eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZimą samochód pali więcej, bo...Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 07 Jan 2011 21:17:17 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    References: <d...@w...googlegroups.com>
    <2...@n...onet.pl>
    <4d27131c$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4d27131c$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 27
    Message-ID: <4d2774ca$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.117.8.7
    X-Trace: 1294431434 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2436 195.117.8.7:22001
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2340620
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze:
    >> Za
    >> temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
    >> zasysanego powietrza termostat ( najczęsciej) umieszczony w filtrze
    >> powietrza.
    >
    > ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.

    Podobne rozwiązanie jest (było?) jeszcze z rzadka stosowane w paru
    innych samochodach.
    Po rozruchu, otwiera się klapa ciągnąca powietrze znad kolektora
    wydechowego który rozgrzewa się jako pierwszy.

    Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie
    szybsze jej podniesienie po rozruchu - żeby szybciej nagrzewał się
    silnik i żeby zmniejszyć skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym.
    W tych samochodach które widziałem nie było to sterowane temperaturą
    powietrza, a temperaturą silnika. Po tym jak silnik się rozgrzał, układ
    przełączał się na zasysanie zimnego powietrza.



    > od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (bądź sam termometr)

    Sam termometr to nie wystarczy.
    Potrzebny jest jeszcze czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i na
    tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: