-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Złe DPFy znowu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <1...@m...org>
<e...@g...com>
<j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
<1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
<pmuhi7$bdu$1@node1.news.atman.pl>
Date: Wed, 12 Sep 2018 01:58:47 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 64
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.53.107
X-Trace: 1536710329 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 623 89.64.53.107:31601
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639528
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 7 Sep 2018 20:55:00 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-09-05 o 23:10, Tomasz Pyra pisze:
>
>>
>> Z DPF jest tak że jest to element eksploatacyjny, który zgodnie z podanymi
>> przez producenta parametrami należy wymieniać na nowy co około 200kkm (u
>
> Tak na marginesie - była już o tym dyskusja. 200kkm to całkiem spora ilość.
>
> Są i tacy, którzy deklarują zaledwie 80kkm.
> https://autokult.pl/2498,co-skraca-zywotnosc-filtra-
czastek-stalych
>
> To co napisali w artykule usłyszałem przy okazji pogawędki w firmie
> zajmującej się m.in. ich wycinaniem. Ponoć zdarzają się przypadki
> zatkanych DPFów przy 60kkm. Gwarant się wypina na naprawę bo to element
> zużywający się jak np. żarówka. Nowy kosztuje np. 7k zł więc ludzie
> wycinają nawet w prawie nowych samochodach, gdzie wszystko sprawne.
Dość ciekawe, bo chyba DPF-y w różnych samochodach dość podobne.
Więc brzmi to jednak na niewydolność systemu związaną z generowaniem takiej
ilości sadzy której nie daje się przepalić w DPF (ewentualnie jakieś
skrajnie niekorzystne warunki eksploatacji - np. krótkie trasy czy gaszenie
samochodu w trakcie wypalania DPF).
Co do tych gwarancji w motoryzacji, to ja też nie do końca rozumiem o co
tam chodzi.
Ponoć żaden z producentów samochodów nie dopuszcza możliwości czyszczenia
DPF, ani nie wykonuje czegoś takiego.
Co ciekawe - zdarzają się wymiany DPF na nowy, jednak ponoć nikt oficjalnie
ich nie czyści, bo taka procedura "nie istnieje".
>> Co prawda okazuje się że nie trzeba go wymieniać, a wystarczy odpowiednią
>> procedurą wypłukać (parę stów to kosztuje), jednak okres pomiędzy serwisami
>> jest mniej-więcej taki jak producent zakładał i mniejszy nie będzie.
>> A DPF po płukaniu praktycznie działa jak nowy.
>
> Tu też korekta. Jeśli mówimy o paru stówach to zapewne chodzi Ci o
> płukanie DPFa bez jego demontażu.
Mam na myśli płukanie zdemontowanego DPF w maszynie która przez niego leje
jakieś czyściwo w jedną i drugą stronę, a na koniec (i na początek też)
najczęściej jeszcze przedmuchuje sprężonym powietrzem w celu zmierzenia
oporów i oceny stanu.
Z tego co wiem płukanie usuwa wszystko do czysta, natomiast używanie filtra
w stanie zatkania jednak może go uszkodzić mechanicznie i tego już płukanie
nie odwróci - część kanałów może pozostać wtedy trwale zatkana.
>> Więc jak ktoś poczuł konieczność wycięcia DPF, to siłą rzeczy oznacza że ma
>> uszkodzony silnik, bo w sprawnym wystarczy DPF wyczyścić i wystarczy na
>> drugie tyle przebiegu.
>
> Też z opinii warsztatu od DPFów: ludzie nierzadko nie wiedzą, że można
> to chemicznie czyścić. Przyjeżdżają z ASO spoceni po ujrzeniu cennika i
> każą ciąć.
Z tego co ja słyszałem, to wiedza o możliwości czyszczenia jest powszechna,
jednak ma kiepskie opinie.
A tak jest dlatego że problemem nie jest filtr sam w sobie, a zły stan
techniczny silnika który pluje olejem, dymi i zapcha w tym stanie każdy
filtr cząstek stałych bardzo szybko.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.18 08:25 Irek.N.
- 12.09.18 08:39 Irek.N.
- 12.09.18 08:41 Myjk
- 12.09.18 08:47 z
- 12.09.18 09:26 Mateusz Viste
- 12.09.18 12:38 Irek.N.
- 12.09.18 12:40 Irek.N.
- 12.09.18 13:03 Mateusz Viste
- 12.09.18 13:59 Budzik
- 12.09.18 14:17 Myjk
- 12.09.18 14:35 Myjk
- 12.09.18 21:58 z
- 12.09.18 22:07 z
- 12.09.18 22:09 z
- 12.09.18 23:29 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=