  • Data: 2011-01-07 02:14:12
    Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,

    > Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na

    > nagrzanie się. Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli

    > silnik dłużej chodzi.

    > Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroźny dzień będzie

    > palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakieś rozróżnienie -

    > diesel / benzyna.

    > Michał

    Jasne ze będzie palił więcej bo powietrze jest gęstsze. Odrzutowce dlatego palą
    mało bo latają tam gdzie powietrze jest rzadkie. Ponad wszelką wątpliwość
    udowodniono że niektórzy uczestnicy grupy stwierdzili wydłużanie się samochodu
    wskutek jego rozgrzewania o gęstsze powietrze. Im samochody palą bardzo mało. Bo
    poruszają sie w strefie ugrzanego powietrza. A silnik jak sie rozgrzeje to czy
    lato czy zima bęzdie palil tyle samo w pzreliczeniu na konia mechanicznego na
    godzinę Temperatura zewnętrzna po rozgrzaniu nie ma żadnego znaczenia. Za
    temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
    zasysanego powietrza termostat ( najczęsciej) umieszczony w filtrze powietrza.