eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZimą samochód pali więcej, bo...Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
  • Data: 2011-01-07 21:17:17
    Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze:
    >> Za
    >> temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
    >> zasysanego powietrza termostat ( najczęsciej) umieszczony w filtrze
    >> powietrza.
    >
    > ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.

    Podobne rozwiązanie jest (było?) jeszcze z rzadka stosowane w paru
    innych samochodach.
    Po rozruchu, otwiera się klapa ciągnąca powietrze znad kolektora
    wydechowego który rozgrzewa się jako pierwszy.

    Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie
    szybsze jej podniesienie po rozruchu - żeby szybciej nagrzewał się
    silnik i żeby zmniejszyć skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym.
    W tych samochodach które widziałem nie było to sterowane temperaturą
    powietrza, a temperaturą silnika. Po tym jak silnik się rozgrzał, układ
    przełączał się na zasysanie zimnego powietrza.



    > od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (bądź sam termometr)

    Sam termometr to nie wystarczy.
    Potrzebny jest jeszcze czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i na
    tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: