  • 151. Data: 2011-07-18 15:21:41
    Temat: Re: Zjeżdżanie na pobocze.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tengu" <t...@g...wytnij.to.pl> napisał w wiadomości
    news:j019lc$esb$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeżeli ten jadący z naprzeciwka jedzie twoim pasem ("bo przecież mi
    > zjedzie"), a pobocze jest zajęte to możesz tylko hamować

    Długie mają JEMU pomóc zmienić swoją decyzję co do swojej jazdy na czołówkę.
    Zresztą z doświadczenia - ogromna większość przypadków które widziałem, a w
    których ktoś z przeciwka panikował podczas mojego wyprzedzania, dotyczyła
    przypadków w których nie zachodził nawet cień obawy, że wyprzedzanie będzie
    zakończone niebezpiecznie.
    A zdarzało się że ktoś miał pretensje o wyprzedzanie, mimo że gdy zaczął
    migać długimi, to już od kilku sekund byłem z powrotem na swoim pasie.

    Po prostu niektórzy nie widząc kilometra pustej prostej przed sobą czują się
    niepewnie, więc im tego typu pomysłu do łba wpadają.

  • 152. Data: 2011-07-18 15:24:16
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2011-07-18 15:09, jarek d. pisze:

    > Kolego, poszukaj sobie imbecyli wśród swojej rodziny. I czytaj ze
    > zrozumienim.
    > Gdzie pisałem, że pochwalam jazdę przy środkowej linii?
    > Dotarło, czy mam rysować?

    Jak ktoś pisze o zjechaniu do prawego skraju jezdni (nie o jechaniu
    poboczem tylko o zjechaniu do linii pobocza, lub lekkim jej
    przekroczeniu jeśli są warunki) to go atakujesz i wypisujesz bzdury i
    bluzgi. Znaczy jak ktoś wali środkiem to znaczy, że trzyma sobie 2x
    miejsce na manewr awaryjny? Dobrze wiesz, że nie chodzi o czołówkę z
    TIRem, ani o wyprzedzanie na trzeciego. Tego imbecyla to jednak
    podtrzymuje ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 153. Data: 2011-07-18 15:27:25
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-07-18 14:04, Artur(m) pisze:

    > Dlatego cudzysłów? Bo, ponieważ, iż, skręcenie kierownicą,
    > aby sprawdzić czy ktoś z naprzeciwka nie nadjeżdża,
    > nie jest wychylaniem się a "wychylaniem się"
    > Jak nie rozumiesz jakiegoś słowa to zajrzyj do słownika
    > to jest grupa samochodowa.

    Ja akurat miałem na myśli przystawianie lewego ucha do bocznej
    szyby. Po za tym dalej nie wiem dlaczego ja miałbym z tym
    jakiś problem?

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 154. Data: 2011-07-18 15:30:10
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

> [...]
    > miejsce na manewr awaryjny? Dobrze wiesz, że nie chodzi o czołówkę z
    > TIRem, ani o wyprzedzanie na trzeciego. Tego imbecyla to jednak

    Może w Twoim towarzystwie mówienie do kogoś per imbecyl i puszczanie
    oczka jest normalne. W moim nie. Nara

    jarek d.

  • 155. Data: 2011-07-18 15:37:28
    Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>

    W dniu 2011-07-18 15:17, Cavallino pisze:

    > W większość są stare, wąskie i bez poboczy.
    > Szerokie to rzadkość, a praktycznie tylko na nich występują sensowne
    > pobocza.
    > Szerokie i NOWE (a więc te które mają wąskie pasy pomimo dużej
    > szerokości drogi) - to już w ogóle jakieś promile są.

    Ale ja piszę o tych z poboczem.

    > Nie - po prostu mówię TYLKO o tym, o czym jest wątek, czyli o tych
    > niewielu odcinkach dróg, na których w ogóle jest ew. sens zjeżdżania na
    > pobocze.

    Po kolei:
    - ktoś napisał, że zjeżdżanie na pobocze (jeżeli akurat droga takie ma)
    jest złe
    - ty napisałeś, że nie trzeba zjeżdżać bo samochody zmieszczą się w
    "marginesach" - kluczowe jest tu słowo, którego użyłeś: "zazwyczaj"
    - a ja twierdzę, że _zazwyczaj_ drogi z poboczem mają pasy ruchu nie
    szersze niż 3,5 metra - minięcie się 3 samochodów w bezpiecznej
    odległości jest możliwe tylko po zjechaniu na pobocze

    > Na zdecydowanej większości dróg nie ma ani zauważalnego pobocza, ani
    > sensu zjeżdżania na nie - o nich nie mówimy.

    Aleś się uparł - powtarzam: ja piszę o drogach z poboczem

    --
    Tengu

  • 156. Data: 2011-07-18 15:43:59
    Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>

    W dniu 2011-07-18 15:21, Cavallino pisze:
> [...]
    >
    > Po prostu niektórzy nie widząc kilometra pustej prostej przed sobą czują
    > się niepewnie, więc im tego typu pomysłu do łba wpadają.

    Ja pisałem o sytuacji "podbramkowej" gdzie chwila zawahania=BUM. Takie
    zdarzają mi się "pi razy drzwi" raz na 1000 wyjazdów.

    --
    Tengu

  • 157. Data: 2011-07-18 15:45:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tengu" <t...@g...wytnij.to.pl> napisał w wiadomości news:

    > Ale ja piszę o tych z poboczem.

    No ja też.
    I te z poboczem na które się natykam z reguły są stare, szerokie i
    mieszczące 3 samochody obok siebie na jezdni.

    > - a ja twierdzę, że _zazwyczaj_ drogi z poboczem mają pasy ruchu nie
    > szersze niż 3,5 metra - minięcie się 3 samochodów w bezpiecznej odległości
    > jest możliwe tylko po zjechaniu na pobocze

    A ja, że zazwyczaj (dwukierunkowe) drogi z poboczem mają więcej niż 3,5
    metra na każdym pasie.

    > Aleś się uparł - powtarzam: ja piszę o drogach z poboczem

    Ja również, tylko tłumaczę Ci, że to co wyczytałeś w wytycznych dla
    budowlańców dotyczy tego co oni może zrobią w przyszłości, a nie co zrobili
    kilkadziesiąt lat temu.

  • 158. Data: 2011-07-18 15:49:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ja pisałem o sytuacji "podbramkowej" gdzie chwila zawahania=BUM. Takie
    > zdarzają mi się "pi razy drzwi" raz na 1000 wyjazdów.

    A mnie chyba jeszcze nikt nie zmusił do hamowania i zjazdu na poboczę jadąc
    z przeciwka.
    Dziwne nie?

    Powody IMO są dwa - nie jeżdżę jak melepeta, więc jak jest kawałek prostej,
    a więc szansa na wyprzedzenie zawalidrogi, to sam wyprzedzam, więc raczej
    mało kto z przeciwka decyduje się na identyczny manewr w tym samym czasie,
    drugi - że jak mam pusty swój pas i nikogo do wyprzedzania, to sam trzymam
    się możliwie blisko pobocza, a czasem wręcz na nim, ułatwiając wyprzedzanie
    innym z przeciwka.

    A gdyby mi się to zdarzało raz na 1000 wyjazdów (rozmiem że mówisz o
    wyjeździe z domu), to pewnie raz na dwa lata musiałbym taki przypadek mieć -
    a tu nic.
    Może więc to jednak nie przypadek?

  • 159. Data: 2011-07-18 15:59:26
    Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>

    W dniu 2011-07-18 15:45, Cavallino pisze:

> [...]
    > mieszczące 3 samochody obok siebie na jezdni.

    > A ja, że zazwyczaj (dwukierunkowe) drogi z poboczem mają więcej niż 3,5

    Podaj numer drogi. Liczysz z poboczem czy bez?

    --
    Tengu

  • 160. Data: 2011-07-18 16:02:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Podaj numer drogi.

    DK 92,5,11

    >Liczysz z poboczem czy bez?

    Oczywiście że bez - pobocze nie jest częścią pasa ruchu.