  • 11. Data: 2011-01-05 23:25:14
    Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    news:4d24e92e$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin mic49

    > Dobrze się czujesz? ;)

    Jakiś sens w tym jest - ja zimą o wiele częściej stoję w korkach, dłużej
    ruszam a przy niskich prędkościach silnik wcale nie spala optymalnie paliwa.

  • 12. Data: 2011-01-05 23:26:26
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Zwróciłbym też uwagę na większe opory toczenia - nadkola czasem szczelnie
    zapychają się śniegiem/ lodem, co bezdyskusynie przedkłada się na wzrost
    zużycia paliwa.

  • 13. Data: 2011-01-05 23:37:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Rabbit McCroolick

    > Jaki? sens w tym jest - ja zim? o wiele cze?ciej stoje w korkach, d?u?ej
    > ruszam a przy niskich predko?ciach silnik wcale nie spala optymalnie
    > paliwa.

    Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To
    ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do
    przebytej odległości, a nie czasu.

  • 14. Data: 2011-01-05 23:48:58
    Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    to pisze:
    > begin Rabbit McCroolick

    > Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To
    > ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do
    > przebytej odległości, a nie czasu.

    no ja bym polemizował.
    1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100
    2 zimą grzeje auto (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10
    na 100.

    dłuższy czas powoduje ze inne parametry są dalekie od optymalnych i auto
    pali wiecej.

    ToMasz

  • 15. Data: 2011-01-06 00:01:21
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin ToMasz

    > no ja bym polemizował.
    > 1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimą grzeje auto
    > (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100.

    Kolejny...

    "Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli silnik dłużej
    chodzi."

    Gdzie tu masz coś o grzaniu auta?

  • 16. Data: 2011-01-06 00:23:16
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    to pisze:

    > Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To
    > ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do
    > przebytej odległości, a nie czasu.

    Przykład - trasa 10km:
    lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
    zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

    Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być
    inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę
    pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych?

    Pomijam, że w zimę 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 17. Data: 2011-01-06 01:05:22
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek"

    > moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zimą czy latem
    > spala tyle samo 1,2 l/h na postoju.
    > Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malejący od 2,4 l/h
    > do 1,1-1,2 l/h.

    moja laleczka również zaczyna od 1.2 l/h(zima) by zakończyć identycznie
    jak latem na 0,5-0,4 l/h (ciepły silnik) - latem startuje od 0,8-0,7l/h

  • 18. Data: 2011-01-06 02:47:42
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.

    Żeby usłyszeć urban legend?

  • 19. Data: 2011-01-06 04:30:53
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mic49 <m...@i...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Wiadomo - jest mr=F3z i znacznie wi=EAcej czasu silnik potrzebuje na
    > nagrzanie si=EA. Czy te=BF pr=EAdko=B6ci podr=F3=BFne - zim=B1 s=B1 mniejsz=
    > e, czyli
    > silnik d=B3u=BFej chodzi.
    >
    > Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro=BCny dzie=F1 b=EAdzi=
    > pali=B3 tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie=B6 rozr=F3=BFnieni=
    > e -
    > diesel / benzyna.
    >
    > Micha=B3

    A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :)

    i zimą też pobijam rekodry małego spalania.

    raz mi się udało na trasie gdzie zazwyczaj paliło 13..15l/100 dojść
    do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), był sam lód na drodze cały czas.

    latem mi pali jak po samych korkach jeżdżę 22l/100, a zima koło 19.
    średnio zimą pali koło 16l/100 jak się gdzies na narty wyskoczy czy coś.

    --
    odpowiadając na pytanie czy spali więcej, nie nie spali.

    a jak straszny mróz to mam wrażenie że kilka koni więcej jest ;)

    pozdrawiam.

  • 20. Data: 2011-01-06 08:50:34
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-01-05 22:30, pm pisze:

    > można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
    > zimno -większa masa
    > ciepło - mniejsza

    Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :)

    Pozdrawiam !