eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Zimą samochód pali więcej, bo...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 86

  • 51. Data: 2011-01-07 10:50:39
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100, pm wrote:
    > > > > każdy pojazd ma jakieś optymalne warunki pracy i np. wychodzi
    > > > > że przy 90km/h spalamy najmniej.
    > > >
    > >> Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej
    > > >
    > > być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
    > > gdzieś tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika /
    > > przełożenia / oporów aerodynamicznych
    > > co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla
    > > samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
    > > a dla powiedzmy audi a6 130km/h.
    >
    > Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
    > autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
    > lusterka zaklei :-)

    U mnie optymalne jest około 65-70. Jak utrzymuję tę prędkość stale,
    przy pomocy tempomatu, na pustej drodze, spalam około 5,6-5,7 l/100km.
    Testowałem kiedyś z ciekawości, fakt że na odcinkach krótkich, około
    20-30 km (więcej nie miałem cierpliwości).

    Uprzedzając, żeby ktoś mi tu nie jechał "phi, tyle to ja mam średniej w
    moim tedjiku":
    5,6-5,7 l/100km dla V6 2,7l z automatem to naprawdę niezły wynik ;-)

    Poniżej i powyżej - spalanie zaczyna rosnąć, przy stałych 100 km/h
    około 8,5 l/100km, przy 140 - 12l-13l/100km (tu sporo zależy od
    kierunku wiatru).

    --
    Pozdro
    Massai


  • 52. Data: 2011-01-07 11:55:43
    Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra"<h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:4d264d13$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
    >> I między zimą a latem wcale nie są to małe różnice mocy - nawet w
    >> silnikach wolnossących.
    >
    > No dobra,jest jakiś przyrost mocy, ale przecież powietrze zasysa z komory
    > silnika

    Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z
    zewnątrz.


  • 53. Data: 2011-01-07 12:00:01
    Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:
    > Witam,
    >
    > to pisze:
    >
    >> Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile
    chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej
    odległości, a nie czasu.
    >
    > Przykład - trasa 10km:
    > lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
    > zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.
    >
    > Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być inne), a
    silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę pracował dłużej... :)
    Czepiasz się skrótów myślowych?

    Powód: miał mniejszą sprawność (obciążenie inne) a część stracił stojąc (w dłuższych
    w korkach).
    A więc związek spalania z czasem jazdy jest, ale pośredni i tylko w szczególnych
    warunkach
    akurat w tę stronę.
    W każdym razie reguła: jedzie dłużej => więcej pali - jest fałszywa (co łatwo
    pokazać).

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 54. Data: 2011-01-07 14:20:23
    Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

    > Za
    > temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
    > zasysanego powietrza termostat ( najczęsciej) umieszczony w filtrze
    > powietrza.

    ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.
    od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (bądź sam termometr)



  • 55. Data: 2011-01-07 18:45:43
    Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:4d26f12b$0$2436$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z
    > zewnątrz.

    Nie wszędzie. Znam co najmniej kilka samochodów, gdzie wlot powietrza jest
    za chłodnicą a do komory filtra powietrza prowadzi niezbyt dobrze izolowana
    termicznie rura. Nie mówiąc już o nieco archaicznych, ale wciąż używanych
    pojazdach z odśrodkowym filtrem powietrza w którym rura doprowadza powietrze
    z nad silnika (miałem tak np. w Kadecie E ze starym silnikiem 1,2).



  • 56. Data: 2011-01-07 21:17:17
    Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze:
    >> Za
    >> temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
    >> zasysanego powietrza termostat ( najczęsciej) umieszczony w filtrze
    >> powietrza.
    >
    > ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.

    Podobne rozwiązanie jest (było?) jeszcze z rzadka stosowane w paru
    innych samochodach.
    Po rozruchu, otwiera się klapa ciągnąca powietrze znad kolektora
    wydechowego który rozgrzewa się jako pierwszy.

    Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie
    szybsze jej podniesienie po rozruchu - żeby szybciej nagrzewał się
    silnik i żeby zmniejszyć skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym.
    W tych samochodach które widziałem nie było to sterowane temperaturą
    powietrza, a temperaturą silnika. Po tym jak silnik się rozgrzał, układ
    przełączał się na zasysanie zimnego powietrza.



    > od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (bądź sam termometr)

    Sam termometr to nie wystarczy.
    Potrzebny jest jeszcze czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i na
    tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.


  • 57. Data: 2011-01-07 21:36:56
    Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> Sam termometr to nie wystarczy.
    > Potrzebny jest jeszcze czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i na
    > tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.

    no tak tak.
    z tym że MAP i tak jest więc dokładamy tylko termometr.


  • 58. Data: 2011-01-07 22:54:15
    Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "pm" <x...@w...pl> wrote in message
    news:ig2nt5$6u9$1@news.net.icm.edu.pl...
    > ?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroźny dzień będzie
    >> palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakieś rozróżnienie -
    >> diesel / benzyna.
    >>
    > można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
    > zimno -większa masa
    > ciepło - mniejsza

    Czy mowa jest o odśnieżonej, suchej drodze czy opony muszą
    pokonywać nierówności śniegu, lodu, soli? Ślizgać się?


  • 59. Data: 2011-01-08 10:33:53
    Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał/a:
    > On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net> wrote:
    >
    >>> Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navarą to oczywiste. To klocki
    >>> na kołach - cieplejszą porą roku jeździsz szybciej, więc opór areodynamiczny
    >>> zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...
    >>
    >> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL
    >
    > Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...

    Mea culpa, tak więc 1:1 bo wymyślił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

    --
    ___________________________________________
    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net


  • 60. Data: 2011-01-08 10:39:16
    Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <k...@c...net> napisał w
    wiadomości news:slrniigbs1.rma.karmmnie@chloru.net...
    > Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    > napisał/a:
    >> On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net> wrote:
    >>
    >>>> Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navarą to oczywiste. To
    >>>> klocki
    >>>> na kołach - cieplejszą porą roku jeździsz szybciej, więc opór
    >>>> areodynamiczny
    >>>> zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...
    >>>
    >>> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL
    >>
    >> Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...
    >
    > Mea culpa, tak więc 1:1 bo wymyślił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

    Jaki?
    Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód?
    To dla Ciebie nowość?

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: