-
11. Data: 2011-01-05 23:25:14
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4d24e92e$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...
> begin mic49
>
>> Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli
>> silnik dłużej chodzi.
>
> Dobrze się czujesz? ;)
Jakiś sens w tym jest - ja zimą o wiele częściej stoję w korkach, dłużej
ruszam a przy niskich prędkościach silnik wcale nie spala optymalnie paliwa.
-
12. Data: 2011-01-05 23:26:26
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>
Zwróciłbym też uwagę na większe opory toczenia - nadkola czasem szczelnie
zapychają się śniegiem/ lodem, co bezdyskusynie przedkłada się na wzrost
zużycia paliwa.
-
13. Data: 2011-01-05 23:37:48
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: to <t...@a...xyz>
begin Rabbit McCroolick
>>> Czy te? predko?ci podró?ne - zim? s? mniejsze, czyli silnik d?u?ej
>>> chodzi.
>>
>> Dobrze sie czujesz? ;)
>
> Jaki? sens w tym jest - ja zim? o wiele cze?ciej stoje w korkach, d?u?ej
> ruszam a przy niskich predko?ciach silnik wcale nie spala optymalnie
> paliwa.
Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To
ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do
przebytej odległości, a nie czasu.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
14. Data: 2011-01-05 23:48:58
Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
to pisze:
> begin Rabbit McCroolick
>
>>>> Czy te? predko?ci podró?ne - zim? s? mniejsze, czyli silnik d?u?ej
>>>> chodzi.
>>> Dobrze sie czujesz? ;)
>> Jaki? sens w tym jest - ja zim? o wiele cze?ciej stoje w korkach, d?u?ej
>> ruszam a przy niskich predko?ciach silnik wcale nie spala optymalnie
>> paliwa.
>
> Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To
> ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do
> przebytej odległości, a nie czasu.
>
no ja bym polemizował.
1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100
2 zimą grzeje auto (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10
na 100.
dłuższy czas powoduje ze inne parametry są dalekie od optymalnych i auto
pali wiecej.
ToMasz
-
15. Data: 2011-01-06 00:01:21
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: to <t...@a...xyz>
begin ToMasz
> no ja bym polemizował.
> 1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimą grzeje auto
> (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100.
Kolejny...
"Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli silnik dłużej
chodzi."
Gdzie tu masz coś o grzaniu auta?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
16. Data: 2011-01-06 00:23:16
Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
Od: Dykus <d...@s...wp.pl>
Witam,
to pisze:
> Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To
> ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do
> przebytej odległości, a nie czasu.
Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.
Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być
inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę
pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych?
Pomijam, że w zimę 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...
--
Pozdrawiam,
Dykus.
-
17. Data: 2011-01-06 01:05:22
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Jacek"
>
> moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zimą czy latem
> spala tyle samo 1,2 l/h na postoju.
> Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malejący od 2,4 l/h
> do 1,1-1,2 l/h.
moja laleczka również zaczyna od 1.2 l/h(zima) by zakończyć identycznie
jak latem na 0,5-0,4 l/h (ciepły silnik) - latem startuje od 0,8-0,7l/h
-
18. Data: 2011-01-06 02:47:42
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>
Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
news:ig2u0r$ai1$1@speranza.aioe.org...
> Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.
Żeby usłyszeć urban legend?
-
19. Data: 2011-01-06 04:30:53
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
mic49 <m...@i...pl> napisał(a):
> Witam,
>
> Wiadomo - jest mr=F3z i znacznie wi=EAcej czasu silnik potrzebuje na
> nagrzanie si=EA. Czy te=BF pr=EAdko=B6ci podr=F3=BFne - zim=B1 s=B1 mniejsz=
> e, czyli
> silnik d=B3u=BFej chodzi.
>
> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro=BCny dzie=F1 b=EAdzi=
> e
> pali=B3 tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie=B6 rozr=F3=BFnieni=
> e -
> diesel / benzyna.
>
> Micha=B3
A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :)
i zimą też pobijam rekodry małego spalania.
raz mi się udało na trasie gdzie zazwyczaj paliło 13..15l/100 dojść
do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), był sam lód na drodze cały czas.
latem mi pali jak po samych korkach jeżdżę 22l/100, a zima koło 19.
średnio zimą pali koło 16l/100 jak się gdzies na narty wyskoczy czy coś.
--
odpowiadając na pytanie czy spali więcej, nie nie spali.
a jak straszny mróz to mam wrażenie że kilka koni więcej jest ;)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
20. Data: 2011-01-06 08:50:34
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-01-05 22:30, pm pisze:
> można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
> zimno -większa masa
> ciepło - mniejsza
Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :)
Pozdrawiam !