-
51. Data: 2011-01-07 10:50:39
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: "Massai" <t...@w...pl>
J.F. wrote:
> On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100, pm wrote:
> > > > każdy pojazd ma jakieś optymalne warunki pracy i np. wychodzi
> > > > że przy 90km/h spalamy najmniej.
> > >
> >> Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej
> > >
> > być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
> > gdzieś tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika /
> > przełożenia / oporów aerodynamicznych
> > co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla
> > samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
> > a dla powiedzmy audi a6 130km/h.
>
> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
> autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
> lusterka zaklei :-)
U mnie optymalne jest około 65-70. Jak utrzymuję tę prędkość stale,
przy pomocy tempomatu, na pustej drodze, spalam około 5,6-5,7 l/100km.
Testowałem kiedyś z ciekawości, fakt że na odcinkach krótkich, około
20-30 km (więcej nie miałem cierpliwości).
Uprzedzając, żeby ktoś mi tu nie jechał "phi, tyle to ja mam średniej w
moim tedjiku":
5,6-5,7 l/100km dla V6 2,7l z automatem to naprawdę niezły wynik ;-)
Poniżej i powyżej - spalanie zaczyna rosnąć, przy stałych 100 km/h
około 8,5 l/100km, przy 140 - 12l-13l/100km (tu sporo zależy od
kierunku wiatru).
--
Pozdro
Massai
-
52. Data: 2011-01-07 11:55:43
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra"<h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:4d264d13$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
>> I między zimą a latem wcale nie są to małe różnice mocy - nawet w
>> silnikach wolnossących.
>
> No dobra,jest jakiś przyrost mocy, ale przecież powietrze zasysa z komory
> silnika
Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z
zewnątrz.
-
53. Data: 2011-01-07 12:00:01
Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:
> Witam,
>
> to pisze:
>
>> Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile
chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej
odległości, a nie czasu.
>
> Przykład - trasa 10km:
> lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
> zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.
>
> Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być inne), a
silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę pracował dłużej... :)
Czepiasz się skrótów myślowych?
Powód: miał mniejszą sprawność (obciążenie inne) a część stracił stojąc (w dłuższych
w korkach).
A więc związek spalania z czasem jazdy jest, ale pośredni i tylko w szczególnych
warunkach
akurat w tę stronę.
W każdym razie reguła: jedzie dłużej => więcej pali - jest fałszywa (co łatwo
pokazać).
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
54. Data: 2011-01-07 14:20:23
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "nazgul" <x...@w...pl>
> Za
> temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
> zasysanego powietrza termostat ( najczęsciej) umieszczony w filtrze
> powietrza.
ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.
od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (bądź sam termometr)
-
55. Data: 2011-01-07 18:45:43
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4d26f12b$0$2436$65785112@news.neostrada.pl...
> Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z
> zewnątrz.
Nie wszędzie. Znam co najmniej kilka samochodów, gdzie wlot powietrza jest
za chłodnicą a do komory filtra powietrza prowadzi niezbyt dobrze izolowana
termicznie rura. Nie mówiąc już o nieco archaicznych, ale wciąż używanych
pojazdach z odśrodkowym filtrem powietrza w którym rura doprowadza powietrze
z nad silnika (miałem tak np. w Kadecie E ze starym silnikiem 1,2).
-
56. Data: 2011-01-07 21:17:17
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze:
>> Za
>> temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
>> zasysanego powietrza termostat ( najczęsciej) umieszczony w filtrze
>> powietrza.
>
> ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.
Podobne rozwiązanie jest (było?) jeszcze z rzadka stosowane w paru
innych samochodach.
Po rozruchu, otwiera się klapa ciągnąca powietrze znad kolektora
wydechowego który rozgrzewa się jako pierwszy.
Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie
szybsze jej podniesienie po rozruchu - żeby szybciej nagrzewał się
silnik i żeby zmniejszyć skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym.
W tych samochodach które widziałem nie było to sterowane temperaturą
powietrza, a temperaturą silnika. Po tym jak silnik się rozgrzał, układ
przełączał się na zasysanie zimnego powietrza.
> od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (bądź sam termometr)
Sam termometr to nie wystarczy.
Potrzebny jest jeszcze czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i na
tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.
-
57. Data: 2011-01-07 21:36:56
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "pm" <x...@w...pl>
?> Sam termometr to nie wystarczy.
> Potrzebny jest jeszcze czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i na
> tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.
no tak tak.
z tym że MAP i tak jest więc dokładamy tylko termometr.
-
58. Data: 2011-01-07 22:54:15
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"pm" <x...@w...pl> wrote in message
news:ig2nt5$6u9$1@news.net.icm.edu.pl...
> ?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroźny dzień będzie
>> palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakieś rozróżnienie -
>> diesel / benzyna.
>>
> można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
> zimno -większa masa
> ciepło - mniejsza
Czy mowa jest o odśnieżonej, suchej drodze czy opony muszą
pokonywać nierówności śniegu, lodu, soli? Ślizgać się?
-
59. Data: 2011-01-08 10:33:53
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał/a:
> On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net> wrote:
>
>>> Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navarą to oczywiste. To klocki
>>> na kołach - cieplejszą porą roku jeździsz szybciej, więc opór areodynamiczny
>>> zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...
>>
>> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL
>
> Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...
Mea culpa, tak więc 1:1 bo wymyślił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
-
60. Data: 2011-01-08 10:39:16
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <k...@c...net> napisał w
wiadomości news:slrniigbs1.rma.karmmnie@chloru.net...
> Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
> napisał/a:
>> On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net> wrote:
>>
>>>> Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navarą to oczywiste. To
>>>> klocki
>>>> na kołach - cieplejszą porą roku jeździsz szybciej, więc opór
>>>> areodynamiczny
>>>> zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...
>>>
>>> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL
>>
>> Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...
>
> Mea culpa, tak więc 1:1 bo wymyślił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)
Jaki?
Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód?
To dla Ciebie nowość?