eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłe DPFy znowuRe: Złe DPFy znowu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Złe DPFy znowu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1...@m...org>
    <e...@g...com>
    <j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
    <1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
    <pmuhi7$bdu$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Wed, 12 Sep 2018 01:58:47 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 64
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.53.107
    X-Trace: 1536710329 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 623 89.64.53.107:31601
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639528
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 7 Sep 2018 20:55:00 +0200, Marek S napisał(a):

    > W dniu 2018-09-05 o 23:10, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>
    >> Z DPF jest tak że jest to element eksploatacyjny, który zgodnie z podanymi
    >> przez producenta parametrami należy wymieniać na nowy co około 200kkm (u
    >
    > Tak na marginesie - była już o tym dyskusja. 200kkm to całkiem spora ilość.
    >
    > Są i tacy, którzy deklarują zaledwie 80kkm.
    > https://autokult.pl/2498,co-skraca-zywotnosc-filtra-
    czastek-stalych
    >
    > To co napisali w artykule usłyszałem przy okazji pogawędki w firmie
    > zajmującej się m.in. ich wycinaniem. Ponoć zdarzają się przypadki
    > zatkanych DPFów przy 60kkm. Gwarant się wypina na naprawę bo to element
    > zużywający się jak np. żarówka. Nowy kosztuje np. 7k zł więc ludzie
    > wycinają nawet w prawie nowych samochodach, gdzie wszystko sprawne.

    Dość ciekawe, bo chyba DPF-y w różnych samochodach dość podobne.
    Więc brzmi to jednak na niewydolność systemu związaną z generowaniem takiej
    ilości sadzy której nie daje się przepalić w DPF (ewentualnie jakieś
    skrajnie niekorzystne warunki eksploatacji - np. krótkie trasy czy gaszenie
    samochodu w trakcie wypalania DPF).

    Co do tych gwarancji w motoryzacji, to ja też nie do końca rozumiem o co
    tam chodzi.
    Ponoć żaden z producentów samochodów nie dopuszcza możliwości czyszczenia
    DPF, ani nie wykonuje czegoś takiego.
    Co ciekawe - zdarzają się wymiany DPF na nowy, jednak ponoć nikt oficjalnie
    ich nie czyści, bo taka procedura "nie istnieje".


    >> Co prawda okazuje się że nie trzeba go wymieniać, a wystarczy odpowiednią
    >> procedurą wypłukać (parę stów to kosztuje), jednak okres pomiędzy serwisami
    >> jest mniej-więcej taki jak producent zakładał i mniejszy nie będzie.
    >> A DPF po płukaniu praktycznie działa jak nowy.
    >
    > Tu też korekta. Jeśli mówimy o paru stówach to zapewne chodzi Ci o
    > płukanie DPFa bez jego demontażu.

    Mam na myśli płukanie zdemontowanego DPF w maszynie która przez niego leje
    jakieś czyściwo w jedną i drugą stronę, a na koniec (i na początek też)
    najczęściej jeszcze przedmuchuje sprężonym powietrzem w celu zmierzenia
    oporów i oceny stanu.

    Z tego co wiem płukanie usuwa wszystko do czysta, natomiast używanie filtra
    w stanie zatkania jednak może go uszkodzić mechanicznie i tego już płukanie
    nie odwróci - część kanałów może pozostać wtedy trwale zatkana.


    >> Więc jak ktoś poczuł konieczność wycięcia DPF, to siłą rzeczy oznacza że ma
    >> uszkodzony silnik, bo w sprawnym wystarczy DPF wyczyścić i wystarczy na
    >> drugie tyle przebiegu.
    >
    > Też z opinii warsztatu od DPFów: ludzie nierzadko nie wiedzą, że można
    > to chemicznie czyścić. Przyjeżdżają z ASO spoceni po ujrzeniu cennika i
    > każą ciąć.

    Z tego co ja słyszałem, to wiedza o możliwości czyszczenia jest powszechna,
    jednak ma kiepskie opinie.
    A tak jest dlatego że problemem nie jest filtr sam w sobie, a zły stan
    techniczny silnika który pluje olejem, dymi i zapcha w tym stanie każdy
    filtr cząstek stałych bardzo szybko.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: