eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Zimą samochód pali więcej, bo...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 86

  • 81. Data: 2011-01-09 20:28:38
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Mirek Ptak wrote:
    > Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznoszącym się terenie) u
    > siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
    > większych prędkości) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
    > spalaniem chwilowym


    Nie może być! Moment obrotowy jednak działa?
    :-)

    --
    Bydlę


  • 82. Data: 2011-01-09 21:43:16
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 16:19, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:
    >
    >>> Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.
    >>
    >> Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu
    >> pracuje przy niskich obrotach.
    >> Nawet z ostrzejszą głowicą 75KM jeszcze nie było szczególnych
    >> problemów z obrotami rzędu 1500.
    >
    > Widać mamy inny próg bólu w kontekście "szczególnych problemów".

    Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
    Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego
    obciążenia jazdą 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.

    Nie jest to V6 w którym mogę przy 600rpm wcisnąć gaz do dechy i nic się
    nie telepnie, ale bez przesady.


  • 83. Data: 2011-01-09 23:18:52
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:

    >> Widać mamy inny próg bólu w kontekście "szczególnych problemów".
    >
    > Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
    > Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego
    > obciążenia jazdą 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.

    Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od
    momentu w którym załącza się turbina.
    W obu przypadkach przy 1500 jeździć się nie da.
    Nie lubię dzwoniących panewek.


  • 84. Data: 2011-01-10 07:53:44
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: "kądąwanie \"frąm\" ę" <n...@n...pl>

    Dnia 2011-01-09 20:28, *Bydlę* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Mirek Ptak wrote:
    > > Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznoszącym się terenie) u
    > > siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
    > > większych prędkości) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
    > > spalaniem chwilowym
    >
    >
    > Nie może być! Moment obrotowy jednak działa?
    > :-)
    >
    Raczej Turbo :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 85. Data: 2011-01-10 16:51:05
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 23:18, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:
    >
    >>> Widać mamy inny próg bólu w kontekście "szczególnych problemów".
    >>
    >> Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
    >> Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego
    >> obciążenia jazdą 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.
    >
    > Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od
    > momentu w którym załącza się turbina.

    To jazda z automatyczną skrzynią biegów musi być bardzo stresująca :)
    No i w moim aucie 50km/h nadal byś pewnie jechał na pierwszym biegu.


  • 86. Data: 2011-01-10 16:58:43
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:

    >> Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od
    >> momentu w którym załącza się turbina.
    >
    > To jazda z automatyczną skrzynią biegów musi być bardzo stresująca :)

    Nie wiem, dawno nie jeździłem.
    Empirycznie - w moim dieslu minimalne prędkości na poszcz. biegach, które
    zapewniają brak niegatywnych odczuć to:
    III-40 km/h
    IV-60 km/h
    V-80 km/h

    Co stanowi jakieś 1500 obr/min.

    W słabszym o połowę benzyniaku, podobnie, no może negatywne wrażenia przy
    zbyt wysokim biegu są mniej odczuwalne (mniej szarpie), ale już wciśnięcie
    gazu nie powoduje prawie żadnych reakcji.

strony : 1 ... 8 . [ 9 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: