-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 07 Jan 2011 21:17:17 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
References: <d...@w...googlegroups.com>
<2...@n...onet.pl>
<4d27131c$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4d27131c$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 27
Message-ID: <4d2774ca$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 195.117.8.7
X-Trace: 1294431434 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2436 195.117.8.7:22001
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2340620
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze:
>> Za
>> temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
>> zasysanego powietrza termostat ( najczęsciej) umieszczony w filtrze
>> powietrza.
>
> ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.
Podobne rozwiązanie jest (było?) jeszcze z rzadka stosowane w paru
innych samochodach.
Po rozruchu, otwiera się klapa ciągnąca powietrze znad kolektora
wydechowego który rozgrzewa się jako pierwszy.
Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie
szybsze jej podniesienie po rozruchu - żeby szybciej nagrzewał się
silnik i żeby zmniejszyć skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym.
W tych samochodach które widziałem nie było to sterowane temperaturą
powietrza, a temperaturą silnika. Po tym jak silnik się rozgrzał, układ
przełączał się na zasysanie zimnego powietrza.
> od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (bądź sam termometr)
Sam termometr to nie wystarczy.
Potrzebny jest jeszcze czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i na
tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.01.11 21:36 pm
- 08.01.11 10:33 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 08.01.11 10:39 Cavallino
- 08.01.11 11:06 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 08.01.11 11:24 Cavallino
- 08.01.11 12:35 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 08.01.11 12:58 Cavallino
- 08.01.11 13:40 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 08.01.11 15:17 Cavallino
- 08.01.11 18:02 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 08.01.11 18:08 Filip KK
- 08.01.11 20:53 Cavallino
- 07.01.11 10:50 Massai
- 08.01.11 18:43 J.F.
- 07.01.11 22:54 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=