  • 61. Data: 2018-09-12 12:40:25
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Jeśli normalne użytkowanie samochodu (krótkie odcinki) powoduje
    > zapychanie filtra to znaczy że jest on źle zaprojektowany i konsekwencje
    > powinien z całą mocą ;-) ponieść producent
    > Takie wymierne żeby na przyszłość lepiej projektował proekologiczne
    > urządzenia ;-)
    > ja przywaliłbym odstraszającym wyrokiem zamiast karać zwykłych
    > Kowalskich co usiłują normalnie żyć :-)

    Spoko, tylko żeby do tego doprowadzić musisz być prawnikiem i to
    niezłym. Samemu nie będąc stracisz dużo czasu i pieniędzy bez możliwości
    zrekompensowania tego na koniec.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 62. Data: 2018-09-12 13:03:48
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 12 Sep 2018 12:38:32 +0200, Irek.N. wrote:

    > W trakcie.

    A to tak jak u mnie w Ładzie, wydech. Już drugi rok będzie jak bez
    jeżdżę, od kiedy w drodze do miasto mi odpadł.

    Mateusz

  • 63. Data: 2018-09-12 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

> [...]
    > konsekwencje powinien z całą mocą ;-) ponieść producent
    > Takie wymierne żeby na przyszłość lepiej projektował proekologiczne

    To raz.
    Dwa - jeżeli wyłączanie podczas wypalania jest niewskazane to powinno byc
    to wyraźnie zapisane na tablicy.
    W moim ducato nie ma żadnego wskazania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 64. Data: 2018-09-12 14:17:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Sep 2018 08:47:14 +0200, z

    > Jeśli normalne użytkowanie samochodu (krótkie odcinki)

    Ty jesteś z tych co diesla kupuje na krótkie odcinki?

    > powoduje zapychanie filtra to znaczy że jest on źle zaprojektowany i
    > konsekwencje powinien z całą mocą ;-) ponieść producent

    Nie powoduje, ostatnie 3 lata (z 10) jeźdizłem odcinki 2-3km dwa razy
    dziennie, od czasu do czasu dłuższe typu 10-15km i nic mi się nie zapychało
    (w ogóle przez 10 lat nie miałem problemu z DPFem). Większość ludzi nie ma
    z DPFem żadnych problemów, nawet nie wie co to jest i jak działa, dowiaduje
    się dopiero jak skrajnie zaniedba auto. Ale to już tylko i wyłącznie ich
    problem.

    > Takie wymierne żeby na przyszłość lepiej projektował proekologiczne
    > urządzenia ;-)
    > ja przywaliłbym odstraszającym wyrokiem zamiast karać zwykłych
    > Kowalskich co usiłują normalnie żyć :-)

    Ojacy strasznie biedni kowalscy, nie chce się im dbać o auto, bo po co
    wydawać bez sensu pieniądze na jego utrzymanie. Jak im koło odpadnie albo
    auto przestanie hamować, padnie turbina albo korba wyjdzie bokiem, bo
    zaniedbali, to pewnie też powinna być wina producenta. Wszyscy winni tylko
    nie kowalski.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 65. Data: 2018-09-12 14:35:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    12 Sep 2018 11:59:54 GMT, Budzik

    > To raz.
    > Dwa - jeżeli wyłączanie podczas wypalania jest niewskazane to powinno byc
    > to wyraźnie zapisane na tablicy.

    Znowu powielasz jakieś bzdury. Pokaż mi zapis z instrukcji, żę przerywanie
    jest niewskazane. Nigdy (no, poza rokiem w którym rozkminiałem do cna ten
    "system") się nie oglądałem na to czy auto mi wypala DPF czy nie wypala. Ot
    po prostu, potem startowało z miejsca w którym skończyło ostatnio i
    kontynuowało proces. I przez ostatnie 3 lata nawet odcinki w interwałach po
    2-4km mi filtra nie zapychały.

    > W moim ducato nie ma żadnego wskazania.

    W żadnym samochodzie tego nie ma, podobnie jak nie ma kontrolki
    informującej o kręcących się (poprawnie) kołach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2018-09-12 21:58:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-09-12 o 13:59, Budzik pisze:
    > Dwa - jeżeli wyłączanie podczas wypalania jest niewskazane to powinno byc
    > to wyraźnie zapisane na tablicy.
    > W moim ducato nie ma żadnego wskazania.

    Kolejny WYROK! :-)

  • 67. Data: 2018-09-12 22:07:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-09-12 o 14:17, Myjk pisze:
    > Ty jesteś z tych co diesla kupuje na krótkie odcinki?

    A to jest zabronione?

    Akurat moje przebiegi to 50/50 miasto trasa.
    Są okresy kiedy miasta jest więcej. I co? Moja wina że samochód jest źle
    zaprojektowany?

    Spoko na razie mam auto bez DPFA ale się przymierzam :-)

> [...]
    > się dopiero jak skrajnie zaniedba auto. Ale to już tylko i wyłącznie ich

    Bez powodu czy z głupoty ludzie tego badziewia nie wycinają a pismaki i
    ministry nie robią afery :-)

    Jak chcą coś pożytecznego zrobić z głową to niech badają spaliny znaczy
    stan techniczny a nie patrzą czy wyciął czy nie wyciął bo to tylko
    bolszewickie unijne podejście w temacie usprawiedliwianie pobierania
    pensji za nic nie robienie :-)

> [...]
    > auto przestanie hamować, padnie turbina albo korba wyjdzie bokiem, bo
    > zaniedbali, to pewnie też powinna być wina producenta. Wszyscy winni tylko

    Myślę że prezentujesz jednostronny pogląd. Tymczasem obie strony święte
    nie są. Jak mamy karać jednych to i drugich.

  • 68. Data: 2018-09-12 22:09:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-09-12 o 12:40, Irek.N. pisze:

    > Spoko, tylko żeby do tego doprowadzić musisz być prawnikiem i to
    > niezłym. Samemu nie będąc stracisz dużo czasu i pieniędzy bez możliwości
    > zrekompensowania tego na koniec.

    Pacz pan... Znowu dochodzimy do wniosku że prawo jest do dupy a
    sprzedajne szuje prawnicze jeszcze gorsze.
    Psipadek? ;-)

  • 69. Data: 2018-09-12 23:29:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-12 o 08:25, Irek.N. pisze:

    > Poza samochodem, ale jak zrozumiałem bez rozcinania puszki.
    > Kłopot w tym, że wymontowanie układu wydechowego przerosło technicznie
    > możliwości mechanika, więc jeszcze się nie "spłukało".

    Bez rozcinania puszki, ale czasem trzeba ciąć rurę ponoć. Jak wypalanie
    słabo działa w danym modelu auta lub filtr jest zaniedbany, to taki
    rodzaj płukania jest jedynym, który może DPF uratować. Więc jeśli masz
    taki problem, to warto poszukać mechanika, który zdemontuje DPF.

    Puszki nie ma sensu rozcinać bo hermetyczność straciłaby. Robi się ten
    zabieg przy usuwaniu DPF. Puszkę tną od góry by nie było widocznych
    "blizn" zdradzających zabieg.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 70. Data: 2018-09-13 08:22:18
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Pacz pan... Znowu dochodzimy do wniosku że prawo jest do dupy a
    > sprzedajne szuje prawnicze jeszcze gorsze.
    > Psipadek? ;-)

    Nic takiego nie napisałem, nadinterpretujesz raczej. ;)

    Miłego.
    Irek.N.