszecie tutaj, zastanawiamy
    się wspólnie z kolegami dlaczego swój cenny czas spędzacie przed
    komputerem zamiast zarabiać na swojej fachowości pieniądze? ;)

  • 27. Data: 2010-08-26 01:03:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:

> [...]
    > odbieranych sygnałów z pasma wifi ..."
    > -=-=-=-=-=-
    >
    > Nie ma tu mowy o standardzie WiFi, tylko o "paśmie wifi 2",

    Co już na starcie dyskwalifikuje ich do imentu - nie ma czegoś takiego
    jak "pasmo WiFi", to jest pasmo ISM 2.4 GHz - ze wszelakimi
    konsekwencjami pasma ISM (czyli krótko mówiąc radiowa kloaka...). Oni
    nawet nie wiedzą w jaki środowisku EM chcą swoje pomysły realizować, że
    o wielotorowości przebiegu sygnału radiowego nie wspomnę. Niech określą
    środowisko w jakim to ma działać to można w ogóle rozmowę zaczynać - bo
    obecnie nie ma o czym gadać, w bloku z wielkiej płyty tego nie zrealizujesz.

    --
    Darek

  • 28. Data: 2010-08-26 01:05:39
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    > wiesz , ja bym nie bagatelizowal , referencje dr inz. ma
    > dobre
    >
    > zobacz dalej:
    >
    > http://gleba.iung.pulawy.pl/index.php?pokaz=main
    > http://gleba.iung.pulawy.pl/index.php?pokaz=inne
    > http://gleba.iung.pulawy.pl/index.php?pokaz=dzialaln
    osc

    > {pomiary GPS (dokładność do 5cm)}

    I co z tego wynika? Że osiągnął kwalifikacje technika geodety? Że
    wiedział w którym sklepie sprzęt kupić i instrukcję obsługi przeczytał?
    Po tuzinie takich speców na gminę znajdziesz.

    --
    Darek

  • 29. Data: 2010-08-26 07:23:11
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-25 23:33, andrzej.adam pisze:
> [...]
    > się wspólnie z kolegami dlaczego swój cenny czas spędzacie przed
    > komputerem zamiast zarabiać na swojej fachowości pieniądze? ;)

    Alez kolega szanowny ja na niepowazne oferty nie odpowiadam a na liscie
    wykonanych projektow mam 3 urzadzenia z IF WiFi i niestety wiem cos na
    ten temat.

  • 30. Data: 2010-08-26 09:30:45
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 8/25/2010 11:33 PM, andrzej.adam wrote:

> [...]
    > się wspólnie z kolegami dlaczego swój cenny czas spędzacie przed
    > komputerem zamiast zarabiać na swojej fachowości pieniądze? ;)

    Choćby po to, żeby wskazać zamawiającemu, że przynajmniej od strony
    oprogamowania (bo na tym się znam) jest to częściowo niemożliwe do
    realizacji. Ewentualnym realizatorom też.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh